Ačkoli je nové Audi TT na trhu sotva "pár dnů", už si jej vzal do práce známý ladič - firma Abt. Pro něj je tento model velmi důležitý - vždyť s minulou generaci vyhrál šampionát DTM.
Vrcholným dílem z dílen ABT Sportsline je model ABT TT - R, který je osazen benzínovým šestiválcem VR6 3,2 litru. Po "mírných" úpravách (osazení kompresorem) jej vyladili odbornící z ABTu na 262 kW (355 koní), což je o 78 kW více než má seriový model. Zrychlení z 0 na 100 km/hod se tudíž odehraje za velmi rychlých 5,1 vteřiny (o 0,8 vteřiny rychleji naž seriovka). Kroutící moment úpravce neuvádí, ale vzhledem ke kompresoru pod kapotou se dá očekávat slušný zátah již od nízkých otáček.
Mimo model TT - R nabízí ABT také další výkonové mezistupně. Již zmiňovaný šestiválec VR6 3,2 si můžete nechat také vyladit na "pouhých" 228 kW (310 koní) - verze ABT TT Sport, což je ale pořád o 44 kW více, než dostanete v showroomu Audi. Pokud si pořídíte Audi TT s motorem 2,0 TFSI, nezoufejte. ABT nezapoměl ani na vás. Známý a opěvovaný motor Vám vyladí na 199 kW (270 koní) s točivým momentem 350 Nm. Ovšem je tu ještě jedna možnost. Pokud si zvolíte tzv. intelligentSport kit, tak do svého TT můžete tankovat mimo stooktanového Naturalu také Natural 98 a Natural 95. V závislosti na kvalitě paliva pak může výkon dosahovat až 177 kW (240 koní).
Mimo úpravy motorů nezapoměl ABT ani na vizuální zlepšení nového TT. Nový je přední nárazník, který dodává vozu ještě více agresivity, na bocích se objevily nástavce prahů a záď dostala pro větší přítlak pevný zadní spojler (u sériové verze se spojler při nízkých rychlostech schovává). Na zádi ABT ještě přidává nový difuzor, z něhož vyčnívají čtyři koncovky výfuku. Pro dovršení celkového dojmu, ale i jízdních vlastností, ABT korunuje své úpravy 19'' litými koly, které obouvají pneumatiky 255/35 ZR 19.
Foto: ABT Sportsline
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.