Mazda Motor Corporation představí svou Mazdu MX-5(Miata) na britském mezinárodním autosaloně v Londýně, nový model se pyšní překvapivě pevnou dvoudílnou střechou se stažením do zavazadlového prostoru.
Tato koncepce je u Mazdy novinkou, předchozí model měl vždy plátěnou skládací střechu, za příplatek potom tzv. Hardtop, neboli odnímatelnou pevnou střechu.
Technologie pevné střechy zvyšuje bezpečnost i tuhost vozidla, přitom během pár vteřin se střecha elektricky poskládá do kufru a posádka se může kochat nebem nad sebou. Systém funguje velmi podobně jako u premiérově použitého systému u modelu Mercedes SLK. Nevýhodou je ovšem po stažení střechy omezený zavazadlový prostor.Bližší informace o motorech a výbavě nejsou zatím k dispozici.
zdroj: Mazda motor corporation
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.