Nová elegantní vlajková loď Fordu v Evropě - Ford Mondeo, se objeví v téměř sériové podobě v karoserii kombi na blížícím se autosalonu v Paříži (30.9. až 15.10.)
Nové Mondeo by mělo následovat úspěch S-MAXu a nového Galaxy, které byly představeny v průběhu letošního roku. Požadavky zákazníků naplní pohodlnějším, prostornějším interiérem a luxusními prvky, přičemž by mělo zůstat cenově dostupné.
Design nového Mondea - Energie v pohybu
Nové Mondeo je působivé a na první pohled patří do rodiny Ford. Posouvá „kinetický design“ na novou úroveň. Pro představení v Paříži byla zvolena karoserie kombi. „Kombi je v segmentu CD velmi důležité, takže si zaslouží být v Paříži předvedeno jako první“, říká Martin Smith, designový ředitel Ford of Europe. „Mondeo kombi zdůrazňuje sportovní, dynamický a luxusní charakter nového modelu a navíc se nám podařilo dosáhnout kinetického vzhledu, aniž bychom museli obětovat zavazadlový prostor. Myslím, že nové Mondeo zcela změní vnímání velkých Fordů.“
Na první pohled upoutá nápadná příď se zkosenými rohy a výrazným posunutím kapoty oproti předním blatníkům. Nejvýraznějším prvkem je třídílná koncepce přední masky, která také nové Mondeo nejvíce spojuje s konceptem iosis. Svalnatá linie boků běží po straně vozu a na zádi stoupá. To vytváří dynamický tvar, který při pohledu ze strany zdůrazňuje pocit pohybu. Výrazné křivky zadních světlometů působí dojmem výjimečné kvality a rozšířené prahy dávají vozu dynamický vzhled.
Prvky „kinetického designu“ najdete i ve zcela novém interiéru, který se vyznačuje vysoce kvalitními materiály a zpracováním. Opět jsou zde patrné dynamické křivky a úzká palubní deska zajišťuje dostatek místa na předních sedadlech. Díky průběžnému středového panelu může být řadící páka umístěna vysoko, na dosah řidiče.
Designéři věnovali velkou pozornost detailům, k nimž patří nová generace „infotainmentových“ systémů a Fordova Human Machine Interface (HMI). Tento systém má s Galaxy a S-MAXem společné ovladače na volantu, ale přináší nový centrální barevný LCD displej na hlavním přístrojovém panelu.
Mnoho úsilí bylo věnováno i zajištění dostatečného prostoru pro nohy a hlavu cestujících na zadních sedadlech a co největšího komfortu a bezpečí.
Nové technologie spojené s kvalitou jízdy
Mondeo modelového roku 2007 bude využívat řadu technologií známých z S-MAXu a Galaxy a objeví se na něm i některé zcela nové prvky.
Vývojový tým je také odhodlán zajistit, že si Mondeo udrží nejlepší jízdní vlastnosti ve své třídě s vynikajícím řízením, ovladatelností a kvalitou jízdy.
Nabízena bude široká paleta prověřených motorů Ford, od výkonného turbodieselu Ford Duratorq 2.0 TDCi a výkonného přeplňovaného pětiválce Duratec 2.5 po efektivní Duratec 1.6 a velmi úsporný Duratorq 1.8 TDCi.
Veškeré informace a technická data o novém Mondeu budou uveřejněny na začátku roku 2007.
Foto: Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.