Historicky nejrychlejší kabriolet mnichovské automobilky bude představen poprvé návštěvníkům na tradiční British International Motor Show konané od 18. do 30. července v Londýně.
Úspěšný model M6 bude na podzim k dispozici i v provedení kabriolet, což si sice vyžádalo proti verzi s pevnou střechou o 150 kg vyšší hmotnost z důvodu nutného ztužení podvozku a tím i o něco horší dynamické vlastnosti, nabízí však v horkých dnech luxus jízdy pod otevřeným nebem.
M6 Convertible pohání oceněním International Engine of the Year ohodnocený pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koňských sil doplněný sedmirychlostní sekvenční ručně řazenou převodovkou se systémem Drivelogic nabízející jedenáct různých režimů v automatickém nebo ručním módu, každý s jinou rychlostí změny převodových stupňů. Při nejostřejším přeřadí M6 za 50 milisekund. Na rychlost 100 km/h se pak tachometr vyšplhá za 4,8 vteřiny. Perfektní trakci vozu zajišťuje osvědčený diferenciál Variable M Differential v součinnosti se systémem Dynamic Stability Control (DSC).
Skládací elektronicky ovládaná střecha má speciální sendvičovou konstrukci, kde je hlavním komponentem PUR pěna. Díky tomu má střecha kabrioletu podobné akustické a tepelné vlastnosti jako klasická pevná střecha. Zavazadlový prostor má slušný objem i při složené konstrukci, nabízí posádce 300 litrů objemu. Při natažené střeše pak o 50 litrů více.
Úspora hmotnosti byla důležitým úkolem konstrukční skupiny, ke slovu přišly lehké materiály jako hliník, ale i některé v automobilovém průmyslu méně tradiční. Přední spoiler je vyroben z termoplastu, jenž je lehčí hliníku, ale natolik ohebný, aby nepřišel při každém kontaktu s pevnější překážkou k úhoně, nárazníky z uhlíkových vláken.
Sportovní charakter nového kabrioletu lehce podtrhuji 19" kola s nízkoprofilovými pneumatikami a na zádi prezentovaná čtveřice výfuků. Ceny zatím stanoveny nebyly.
Foto: BMW Group
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.