Přes 800 000 prodaných MINI chce automobilka překonat se svým novým exemplářem, jehož fotografie vypustila do světa.
Druhá generace moderního MINI přichází na start se zcela novými motory, přepracovaným interiérem a modifikovanou karoserií. Všechny novoty ještě více zdůrazní jeho individuální charakter. Žádný detail nezůstal beze změny a přece to bude typické MINI. Motory, převodovky, podvozek, řízení i brzdy - to vše je zcela nově vyvinuto.
Při uvedení na trh bude k dispozici varianta MINI Cooper (1,6 litru 88 kW) a MINI Cooper S (1,6 litru turbo 128 kW), základní varianta MINI One bude následovat o něco později. K dispozici bude také varianta s turbodieselem.
Foto: BMW
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.