Technika: Twin Spark

Martin Kovalčík, 10. března 2006, 19:25 Google+

Technologie, výkonnost, spolehlivost a respektování životního prostředí jsou hlavními kvalitami motorů Twin Spark je chloubou Alfy Romeo už více jak 15 let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Alfa Romeo

Alfa Romeo | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Twin Spark znamená dvojité zapalování, neboli dvě zapalovací svíčky na každý válec. Dvousvíčkový systém zlepšuje spalování paliva, což přináší řadu výhod z hlediska výtěžnosti motoru, omezené spotřeby paliva a nižších emisí. Brilantní, velkorysý motor s rovnoměrným výkonem je schopný reagovat na vaše pokyny, zároveň ho lze snadno ovládat. Existují čtyři rozdílné verze, všechny dokážou nabídnout skvělé řízení spalování a tím i obrovskou pružnost. Motor Twin Spark je ztělesněním veškerých zkušeností značky Alfa Romeo.

1.6 TWIN SPARK 105 k
1598 cm3
77 kW (105 k)
Maximální výkon při 5600 ot./min
Maximální točivý moment 140 Nm při 4200 ot./min

1.6 TWIN SPARK 120 k
1598 cm3
88 kW (120 k)
Maximální výkon při 6200 ot./min
Maximální točivý moment 146 Nm při 4200 ot./min
Alfa 147 nabízí verzi 105 k nebo 120 k 1.6 Twin Spark, zatímco do Alfy 156 a Sportwagonu se montuje motor se 120 k.

1.8 TWIN SPARK
1747 cm3
103 kW  (140 k)
Maximální výkon při 6500 ot./min
Maximální točivý moment při 3900 ot./min
Do verze 1.8 se montuje systém sání s proměnnou geometrií. Přívod sacího potrubí ovládaný řídicí jednotkou vstřikování pracuje s různými rychlostmi a délkami v závislosti na rychlosti a zatížení motoru. Sání je kratší, pokud požadujeme maximální výkon, delší pak při nižších rychlostech. Výsledkem je větší pružnost motoru při vyšším výkonu a lepší jízdní chování při nízkých rychlostech. K dispozici je pro modely Alfa 156 a Sportwagon.

2.0 TWIN SPARK
1970 cm3
110 kW (150 k)
Maximální výkon při 6300 ot./min
Maximální točivý moment 181 Nm při 3800 ot./min
Čtyři válce v řadě
Dvě vačkové hřídele
Čtyři ventily na válec.
Klasický dvoulitrový motor Alfa Romeo se chlubí dokonce ještě lepšími vlastnostmi než je u tohoto motoru obvyklé, montuje se do modelů Alfa 147 a 166.

zdroj: Alfa Romeo ČR

Vytisknout

Diskuze: Technika: Twin Spark

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

911 Hamann

Porsche 911 Carrera by Hamann

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud