Seat Cordoba – mírný facelift 2006

Milan Maun, 30. dubna 2006, 20:11 Google+

Aktuální druhá generace Seatu Cordoba (odvozeného od třetí generace Ibizy) je na trhu už od roku 2002 a tak pomalu nazrává čas na omlazení.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Cordoba

Cordoba | foto: Seat

Sdílejte článek

Pro rok 2006 se sice nejedná o převratné změny, vylepšení zaznamenal především interiér, nicméně Seat potěšil nižšími cenami a bohatší výbavou.

Nejvýznamnější novinkou je standardně montované ABS. Ve starých zemích EU by tato položka byla samozřejmostí, v ČR bude brzy také, avšak není na škodu z této skutečnosti učinit marketingové lákadlo. V interiéru doznaly změny hlavně použité materiály, které by měly být příjemnější na dotyk a vypadat hodnotněji.

Co se exteriéru týká, ke změnám nedošlo, na rozdíl od Nové Ibizy (o níž jsme vás informovali v lednu http://autoroad.cz/Seat-Ibiza-pro-rok-2006-11344-10-1 a která dostala například přepracované nárazníky). Na tom je jasně vidět, že Ibiza představuje nosný model automobilky, do kterého se vyplatí investovat, a Cordoba jen jakýsi doplněk v programu, tržní výklenek pro ty, kdo chtějí sedan za málo peněz.

Zájemce o Novou Cordobu má na výběr ze sedmi motorů, z toho jsou tři zážehové a čtyři vznětové. Paleta benzínových motorů začíná na dvanáctiventilovém tříválci objemu 1,2 L, který má maximální výkon 47 kW (64 PS) při 5.500 ot. a točivý moment 112 Nm při 3000 ot.

Silnější 1,4ka je nabízena ve dvou variantách, buď 55 kW (75 PS) nebo 74 kW (100 PS). Slabší čtyřválec 1,4 může být kombinován i se čtyřstupňovým automatem, jinak je standardně dodávaná 5ti stupňová manuální převodovka.

I u dieselových motorů jsou na výběr buď tříválce (1,4) nebo čtyřválce (1,9). Tříválcový turbodiesel vyvine ve slabší verzi 51 kW (70 PS, 155 Nm) či v silnější 59 kW (80 PS, 195 Nm). Služebně starší, ale „dospělejší“ přeplňovaný vznětový čtyřválec se pyšní hodnotami 74 kW (100 PS, 240 Nm) a v nejsilnější podobě dokonce 96 kW (130 PS, 310 Nm), kdy je navíc kombinován s šestistupňovou manuální převodovkou.

Nová Cordoba se prodává ve třech stupních výbavy podivně pojmenovaných Reference, Stylance a Sport. Kromě toho je v nabídce také akční model Advantage, který přináší cenové zvýhodnění 40 tisíc Kč. Obsahuje totiž klimatizaci, elektricky ovládaná přední okna, dálkově ovládané centrální zamykání a metalízu. Oproti základní výbavě Reference je o 20 500 Kč dražší, kdežto jednotlivé prvky by dohromady vyšly na 60 500 Kč.

Základní cena Cordoby pro rok 2006 začíná na 315 900 Kč, což je oproti minulému roku o 3000 Kč méně. Určitě má tato marketingově pozitivně prezentovatelná sleva původ v postupném zastarávání aktuální řady, importéra navíc vzhledem ke zpevňování kursu koruny nic nestojí. Jiné už je to u slev na turbodieselové motory, kde najdeme cenové zvýhodnění oproti loňsku dokonce přes 15 tisíc Kč. Zážehová 1,4ka je levnější o 11 tisíc.

Pro letošek doznala Cordoba zajisté příjemných změn, nicméně prezentovat ji jako „Novou Cordobu“ je dle mého názoru poněkud optimistické.

                    

Foto: Seat

Vytisknout

Diskuze: Seat Cordoba – mírný facelift 2006

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

L200

Za volantem Mitsubishi L200

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud