Twin Spark znamená dvojité zapalování, neboli dvě zapalovací svíčky na každý válec. Dvousvíčkový systém zlepšuje spalování paliva, což přináší řadu výhod z hlediska výtěžnosti motoru, omezené spotřeby paliva a nižších emisí. Brilantní, velkorysý motor s rovnoměrným výkonem je schopný reagovat na vaše pokyny, zároveň ho lze snadno ovládat. Existují čtyři rozdílné verze, všechny dokážou nabídnout skvělé řízení spalování a tím i obrovskou pružnost. Motor Twin Spark je ztělesněním veškerých zkušeností značky Alfa Romeo.
1.6 TWIN SPARK 105 k
1598 cm3
77 kW (105 k)
Maximální výkon při 5600 ot./min
Maximální točivý moment 140 Nm při 4200 ot./min
1.6 TWIN SPARK 120 k
1598 cm3
88 kW (120 k)
Maximální výkon při 6200 ot./min
Maximální točivý moment 146 Nm při 4200 ot./min
Alfa 147 nabízí verzi 105 k nebo 120 k 1.6 Twin Spark, zatímco do Alfy 156 a Sportwagonu se montuje motor se 120 k.
1.8 TWIN SPARK
1747 cm3
103 kW (140 k)
Maximální výkon při 6500 ot./min
Maximální točivý moment při 3900 ot./min
Do verze 1.8 se montuje systém sání s proměnnou geometrií. Přívod sacího potrubí ovládaný řídicí jednotkou vstřikování pracuje s různými rychlostmi a délkami v závislosti na rychlosti a zatížení motoru. Sání je kratší, pokud požadujeme maximální výkon, delší pak při nižších rychlostech. Výsledkem je větší pružnost motoru při vyšším výkonu a lepší jízdní chování při nízkých rychlostech. K dispozici je pro modely Alfa 156 a Sportwagon.
2.0 TWIN SPARK
1970 cm3
110 kW (150 k)
Maximální výkon při 6300 ot./min
Maximální točivý moment 181 Nm při 3800 ot./min
Čtyři válce v řadě
Dvě vačkové hřídele
Čtyři ventily na válec.
Klasický dvoulitrový motor Alfa Romeo se chlubí dokonce ještě lepšími vlastnostmi než je u tohoto motoru obvyklé, montuje se do modelů Alfa 147 a 166.
zdroj: Alfa Romeo ČR