Mazda5 byla v rámci J-NCAP (Japan New Car Assessment Program) testujícím bezpečnost při nárazech oceněna maximálním počtem šesti hvězdiček.
V oznámení ze 24.4. se uvádí, že ocenění bylo Mazdě uděleno na základě testů, které proběhly pod patronací ministerstva dopravy a infrastruktury (pozn.: plný název Ministry of Land, Insfastructure and Transport = MLIT) a národní agentury pro automobilovou bezpečnost (pozn.: plný název National Agency for Automotive Safety and Victim´s Aid = NASVA). Mazda5, známá na domácím japonském trhu jako Premacy, byla na trh uvedena v únoru roku 2005. V září 2005 dosáhla pěti hvězdiček – nejvyššího možného hodnocení – v rámci evropského programu bezpečnosti, Euro NCAP**, při hodnocení bezpečnosti ochrany cestujících. Mazda5 se tak stala prvním minivamen, který dosáhl nejvyššího možného hodnocení bezpečnosti při nárazu od obou agentur, jak evropské (pět hvězdiček), tak i japonské (šest hvězdiček).
Nabízí cestujícím velkou variabilitu minivanu, avšak spolu s řadou prvků bezpečnosti při nárazu vozu, založeném na vysoké tuhosti karoserie a na systému rozkládání a absorpce nárazu (Advanced Impact Distribution and Absorption System). Je vybavena také posíleným rámem ve tvaru trojitého H, který je pro případ kolize konstruován tak, aby boční náraz pohltil právě rám karoserie. Při čelním nárazu jsou řidič a spolujezdec chráněni airbagy a bezpečnostními pásy s předepínačem a omezovačem zátěže, které jsou standardní výbavou. Dále je pak k dispozici deformační člen volantu, který pohlcuje nárazovou energii těla řidiče při kontaktu s volantem. Pětka není jenom funkční vůz, ale díky svým bezpečnostním prvkům je také nejbezpečnějším minivanem na dnešních silnicích. Dosáhla skvělého hodnocení od obou bezpečnostních agentur, jak v Evropě, tak i v Japonsku.
Mazda5 nabízí souhrn řady technologií pro aktivní bezpečnost, které pomáhají předcházet kolizím. Dosáhla jednoho z nejkonkurenčnějších výsledků v brzdné vzdálenosti ve své třídě, když podle J-NCAP její brzdná dráha ze 100 km/hod byla 48,1 metru.
MAZDA
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.