Renomovaný ladič automobilů Mercedes-Benz firma Brabus "vylepšila" model GL.
Odbornící z Brabusu připravili pro naftový model GL 320 CDI PowerXtra performance kit, který vylepšuje parametry motoru aniž by poškodil filtr pevných částic a přitom splňuje emisní normu Euro IV. Po úpravě motor poskytuje 200 kW (272 koní) a točivý moment vrcholí již při 1 600 otáčkách hodnotou 590 Nm. Nové GL s těmito parametry dosprintuje na 100 km/h za 8,9 s (seriová verze za 9,5 s) a zastaví se na maximální rychlosti 218 km/h (seriově 210 km/h).
Pro benzínovou verzi GL 500 připravil Brabus vylepšení sériových 308 kW až na 340 kW (462 koní), točivý moment vzrostl na 615 Nm dosahovaných při 3 100 ot za min. Přitom došlo ke zvětšení objemu z 5,5 na 6,1 litru. GL 500 tak doslova vystřelí z 0 na 100 km/hod na 6 vteřin a dosáhne až 255 km/h.
Exterier lze upravit novým předním nárazníkem, který má veliké přívody vzduchu a dává obrovskému SUV ještě více dynamického vzhledu. Na každé straně má dvě mlhové světla. Masivní prahy na boku nejenže usnadňují nastupování do vozu, ale také mají v sobě integrované osvětlení, které činí přístup k vozu a nastupování za tmy bezpečnější. Vylepšující kit na zádi přidává modifikovaný nárazník s integrovaným difuserem. Přes něj procháží čtyři chromované koncovky sportovního výfukového systému, který je vyroben z nerez oceli. Zadní okno zastřešuje spojler, který je namontován na výklopné zádi.
Exkluzivní kabátek dále dotváří trojice volitelných designů kol Monoblock VI, S a E v rozměrech 18'' až 22''. Šest dvojitých paprsků je k dispozici v rozměrech 295/45 ZR 20, devítipaprsková kola mají rozměr 295/35 ZR 22. Obuty jsou do pneu Pirelli nebo Yokohama. Vylepšení si zasloužila i brzdová soustava - vrchol představují 12ti pístkové brzdy s ventilovanými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě, vzadu se o brzdění starjí 6ti pístkové brzdy a kotouče o průměru 355 mm.
Foto: BRABUS
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?