Renomovaný ladič automobilů Mercedes-Benz firma Brabus "vylepšila" model GL.
Odbornící z Brabusu připravili pro naftový model GL 320 CDI PowerXtra performance kit, který vylepšuje parametry motoru aniž by poškodil filtr pevných částic a přitom splňuje emisní normu Euro IV. Po úpravě motor poskytuje 200 kW (272 koní) a točivý moment vrcholí již při 1 600 otáčkách hodnotou 590 Nm. Nové GL s těmito parametry dosprintuje na 100 km/h za 8,9 s (seriová verze za 9,5 s) a zastaví se na maximální rychlosti 218 km/h (seriově 210 km/h).
Pro benzínovou verzi GL 500 připravil Brabus vylepšení sériových 308 kW až na 340 kW (462 koní), točivý moment vzrostl na 615 Nm dosahovaných při 3 100 ot za min. Přitom došlo ke zvětšení objemu z 5,5 na 6,1 litru. GL 500 tak doslova vystřelí z 0 na 100 km/hod na 6 vteřin a dosáhne až 255 km/h.
Exterier lze upravit novým předním nárazníkem, který má veliké přívody vzduchu a dává obrovskému SUV ještě více dynamického vzhledu. Na každé straně má dvě mlhové světla. Masivní prahy na boku nejenže usnadňují nastupování do vozu, ale také mají v sobě integrované osvětlení, které činí přístup k vozu a nastupování za tmy bezpečnější. Vylepšující kit na zádi přidává modifikovaný nárazník s integrovaným difuserem. Přes něj procháží čtyři chromované koncovky sportovního výfukového systému, který je vyroben z nerez oceli. Zadní okno zastřešuje spojler, který je namontován na výklopné zádi.
Exkluzivní kabátek dále dotváří trojice volitelných designů kol Monoblock VI, S a E v rozměrech 18'' až 22''. Šest dvojitých paprsků je k dispozici v rozměrech 295/45 ZR 20, devítipaprsková kola mají rozměr 295/35 ZR 22. Obuty jsou do pneu Pirelli nebo Yokohama. Vylepšení si zasloužila i brzdová soustava - vrchol představují 12ti pístkové brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě, vzadu se o brzdění starjí 6ti pístkové brzdy a kotouče o průměru 355 mm.
Foto: BRABUS
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.