Pět let v dějinách většinou příliš neznamená, ale ve světě obchodu může být pět let klíčových. Pro značku Hyundai na českém trhu znamenalo minulých pět let opravdu hodně.
Během nich se jí totiž podařilo dostat z role benjamínka až ke kvalitní a široce respektované značce.
Zatímco v roce 2001 mnozí ani nevěděli, co název Hyundai znamená, dnes by už snad každý odpověděl, že jde o korejskou automobilku vyrábějící kvalitní automobily. A to platí nejen pro segment osobních, ale i užitkových vozů. Svou významnou roli právě na tomto poli Hyundai potvrdilo i na letošní automobilové výstavě Autotec 2006 v Brně.Hyundaifoto: annimages.com
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.