Renomovaný ladič automobilů Mercedes-Benz firma Brabus "vylepšila" model GL.
Odbornící z Brabusu připravili pro naftový model GL 320 CDI PowerXtra performance kit, který vylepšuje parametry motoru aniž by poškodil filtr pevných částic a přitom splňuje emisní normu Euro IV. Po úpravě motor poskytuje 200 kW (272 koní) a točivý moment vrcholí již při 1 600 otáčkách hodnotou 590 Nm. Nové GL s těmito parametry dosprintuje na 100 km/h za 8,9 s (seriová verze za 9,5 s) a zastaví se na maximální rychlosti 218 km/h (seriově 210 km/h).
Pro benzínovou verzi GL 500 připravil Brabus vylepšení sériových 308 kW až na 340 kW (462 koní), točivý moment vzrostl na 615 Nm dosahovaných při 3 100 ot za min. Přitom došlo ke zvětšení objemu z 5,5 na 6,1 litru. GL 500 tak doslova vystřelí z 0 na 100 km/hod na 6 vteřin a dosáhne až 255 km/h.
Exterier lze upravit novým předním nárazníkem, který má veliké přívody vzduchu a dává obrovskému SUV ještě více dynamického vzhledu. Na každé straně má dvě mlhové světla. Masivní prahy na boku nejenže usnadňují nastupování do vozu, ale také mají v sobě integrované osvětlení, které činí přístup k vozu a nastupování za tmy bezpečnější. Vylepšující kit na zádi přidává modifikovaný nárazník s integrovaným difuserem. Přes něj procháží čtyři chromované koncovky sportovního výfukového systému, který je vyroben z nerez oceli. Zadní okno zastřešuje spojler, který je namontován na výklopné zádi.
Exkluzivní kabátek dále dotváří trojice volitelných designů kol Monoblock VI, S a E v rozměrech 18'' až 22''. Šest dvojitých paprsků je k dispozici v rozměrech 295/45 ZR 20, devítipaprsková kola mají rozměr 295/35 ZR 22. Obuty jsou do pneu Pirelli nebo Yokohama. Vylepšení si zasloužila i brzdová soustava - vrchol představují 12ti pístkové brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě, vzadu se o brzdění starjí 6ti pístkové brzdy a kotouče o průměru 355 mm.
Foto: BRABUS
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?