Kompaktní SUV Suzuki SX4 je po Swiftu a Grand Vitara třetím novým modelem během jednoho roku. Za pár dní se ukáže světu na ženevském autosalonu.
Nově vyvinutá SX4 je výsledkem spolupráce Suzuki a Fiatu, která vznikla v dubnu roku 2003. Vůz je vybavem novým pohonem všech kol s elektronickou regulací. Tím se stává prvním modelem ve své třídě, který má pohon všech kol, šestistupňovou převodovku a dieselový motor.
V Ženevě budou prezentovány dvě verze - inspirovaná offroadem Outdoor Line a městsky působící Urban Line. V polovině roku 2006 by mělo Suzuki SX4 stát u obchodníků. K dispozici budou dva benzínové a jeden vznětový motor. První z nich 1,5 l s výkonem 99 koní a maximálním točivým momentem 133Nm při 4 100 otáčkách, druhý 1,6 l se 107 koňmi, 145 Nm a nakonec 120 k diesel 1,9 DDiS s 280 Nm.
K vidění bude navíc i World Rallye Car SX4 WRC a také Swift uživaný v Junior World Rallye Championship s názvem Swift Super 1600. Jako další sériové modely budou vystaveny Swift a dieselová Grand Vitara.
Foto: Suzuki
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?