Nová elegantní vlajková loď Fordu v Evropě - Ford Mondeo, se objeví v téměř sériové podobě v karoserii kombi na blížícím se autosalonu v Paříži (30.9. až 15.10.)
Nové Mondeo by mělo následovat úspěch S-MAXu a nového Galaxy, které byly představeny v průběhu letošního roku. Požadavky zákazníků naplní pohodlnějším, prostornějším interiérem a luxusními prvky, přičemž by mělo zůstat cenově dostupné.
Design nového Mondea - Energie v pohybu
Nové Mondeo je působivé a na první pohled patří do rodiny Ford. Posouvá „kinetický design“ na novou úroveň. Pro představení v Paříži byla zvolena karoserie kombi. „Kombi je v segmentu CD velmi důležité, takže si zaslouží být v Paříži předvedeno jako první“, říká Martin Smith, designový ředitel Ford of Europe. „Mondeo kombi zdůrazňuje sportovní, dynamický a luxusní charakter nového modelu a navíc se nám podařilo dosáhnout kinetického vzhledu, aniž bychom museli obětovat zavazadlový prostor. Myslím, že nové Mondeo zcela změní vnímání velkých Fordů.“
Na první pohled upoutá nápadná příď se zkosenými rohy a výrazným posunutím kapoty oproti předním blatníkům. Nejvýraznějším prvkem je třídílná koncepce přední masky, která také nové Mondeo nejvíce spojuje s konceptem iosis. Svalnatá linie boků běží po straně vozu a na zádi stoupá. To vytváří dynamický tvar, který při pohledu ze strany zdůrazňuje pocit pohybu. Výrazné křivky zadních světlometů působí dojmem výjimečné kvality a rozšířené prahy dávají vozu dynamický vzhled.
Prvky „kinetického designu“ najdete i ve zcela novém interiéru, který se vyznačuje vysoce kvalitními materiály a zpracováním. Opět jsou zde patrné dynamické křivky a úzká palubní deska zajišťuje dostatek místa na předních sedadlech. Díky průběžnému středového panelu může být řadící páka umístěna vysoko, na dosah řidiče.
Designéři věnovali velkou pozornost detailům, k nimž patří nová generace „infotainmentových“ systémů a Fordova Human Machine Interface (HMI). Tento systém má s Galaxy a S-MAXem společné ovladače na volantu, ale přináší nový centrální barevný LCD displej na hlavním přístrojovém panelu.
Mnoho úsilí bylo věnováno i zajištění dostatečného prostoru pro nohy a hlavu cestujících na zadních sedadlech a co největšího komfortu a bezpečí.
Nové technologie spojené s kvalitou jízdy
Mondeo modelového roku 2007 bude využívat řadu technologií známých z S-MAXu a Galaxy a objeví se na něm i některé zcela nové prvky.
Vývojový tým je také odhodlán zajistit, že si Mondeo udrží nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě s vynikajícím řízením, ovladatelností a kvalitou jízdy.
Nabízena bude široká paleta prověřených motorů Ford, od výkonného turbodieselu Ford Duratorq 2.0 TDCi a výkonného přeplňovaného pětiválce Duratec 2.5 po efektivní Duratec 1.6 a velmi úsporný Duratorq 1.8 TDCi.
Veškeré informace a technická data o novém Mondeu budou uveřejněny na začátku roku 2007.
Foto: Ford Motor Company
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.