Mazda5 byla v rámci J-NCAP (Japan New Car Assessment Program) testujícím bezpečnost při nárazech oceněna maximálním počtem šesti hvězdiček.
V oznámení ze 24.4. se uvádí, že ocenění bylo Mazdě uděleno na základě testů, které proběhly pod patronací ministerstva dopravy a infrastruktury (pozn.: plný název Ministry of Land, Insfastructure and Transport = MLIT) a národní agentury pro automobilovou bezpečnost (pozn.: plný název National Agency for Automotive Safety and Victim´s Aid = NASVA). Mazda5, známá na domácím japonském trhu jako Premacy, byla na trh uvedena v únoru roku 2005. V září 2005 dosáhla pěti hvězdiček – nejvyššího možného hodnocení – v rámci evropského programu bezpečnosti, Euro NCAP**, při hodnocení bezpečnosti ochrany cestujících. Mazda5 se tak stala prvním minivamen, který dosáhl nejvyššího možného hodnocení bezpečnosti při nárazu od obou agentur, jak evropské (pět hvězdiček), tak i japonské (šest hvězdiček).
Nabízí cestujícím velkou variabilitu minivanu, avšak spolu s řadou prvků bezpečnosti při nárazu vozu, založeném na vysoké tuhosti karoserie a na systému rozkládání a absorpce nárazu (Advanced Impact Distribution and Absorption System). Je vybavena také posíleným rámem ve tvaru trojitého H, který je pro případ kolize konstruován tak, aby boční náraz pohltil právě rám karoserie. Při čelním nárazu jsou řidič a spolujezdec chráněni airbagy a bezpečnostními pásy s předepínačem a omezovačem zátěže, které jsou standardní výbavou. Dále je pak k dispozici deformační člen volantu, který pohlcuje nárazovou energii těla řidiče při kontaktu s volantem. Pětka není jenom funkční vůz, ale díky svým bezpečnostním prvkům je také nejbezpečnějším minivanem na dnešních silnicích. Dosáhla skvělého hodnocení od obou bezpečnostních agentur, jak v Evropě, tak i v Japonsku.
Mazda5 nabízí souhrn řady technologií pro aktivní bezpečnost, které pomáhají předcházet kolizím. Dosáhla jednoho z nejkonkurenčnějších výsledků v brzdné vzdálenosti ve své třídě, když podle J-NCAP její brzdná dráha ze 100 km/hod byla 48,1 metru.
MAZDA
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.