Ačkoli je nové Audi TT na trhu sotva "pár dnů", už si jej vzal do práce známý ladič - firma Abt. Pro něj je tento model velmi důležitý - vždyť s minulou generaci vyhrál šampionát DTM.
Vrcholným dílem z dílen ABT Sportsline je model ABT TT - R, který je osazen benzínovým šestiválcem VR6 3,2 litru. Po "mírných" úpravách (osazení kompresorem) jej vyladili odbornící z ABTu na 262 kW (355 koní), což je o 78 kW více než má seriový model. Zrychlení z 0 na 100 km/hod se tudíž odehraje za velmi rychlých 5,1 vteřiny (o 0,8 vteřiny rychleji naž seriovka). Kroutící moment úpravce neuvádí, ale vzhledem ke kompresoru pod kapotou se dá očekávat slušný zátah již od nízkých otáček.
Mimo model TT - R nabízí ABT také další výkonové mezistupně. Již zmiňovaný šestiválec VR6 3,2 si můžete nechat také vyladit na "pouhých" 228 kW (310 koní) - verze ABT TT Sport, což je ale pořád o 44 kW více, než dostanete v showroomu Audi. Pokud si pořídíte Audi TT s motorem 2,0 TFSI, nezoufejte. ABT nezapoměl ani na vás. Známý a opěvovaný motor Vám vyladí na 199 kW (270 koní) s točivým momentem 350 Nm. Ovšem je tu ještě jedna možnost. Pokud si zvolíte tzv. intelligentSport kit, tak do svého TT můžete tankovat mimo stooktanového Naturalu také Natural 98 a Natural 95. V závislosti na kvalitě paliva pak může výkon dosahovat až 177 kW (240 koní).
Mimo úpravy motorů nezapoměl ABT ani na vizuální zlepšení nového TT. Nový je přední nárazník, který dodává vozu ještě více agresivity, na bocích se objevily nástavce prahů a záď dostala pro větší přítlak pevný zadní spojler (u sériové verze se spojler při nízkých rychlostech schovává). Na zádi ABT ještě přidává nový difuzor, z něhož vyčnívají čtyři koncovky výfuku. Pro dovršení celkového dojmu, ale i jízdních vlastností, ABT korunuje své úpravy 19'' litými koly, které obouvají pneumatiky 255/35 ZR 19.
Foto: ABT Sportsline
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.