Španělský SEAT rozšiřuje nabídku kompaktního minivanu Altea o sportovní verzi FR.
Vnější design navazuje na studii z autosalonu ve Frankfurtu a vyznačuje se mohutným otvorem vstupu vzduchu, který je opatřený mřížkou se strukturou včelí plástve, a speciálními koly 17’’, kterými jsou vidět ventilované kotoučové brzdy o průměru 312 a 285 mm.Logo TDI na předním blatníku prozrazuje, že pod kapotou se konzumuje nafta, ovšem její „strávník“ není jen tak ledajaký. Jedná se totiž o nejvýkonější verzi motoru 2.0 TDI, která dosahuje největšího výkonu 125 kW a točivého momentu 350 N.m. Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou zrychluje Altea FR z klidu na 100 km/h za 8,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 208 km/h. Přitom si vystačí s 5 litry nafty na 100 km (kombinovaná spotřeba). Altea FR přijde zájemce o velmi svižný a přitom úsporný minivan na 737 900 korun.Foto: Seat
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.