Citroën uvádí v těchto dnech na český trh dva nové modely.
Jedná se o Citroën C5 ve verzi hatchback i break s novým výkonným motorem 2,2 HDi 16V o výkonu 173 k a Citroën C4 s motorem 1,6 HDi 16V o výkonu 110 k s novou manuální šestistupňovou pilotovanou převodovkou BMP6.
Citroën C5 2,2 HDi 173k (125kW) představuje vrcholnou nabídku modelové řady C5. Z tohoto důvodu je nabízen pouze ve stupni výbavy Exklusive, jež zahrnuje mimo jiné také takové komfortní prvky jako jsou samonatáčecí bi-xenonové světlomety, dvouzónovou automatickou klimatizaci, zadní i přední parkovací asistent, elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce, čalounění Alcantara, Al disky kol či metalickou barvu.Nový motor je vybaven filtrem pevných částic FAP a je spřažen s manuální 6-ti stupňovou převodovkou. Jeho devizou je především výkon a zátah již v nízkých otáčkách a nízká spotřeba, navíc splňuje normu EURO IV. Vyznačuje se taktéž světovým prvenstvím díky využití paralelního sekvenčního dvojitého přeplňování.
Základní cena tohoto modelu ve verzi hatchback je 961 000 Kč a ve verzi break 1 001 000 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 150 000 Kč, jako na celou modelovou řadu C5.
Citroën C4 1,6 HDi 110 k FAP BMP6 je s novou převodovkou nabízen jak ve verzi hatchback tak i coupé. Opět je tento model k dispozici jen ve vyšší úrovni výbavy SX Pack (hatchback) nebo VTR (coupé). Nová šestistupňová manuálně řízená převodovka se ovládá velmi jednoduše a její elektrohydraulické řízení umožňuje plynulé a pružné řazení jednotlivých převodových stupňů. Převodovka se přizpůsobuje jízdnímu stylu řidiče, který pro posílení pocitu z jízdy může zvolit také jízdní režim Sport. Navíc má uživatel k dispozici nově také systém pomoci pro rozjezd ve svahu. Úspora paliva při využití převodovky BMP6 činí 3 až 5% proti manuální převodovce.Základní cena C4 s převodovkou BMP6 ve verzi hatchback je 676 500 Kč a ve verzi coupé 623 500 Kč. Zároveň je na nový model poskytována akční sleva ve výši 110 000 Kč, jako na celou modelovou řadu C4.
Citroën
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.