Osmimístný Saturn Outlook by designově zapadl do portfolia Opelu.
Jestliže tradiční značky GMC, Pontiac či Buick spíše strádají, k nebi stoupá prestiž nejmladší hvězdy koncernu GM - Saturnu. Tahle automobilka byla založena na základě rozhodnutí vedení koncernu GM z roku 1982, které potřebovalo nabídnout menší a designově odvážnější modely, jež by se dokázaly postavit invazi japonských výrobců. I když tento záměr se příliš nepovedl a ztráty GM dosáhly do dnešních dnů kolosálních rozměrů, automobily se značkou Saturn se prosadily a postupně se staly jednou z prosperujících divizí největšího světového výrobce automobilů.
V New Yorku prezentovala značka Saturn tři novinky a jeden zajímavý koncept. Vedle roadsteru Sky a sedanu Aura, což jsou vlastně americké deriváty dvou modelů Opelu, vypadá velmi zajímavě nové SUV s názvem Outlook, který je postaven na stejné platformě jako Suzuki XL7 a svým designem by docela dobře zapadl i do výrobního programu Opelu, takže naše otázka v titulku tohoto článku je zcela na místě.
Outlook je však přes pět metrů dlouhý a ve třech řadách je počítano až s osmi cestujícími. Outlook může disponovat pohonem předních nebo všech kol (točivý moment rozděluje na přední a zadní kola el. řízená lamelová spojka) a pod jeho kapotou se skrývá zážehový vidlicový šestiválec 3,6 litru (199 kW, 335 N.m), který spolupracuje s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Dole na snímku je poslední novinka Saturnu z New Yorku - koncept terénního kupé PreVue, který je pouze „přeznačkovaným“ Opelem Antara GTC. I tento projekt ukazuje, že Saturn s rüsselsheimskou automobilkou úzce spolupracuje a na určité spojitosti Outlooku s novou Fronterou určitě něco bude... Foto: GM
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.