Historicky nejrychlejší kabriolet mnichovské automobilky bude představen poprvé návštěvníkům na tradiční British International Motor Show konané od 18. do 30. července v Londýně.
Úspěšný model M6 bude na podzim k dispozici i v provedení kabriolet, což si sice vyžádalo proti verzi s pevnou střechou o 150 kg vyšší hmotnost z důvodu nutného ztužení podvozku a tím i o něco horší dynamické vlastnosti, nabízí však v horkých dnech luxus jízdy pod otevřeným nebem.
M6 Convertible pohání oceněním International Engine of the Year ohodnocený pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koňských sil doplněný sedmirychlostní sekvenční ručně řazenou převodovkou se systémem Drivelogic nabízející jedenáct různých režimů v automatickém nebo ručním módu, každý s jinou rychlostí změny převodových stupňů. Při nejostřejším přeřadí M6 za 50 milisekund. Na rychlost 100 km/h se pak tachometr vyšplhá za 4,8 vteřiny. Perfektní trakci vozu zajišťuje osvědčený diferenciál Variable M Differential v součinnosti se systémem Dynamic Stability Control (DSC).
Skládací elektronicky ovládaná střecha má speciální sendvičovou konstrukci, kde je hlavním komponentem PUR pěna. Díky tomu má střecha kabrioletu podobné akustické a tepelné vlastnosti jako klasická pevná střecha. Zavazadlový prostor má slušný objem i při složené konstrukci, nabízí posádce 300 litrů objemu. Při natažené střeše pak o 50 litrů více.
Úspora hmotnosti byla důležitým úkolem konstrukční skupiny, ke slovu přišly lehké materiály jako hliník, ale i některé v automobilovém průmyslu méně tradiční. Přední spoiler je vyroben z termoplastu, jenž je lehčí hliníku, ale natolik ohebný, aby nepřišel při každém kontaktu s pevnější překážkou k úhoně, nárazníky z uhlíkových vláken.
Sportovní charakter nového kabrioletu lehce podtrhuji 19" kola s nízkoprofilovými pneumatikami a na zádi prezentovaná čtveřice výfuků. Ceny zatím stanoveny nebyly.
Foto: BMW Group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.