Mercedes - Benz v Ženevě

Martin Kovalčík, 3. března 2006, 13:01 Google+

Automobilka Mercedes – Benz se na ženevském autosaloně představí opravdu velkoryse, téměř všechny modely prošly inovací, pojďme se na ně podívat blíže.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CLS 63 AMG

CLS 63 AMG | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

CLS 63 AMG
Novinkou se stane třída CLS 63 AMG, výjimečný vůz nabízející působivý výkon, dynamický styl a exklusivní interiér. Čtyřdvéřové kupé je poháněno 6,3 litrem V8 AMG o síle 514 koní, z nuly na sto zrychlí za pouhých 4,5s.

CLK 63 AMG Coupé a kabriolet
Motor v CLK je stejný jako v třídě CLS, je ovšem přiškrcen na výkon 354kw /481 k a neuvěřitelných 630 N.m krouticího momentu. Nově je také implantován AMG Speedshift 7G – Tronic, automatická sedmistupňová převodovka, která se bez problému postará o přenos tak velké síly. Auto zdobí luxusní 18“ kola AMG, které obsahují nově přepracovaný brzdný systém AMG.

R 63 AMG
Mercedes doplnil také třídu R o sportovní verzi AMG, ten má nyní 510 koní a stalý pohon všech kol. Cestujícím nabízí maximální pohodlí a prostor až pro 6 osob. Opět zde nechybí Speedshift 7G –Tronic s automatickým či poloautomatickým řazením na volantu ve stylu F1. Podvozek je vybaven vzduchovým systémem AirMatic DC spojeným s ADS II, systémem adaptivních tlumičů.

SL 55 AMG a SL 65 AMG
Úpravě vzhledu podlehla i třída SL.  Přední část ve tvaru „V“ je více dynamičtější, mlhová světla dostala chromové kroužky, jiné postranní větrací otvory, zadní část potom zdobí nově přepracovaná světla. 5,5 litr podstoupil výměně za větší dmychadlo a škrtící klapku a zlepšil se přívod čerstvého vzduchu, tím se dosáhlo maximálního výkonu z 500 k na 517 k a kroutící moment povyrostl na 720 N.m. Brzdy jsou nyní šesti-pístové, vynikají krátkou brzdnou dráhou a minimální vadnutím při opakovaný brždění.

Technologie Bluetec
Inovační technologický systém Bluetec má za cíl splnit ty nejpřísnější emisní normy kdekoliv na světě. V Ženevě se představí dva takto vybavené modely, jedná se o naftové motory CDI. Dieselové motory vynikají kroutivou silou a nízkou spotřebou a nyní i nejčistšími výfukovými plyny. Do roku 2008 by se měla objevit u všech dieselových motorů.

CLS 350 CGI
O tomto systému již bylo psáno, jedná se o první benzínový motor s přímým řízením vstřikováním a rozprašováním. Implantován je na 6-ti válcový 3.5 litr z modelu CLS, ten má nyní 292 koní a až o 15% nižší spotřebu, proto se uspokojí v průměru jen s 9,1 až 9,3 litry na 100/km.

Třída GL
U tohoto modelu je prvně nabízen dieselový motor 320 CDI a 420 CDI s filtrem pevných částic a splňující normu Euro 4. Užitkové vozidlo pojme až sedm cestujících. Luxusní obr zapůsobí jak vynikající manipulací ve městě, tak mimo vozovku v terénu, to vše s velkou prostorností a pohodlím. Nově je také integrován bezpečnostní systém Pre-Save.

zdroj: Mercedes - Benz

Vytisknout

Diskuze: Mercedes - Benz v Ženevě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

CCX

Koenigsegg CCX, větší výkony a rychlosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud