Technologie, výkonnost, spolehlivost a respektování životního prostředí jsou hlavními kvalitami motorů Twin Spark je chloubou Alfy Romeo už více jak 15 let.
Twin Spark znamená dvojité zapalování, neboli dvě zapalovací svíčky na každý válec. Dvousvíčkový systém zlepšuje spalování paliva, což přináší řadu výhod z hlediska výtěžnosti motoru, omezené spotřeby paliva a nižších emisí. Brilantní, velkorysý motor s rovnoměrným výkonem je schopný reagovat na vaše pokyny, zároveň ho lze snadno ovládat. Existují čtyři rozdílné verze, všechny dokážou nabídnout skvělé řízení spalování a tím i obrovskou pružnost. Motor Twin Spark je ztělesněním veškerých zkušeností značky Alfa Romeo. 1.6 TWIN SPARK 105 k 1598 cm3 77 kW (105 k) Maximální výkon při 5600 ot./min Maximální točivý moment 140 Nm při 4200 ot./min 1.6 TWIN SPARK 120 k 1598 cm3 88 kW (120 k) Maximální výkon při 6200 ot./min Maximální točivý moment 146 Nm při 4200 ot./min Alfa 147 nabízí verzi 105 k nebo 120 k 1.6 Twin Spark, zatímco do Alfy 156 a Sportwagonu se montuje motor se 120 k. 1.8 TWIN SPARK 1747 cm3 103 kW (140 k) Maximální výkon při 6500 ot./min Maximální točivý moment při 3900 ot./min Do verze 1.8 se montuje systém sání s proměnnou geometrií. Přívod sacího potrubí ovládaný řídicí jednotkou vstřikování pracuje s různými rychlostmi a délkami v závislosti na rychlosti a zatížení motoru. Sání je kratší, pokud požadujeme maximální výkon, delší pak při nižších rychlostech. Výsledkem je větší pružnost motoru při vyšším výkonu a lepší jízdní chování při nízkých rychlostech. K dispozici je pro modely Alfa 156 a Sportwagon. 2.0 TWIN SPARK 1970 cm3 110 kW (150 k) Maximální výkon při 6300 ot./min Maximální točivý moment 181 Nm při 3800 ot./min Čtyři válce v řadě Dvě vačkové hřídele Čtyři ventily na válec. Klasický dvoulitrový motor Alfa Romeo se chlubí dokonce ještě lepšími vlastnostmi než je u tohoto motoru obvyklé, montuje se do modelů Alfa 147 a 166.
zdroj: Alfa Romeo ČR
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?