Výrobce nákladních automobilů Avia bude prodán novému majiteli, podrobnosti kolem prodeje a jméno nového vlastníka bychom se měli dozvědět ale až zítra.
Zprávu přinesla Mladá fronta Dnes, které tuto informaci potvrdil nejmenovaný člen vedení: „Do společnosti vstupuje nový strategický partner.“
Avia je od roku 1999 každoročně ve ztrátě, kterou nedokázal do černých čísel obrátit ani bývalý vlastník Daewoo. Po jeho bankrotu převzala Avii Odien Capital Partners specializující se na oživení společností a jejich následný prodej. Po jejich zásahu se loni ztrátu podařilo snížit změnou strategie výroby a prodeje.
Původem letecká společnost Avia vznikla v roce 1919, po válce byla výroba přesměrována na strojírenství a výrobu nákladních automobilů a autobusů.
Ilustrační foto: Auto News Network
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.