Světovou premiéru na ženevském autosalóně si odbude Polo BlueMotion, jeho dieselový motor dosahuje průměrné spotřeby 3,9 l /100km.
S výkonem 59kw / 80 k je stejně hbitý jako běžné Polo 1,4TDI, přitom dokáže uspořit 0,5l /100km a v konečném důsledku spolkne v průměru pouhých 3,9 l /100km nafty. Redukovaná spotřeba a hodnoty emisí byly dosaženy delšími převodovými stupňemi, aerodynamičtějším tvarováním a modifikací motoru s řídící jednotkou. Polo BlueMotion má ruční 5-ti stupňovou převodovku, výrobní středisko má základnu ve španělské Pampole, odtud se bude v létě tohoto roku exportovat do Švýcarska, Nizozemí, Rakouska a Německa.
Polo je prvním vozidlem Volkswagenovy kampaně s názvem „BlueMotion“. Modrá barva symbolizuje pralátku vodu a vzduch nebo-li „pohyb“. Ve své modelové řadě patří k nejvíce palivově – účinným vozidlům, tím také dokazuje, že potěšení z řízení nebylo vykompenzováno nižší výhřevností paliva, ale naopak jde ve stopách TDI, FSI, TSIových koncernových VW motorech.
zdroj: Volkswagen group
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.