Kia rozšířila nabídku svého nového modelu Cee´d´ o verzi kombi, ta se poprvé představí veřejnosti pod názvem Sport Wagon na Pařížském autosalonu.
4470mm dlouhý a 1490mm vysoký model je ideální variantou pro rodinu. Netypicky řešená boční okna a sloupek v zadní část vozu narušují křivky klasického kombíku a dodávají vozu více sportovního dojmu, přitom Cee´d´ skrývá obrovský úložný prostor, který lze zvětšit sklopením zadních sedaček a vytvořit tak naprosto rovnou plošinu. Aby to nebylo málo tak pod podlahou kufru máte další prostor pro menší zavazadlo.
Pod kapotou se bude skrývat pětice motorů, jak benzinových, tak naftových, výbavy budou odstupňovány do tří úrovní a zákazník si vybere z 12-ti barevných odstínu karosérie. Jeho rozvor 3650mm zůstal totožný s 5-ti dvéřovou verzí, která se objeví v prodeji letos v prosinci, na verzi Sport Wagon si budeme muset počkat až do půlky příštího roku.
zdroj: Kia motors
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.