Předseda představenstva koncernu Volkswagen Bernd Pischetsrieder a předseda představenstva Škoda Auto Detlef Wittig podepsali v pondělí v Moskvě...
s Ruskou federací a oblastí Kaluga smlouvy o výstavbě montážního závodu. Nový závod vznikne ve městě Kaluga, zhruba 160 kilometrů jihozápadně od Moskvy. Za ruskou stranu smlouvy podepsali ministr German Gref a guvernér oblasti Kaluga Anatolij Artamonov. „Chceme ještě lépe využít růstové šance ruského trhu a novým závodem posílit pozici značky Škoda v Rusku," řekl v Moskvě Detlef Wittig. Kvůli vysokým clům na dovážené vozy ve výši 25% tu lze modely značky Škoda nabízet za konkurenceschopné ceny pouze tehdy, pokud budou také v Rusku vyráběny.
„Společně s tím, že na cca 3% klesnou také cla na importované montážní díly, můžeme pro naše vozy kalkulovat výhodnější ceny, tím zvýšit objem prodeje v Rusku, současně zvýšit objem dodávek z našich výrobních závodů v Česku a zde zajistit zaměstnanost," prohlásil předseda představenstva Škoda Auto. Kaluga leží v centru evropské části Ruské federace zhruba 160 kilometrů jihozápadně od Moskvy. Město má více než 330 000 obyvatel a platí za významné centrum výzkumu a průmyslu. Je také sídlem vlády oblasti Kaluga.
V první fázi budou v Kaluze od druhé poloviny roku 2007 montovány částečně rozložené vozy Volkswagen a Škoda (montáž SKD). Jako první model bude z linky sjíždět Škoda Octavia. Souběžně se bude budovat kompletní výroba se svařovnou, lakovnou a montáží. Zahájení jejího provozu je plánováno na první polovinu roku 2009.
Cílem nového projektu je zvýšit odbyt z dnešních zhruba 10 000 na 30 000 vozů Škoda ročně a vedle modelu Octavia výhledově v Rusku montovat také vozy Fabia a Superb.
Montáž v Rusku je součástí areálové a rozvojové strategie společnosti Škoda Auto. Ta zahrnuje další montážní a výrobní základny na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně, Indii a Číně.Škoda Auto
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?