Mazda5 získala nejvyšší hodnocení

ar1, 27. dubna 2006, 15:44 Google+

Mazda5 byla v rámci J-NCAP (Japan New Car Assessment Program) testujícím bezpečnost při nárazech oceněna maximálním počtem šesti hvězdiček.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
5

5 | foto: Auto Palace Praha, k.s.

Sdílejte článek

V oznámení ze 24.4. se uvádí, že ocenění bylo Mazdě uděleno na základě testů, které proběhly pod patronací ministerstva dopravy a infrastruktury (pozn.: plný název Ministry of Land, Insfastructure and Transport = MLIT) a národní agentury pro automobilovou bezpečnost (pozn.: plný název National Agency for Automotive Safety and Victim´s Aid = NASVA). Mazda5, známá na domácím japonském trhu jako Premacy, byla na trh uvedena v únoru roku 2005. V září 2005 dosáhla pěti hvězdiček – nejvyššího možného hodnocení – v rámci evropského programu bezpečnosti, Euro NCAP**, při hodnocení bezpečnosti ochrany cestujících.  Mazda5 se tak stala prvním minivamen, který dosáhl nejvyššího možného hodnocení bezpečnosti při nárazu od obou agentur, jak evropské (pět hvězdiček), tak i japonské (šest hvězdiček).

Nabízí cestujícím velkou variabilitu minivanu, avšak spolu s řadou prvků bezpečnosti při nárazu vozu, založeném na vysoké tuhosti karoserie a na systému  rozkládání a absorpce nárazu (Advanced Impact Distribution and Absorption System). Je vybavena také posíleným rámem ve tvaru trojitého H, který je pro případ kolize konstruován tak, aby boční náraz pohltil právě rám karoserie. Při čelním nárazu jsou řidič a spolujezdec chráněni airbagy a bezpečnostními pásy s předepínačem a omezovačem zátěže, které jsou standardní výbavou. Dále je pak k dispozici deformační člen volantu, který pohlcuje nárazovou energii těla řidiče při kontaktu s volantem. Pětka není jenom funkční vůz, ale díky svým bezpečnostním prvkům je také nejbezpečnějším minivanem na dnešních silnicích. Dosáhla skvělého hodnocení od obou bezpečnostních agentur, jak v Evropě, tak i v Japonsku.

Mazda5 nabízí souhrn řady technologií pro aktivní bezpečnost, které pomáhají předcházet kolizím. Dosáhla jednoho z nejkonkurenčnějších výsledků v brzdné vzdálenosti ve své třídě, když podle J-NCAP její brzdná dráha ze 100 km/hod byla 48,1 metru.

MAZDA

Vytisknout

Diskuze: Mazda5 získala nejvyšší hodnocení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Roomster

Škodu Roomster už je možné objednat

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud