Historicky nejrychlejší kabriolet mnichovské automobilky bude představen poprvé návštěvníkům na tradiční British International Motor Show konané od 18. do 30. července v Londýně.
Úspěšný model M6 bude na podzim k dispozici i v provedení kabriolet, což si sice vyžádalo proti verzi s pevnou střechou o 150 kg vyšší hmotnost z důvodu nutného ztužení podvozku a tím i o něco horší dynamické vlastnosti, nabízí však v horkých dnech luxus jízdy pod otevřeným nebem.
M6 Convertible pohání oceněním International Engine of the Year ohodnocený pětilitrový desetiválec s výkonem 507 koňských sil doplněný sedmirychlostní sekvenční ručně řazenou převodovkou se systémem Drivelogic nabízející jedenáct různých režimů v automatickém nebo ručním módu, každý s jinou rychlostí změny převodových stupňů. Při nejostřejším přeřadí M6 za 50 milisekund. Na rychlost 100 km/h se pak tachometr vyšplhá za 4,8 vteřiny. Perfektní trakci vozu zajišťuje osvědčený diferenciál Variable M Differential v součinnosti se systémem Dynamic Stability Control (DSC).
Skládací elektronicky ovládaná střecha má speciální sendvičovou konstrukci, kde je hlavním komponentem PUR pěna. Díky tomu má střecha kabrioletu podobné akustické a tepelné vlastnosti jako klasická pevná střecha. Zavazadlový prostor má slušný objem i při složené konstrukci, nabízí posádce 300 litrů objemu. Při natažené střeše pak o 50 litrů více.
Úspora hmotnosti byla důležitým úkolem konstrukční skupiny, ke slovu přišly lehké materiály jako hliník, ale i některé v automobilovém průmyslu méně tradiční. Přední spoiler je vyroben z termoplastu, jenž je lehčí hliníku, ale natolik ohebný, aby nepřišel při každém kontaktu s pevnější překážkou k úhoně, nárazníky z uhlíkových vláken.
Sportovní charakter nového kabrioletu lehce podtrhuji 19" kola s nízkoprofilovými pneumatikami a na zádi prezentovaná čtveřice výfuků. Ceny zatím stanoveny nebyly.
Foto: BMW Group
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.