Ostrou verzi XKR právě představila anglická značka s šelmou ve znaku – Jaguar. Luxusní dvoumístné kupé nebo kabriolet se oproti XK liší vyšším výkonem a agresivnější designem.
Nová úroveň přeplňování vyhoupla výkon 4,2 l V8 motoru na slušných 420 koní, XKR tak zvládne stovku za 4,9 vteřiny, maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Oproti předchůdci má vylepšenou rychlejší šesti-stupňovou automatickou převodovku, stejně tak byla zredukovaná hmotnost vozu, díky požití hliníkových materiálů klesla váha o 70kg v případě kupé a u kabria je to dokonce o 100kg méně.
XKR je navíc snížen, má jiný přední nárazník s mřížovou výplní, postranní otvory či nová litá kola o velikosti 19“ nebo 20 palců. Ten kdo hledá exklusivitu a sportovního ducha je pro něj XKR ideální volbou. Cena vozu je v přepočtu necelých 3,5mil kč.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.