Ačkoli je nové Audi TT na trhu sotva "pár dnů", už si jej vzal do práce známý ladič - firma Abt. Pro něj je tento model velmi důležitý - vždyť s minulou generaci vyhrál šampionát DTM.
Vrcholným dílem z dílen ABT Sportsline je model ABT TT - R, který je osazen benzínovým šestiválcem VR6 3,2 litru. Po "mírných" úpravách (osazení kompresorem) jej vyladili odbornící z ABTu na 262 kW (355 koní), což je o 78 kW více než má seriový model. Zrychlení z 0 na 100 km/hod se tudíž odehraje za velmi rychlých 5,1 vteřiny (o 0,8 vteřiny rychleji naž seriovka). Kroutící moment úpravce neuvádí, ale vzhledem ke kompresoru pod kapotou se dá očekávat slušný zátah již od nízkých otáček.
Mimo model TT - R nabízí ABT také další výkonové mezistupně. Již zmiňovaný šestiválec VR6 3,2 si můžete nechat také vyladit na "pouhých" 228 kW (310 koní) - verze ABT TT Sport, což je ale pořád o 44 kW více, než dostanete v showroomu Audi. Pokud si pořídíte Audi TT s motorem 2,0 TFSI, nezoufejte. ABT nezapoměl ani na vás. Známý a opěvovaný motor Vám vyladí na 199 kW (270 koní) s točivým momentem 350 Nm. Ovšem je tu ještě jedna možnost. Pokud si zvolíte tzv. intelligentSport kit, tak do svého TT můžete tankovat mimo stooktanového Naturalu také Natural 98 a Natural 95. V závislosti na kvalitě paliva pak může výkon dosahovat až 177 kW (240 koní).
Mimo úpravy motorů nezapoměl ABT ani na vizuální zlepšení nového TT. Nový je přední nárazník, který dodává vozu ještě více agresivity, na bocích se objevily nástavce prahů a záď dostala pro větší přítlak pevný zadní spojler (u sériové verze se spojler při nízkých rychlostech schovává). Na zádi ABT ještě přidává nový difuzor, z něhož vyčnívají čtyři koncovky výfuku. Pro dovršení celkového dojmu, ale i jízdních vlastností, ABT korunuje své úpravy 19'' litými koly, které obouvají pneumatiky 255/35 ZR 19.
Foto: ABT Sportsline
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.