Světovou premiéru na ženevském autosalóně si odbude Polo BlueMotion, jeho dieselový motor dosahuje průměrné spotřeby 3,9 l /100km.
S výkonem 59kw / 80 k je stejně hbitý jako běžné Polo 1,4TDI, přitom dokáže uspořit 0,5l /100km a v konečném důsledku spolkne v průměru pouhých 3,9 l /100km nafty. Redukovaná spotřeba a hodnoty emisí byly dosaženy delšími převodovými stupňemi, aerodynamičtějším tvarováním a modifikací motoru s řídící jednotkou. Polo BlueMotion má ruční 5-ti stupňovou převodovku, výrobní středisko má základnu ve španělské Pampole, odtud se bude v létě tohoto roku exportovat do Švýcarska, Nizozemí, Rakouska a Německa.
Polo je prvním vozidlem Volkswagenovy kampaně s názvem „BlueMotion“. Modrá barva symbolizuje pralátku vodu a vzduch nebo-li „pohyb“. Ve své modelové řadě patří k nejvíce palivově – účinným vozidlům, tím také dokazuje, že potěšení z řízení nebylo vykompenzováno nižší výhřevností paliva, ale naopak jde ve stopách TDI, FSI, TSIových koncernových VW motorech.
zdroj: Volkswagen group
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?