Aktuální druhá generace Seatu Cordoba (odvozeného od třetí generace Ibizy) je na trhu už od roku 2002 a tak pomalu nazrává čas na omlazení.
Pro rok 2006 se sice nejedná o převratné změny, vylepšení zaznamenal především interiér, nicméně Seat potěšil nižšími cenami a bohatší výbavou.
Nejvýznamnější novinkou je standardně montované ABS. Ve starých zemích EU by tato položka byla samozřejmostí, v ČR bude brzy také, avšak není na škodu z této skutečnosti učinit marketingové lákadlo. V interiéru doznaly změny hlavně použité materiály, které by měly být příjemnější na dotyk a vypadat hodnotněji.
Co se exteriéru týká, ke změnám nedošlo, na rozdíl od Nové Ibizy (o níž jsme vás informovali v lednu http://autoroad.cz/Seat-Ibiza-pro-rok-2006-11344-10-1 a která dostala například přepracované nárazníky). Na tom je jasně vidět, že Ibiza představuje nosný model automobilky, do kterého se vyplatí investovat, a Cordoba jen jakýsi doplněk v programu, tržní výklenek pro ty, kdo chtějí sedan za málo peněz.
Zájemce o Novou Cordobu má na výběr ze sedmi motorů, z toho jsou tři zážehové a čtyři vznětové. Paleta benzínových motorů začíná na dvanáctiventilovém tříválci objemu 1,2 L, který má maximální výkon 47 kW (64 PS) při 5.500 ot. a točivý moment 112 Nm při 3000 ot.
Silnější 1,4ka je nabízena ve dvou variantách, buď 55 kW (75 PS) nebo 74 kW (100 PS). Slabší čtyřválec 1,4 může být kombinován i se čtyřstupňovým automatem, jinak je standardně dodávaná 5ti stupňová manuální převodovka.
I u dieselových motorů jsou na výběr buď tříválce (1,4) nebo čtyřválce (1,9). Tříválcový turbodiesel vyvine ve slabší verzi 51 kW (70 PS, 155 Nm) či v silnější 59 kW (80 PS, 195 Nm). Služebně starší, ale „dospělejší“ přeplňovaný vznětový čtyřválec se pyšní hodnotami 74 kW (100 PS, 240 Nm) a v nejsilnější podobě dokonce 96 kW (130 PS, 310 Nm), kdy je navíc kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou.
Nová Cordoba se prodává ve třech stupních výbavy podivně pojmenovaných Reference, Stylance a Sport. Kromě toho je v nabídce také akční model Advantage, který přináší cenové zvýhodnění 40 tisíc Kč. Obsahuje totiž klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a metalízu. Oproti základní výbavě Reference je o 20 500 Kč dražší, kdežto jednotlivé prvky by dohromady vyšly na 60 500 Kč.
Základní cena Cordoby pro rok 2006 začíná na 315 900 Kč, což je oproti minulému roku o 3000 Kč méně. Určitě má tato marketingově pozitivně prezentovatelná sleva původ v postupném zastarávání aktuální řady, importéra navíc vzhledem ke zpevňování kursu koruny nic nestojí. Jiné už je to u slev na turbodieselové motory, kde najdeme cenové zvýhodnění oproti loňsku dokonce přes 15 tisíc Kč. Zážehová 1,4ka je levnější o 11 tisíc.
Pro letošek doznala Cordoba zajisté příjemných změn, nicméně prezentovat ji jako „Novou Cordobu“ je dle mého názoru poněkud optimistické.
Foto: Seat
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.