Výrobce nákladních automobilů Avia bude prodán novému majiteli, podrobnosti kolem prodeje a jméno nového vlastníka bychom se měli dozvědět ale až zítra.
Zprávu přinesla Mladá fronta Dnes, které tuto informaci potvrdil nejmenovaný člen vedení: „Do společnosti vstupuje nový strategický partner.“
Avia je od roku 1999 každoročně ve ztrátě, kterou nedokázal do černých čísel obrátit ani bývalý vlastník Daewoo. Po jeho bankrotu převzala Avii Odien Capital Partners specializující se na oživení společností a jejich následný prodej. Po jejich zásahu se loni ztrátu podařilo snížit změnou strategie výroby a prodeje.
Původem letecká společnost Avia vznikla v roce 1919, po válce byla výroba přesměrována na strojírenství a výrobu nákladních automobilů a autobusů.
Ilustrační foto: Auto News Network
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.