Osmimístný Saturn Outlook by designově zapadl do portfolia Opelu.
Jestliže tradiční značky GMC, Pontiac či Buick spíše strádají, k nebi stoupá prestiž nejmladší hvězdy koncernu GM - Saturnu. Tahle automobilka byla založena na základě rozhodnutí vedení koncernu GM z roku 1982, které potřebovalo nabídnout menší a designově odvážnější modely, jež by se dokázaly postavit invazi japonských výrobců. I když tento záměr se příliš nepovedl a ztráty GM dosáhly do dnešních dnů kolosálních rozměrů, automobily se značkou Saturn se prosadily a postupně se staly jednou z prosperujících divizí největšího světového výrobce automobilů.
V New Yorku prezentovala značka Saturn tři novinky a jeden zajímavý koncept. Vedle roadsteru Sky a sedanu Aura, což jsou vlastně americké deriváty dvou modelů Opelu, vypadá velmi zajímavě nové SUV s názvem Outlook, který je postaven na stejné platformě jako Suzuki XL7 a svým designem by docela dobře zapadl i do výrobního programu Opelu, takže naše otázka v titulku tohoto článku je zcela na místě.
Outlook je však přes pět metrů dlouhý a ve třech řadách je počítano až s osmi cestujícími. Outlook může disponovat pohonem předních nebo všech kol (točivý moment rozděluje na přední a zadní kola el. řízená lamelová spojka) a pod jeho kapotou se skrývá zážehový vidlicový šestiválec 3,6 litru (199 kW, 335 N.m), který spolupracuje s šestistupňovou samočinnou převodovkou. Dole na snímku je poslední novinka Saturnu z New Yorku - koncept terénního kupé PreVue, který je pouze „přeznačkovaným“ Opelem Antara GTC. I tento projekt ukazuje, že Saturn s rüsselsheimskou automobilkou úzce spolupracuje a na určité spojitosti Outlooku s novou Fronterou určitě něco bude... Foto: GM
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.