Automobilka Mercedes – Benz se na ženevském autosaloně představí opravdu velkoryse, téměř všechny modely prošly inovací, pojďme se na ně podívat blíže.
CLS 63 AMGNovinkou se stane třída CLS 63 AMG, výjimečný vůz nabízející působivý výkon, dynamický styl a exklusivní interiér. Čtyřdvéřové kupé je poháněno 6,3 litrem V8 AMG o síle 514 koní, z nuly na sto zrychlí za pouhých 4,5s.
CLK 63 AMG Coupé a kabrioletMotor v CLK je stejný jako v třídě CLS, je ovšem přiškrcen na výkon 354kw /481 k a neuvěřitelných 630 N.m krouticího momentu. Nově je také implantován AMG Speedshift 7G – Tronic, automatická sedmistupňová převodovka, která se bez problému postará o přenos tak velké síly. Auto zdobí luxusní 18“ kola AMG, které obsahují nově přepracovaný brzdný systém AMG.
R 63 AMGMercedes doplnil také třídu R o sportovní verzi AMG, ten má nyní 510 koní a stalý pohon všech kol. Cestujícím nabízí maximální pohodlí a prostor až pro 6 osob. Opět zde nechybí Speedshift 7G –Tronic s automatickým či poloautomatickým řazením na volantu ve stylu F1. Podvozek je vybaven vzduchovým systémem AirMatic DC spojeným s ADS II, systémem adaptivních tlumičů.
SL 55 AMG a SL 65 AMGÚpravě vzhledu podlehla i třída SL. Přední část ve tvaru „V“ je více dynamičtější, mlhová světla dostala chromové kroužky, jiné postranní větrací otvory, zadní část potom zdobí nově přepracovaná světla. 5,5 litr podstoupil výměně za větší dmychadlo a škrtící klapku a zlepšil se přívod čerstvého vzduchu, tím se dosáhlo maximálního výkonu z 500 k na 517 k a kroutící moment povyrostl na 720 N.m. Brzdy jsou nyní šesti-pístové, vynikají krátkou brzdnou dráhou a minimální vadnutím při opakovaný brždění.
Technologie BluetecInovační technologický systém Bluetec má za cíl splnit ty nejpřísnější emisní normy kdekoliv na světě. V Ženevě se představí dva takto vybavené modely, jedná se o naftové motory CDI. Dieselové motory vynikají kroutivou silou a nízkou spotřebou a nyní i nejčistšími výfukovými plyny. Do roku 2008 by se měla objevit u všech dieselových motorů.
CLS 350 CGIO tomto systému již bylo psáno, jedná se o první benzínový motor s přímým řízením vstřikováním a rozprašováním. Implantován je na 6-ti válcový 3.5 litr z modelu CLS, ten má nyní 292 koní a až o 15% nižší spotřebu, proto se uspokojí v průměru jen s 9,1 až 9,3 litry na 100/km.
Třída GLU tohoto modelu je prvně nabízen dieselový motor 320 CDI a 420 CDI s filtrem pevných částic a splňující normu Euro 4. Užitkové vozidlo pojme až sedm cestujících. Luxusní obr zapůsobí jak vynikající manipulací ve městě, tak mimo vozovku v terénu, to vše s velkou prostorností a pohodlím. Nově je také integrován bezpečnostní systém Pre-Save.
zdroj: Mercedes - Benz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.