Španělský SEAT rozšiřuje nabídku kompaktního minivanu Altea o sportovní verzi FR.
Vnější design navazuje na studii z autosalonu ve Frankfurtu a vyznačuje se mohutným otvorem vstupu vzduchu, který je opatřený mřížkou se strukturou včelí plástve, a speciálními koly 17’’, kterými jsou vidět ventilované kotoučové brzdy o průměru 312 a 285 mm.Logo TDI na předním blatníku prozrazuje, že pod kapotou se konzumuje nafta, ovšem její „strávník“ není jen tak ledajaký. Jedná se totiž o nejvýkonější verzi motoru 2.0 TDI, která dosahuje největšího výkonu 125 kW a točivého momentu 350 N.m. Se šestistupňovou ručně řazenou převodovkou zrychluje Altea FR z klidu na 100 km/h za 8,6 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 208 km/h. Přitom si vystačí s 5 litry nafty na 100 km (kombinovaná spotřeba). Altea FR přijde zájemce o velmi svižný a přitom úsporný minivan na 737 900 korun.Foto: Seat
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?