Světovou premiéru na ženevském autosalóně si odbude Polo BlueMotion, jeho dieselový motor dosahuje průměrné spotřeby 3,9 l /100km.
S výkonem 59kw / 80 k je stejně hbitý jako běžné Polo 1,4TDI, přitom dokáže uspořit 0,5l /100km a v konečném důsledku spolkne v průměru pouhých 3,9 l /100km nafty. Redukovaná spotřeba a hodnoty emisí byly dosaženy delšími převodovými stupňemi, aerodynamičtějším tvarováním a modifikací motoru s řídící jednotkou. Polo BlueMotion má ruční 5-ti stupňovou převodovku, výrobní středisko má základnu ve španělské Pampole, odtud se bude v létě tohoto roku exportovat do Švýcarska, Nizozemí, Rakouska a Německa.
Polo je prvním vozidlem Volkswagenovy kampaně s názvem „BlueMotion“. Modrá barva symbolizuje pralátku vodu a vzduch nebo-li „pohyb“. Ve své modelové řadě patří k nejvíce palivově – účinným vozidlům, tím také dokazuje, že potěšení z řízení nebylo vykompenzováno nižší výhřevností paliva, ale naopak jde ve stopách TDI, FSI, TSIových koncernových VW motorech.
zdroj: Volkswagen group
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?