Kompaktní SUV Suzuki SX4 je po Swiftu a Grand Vitara třetím novým modelem během jednoho roku. Za pár dní se ukáže světu na ženevském autosalonu.
Nově vyvinutá SX4 je výsledkem spolupráce Suzuki a Fiatu, která vznikla v dubnu roku 2003. Vůz je vybavem novým pohonem všech kol s elektronickou regulací. Tím se stává prvním modelem ve své třídě, který má pohon všech kol, šestistupňovou převodovku a dieselový motor.
V Ženevě budou prezentovány dvě verze - inspirovaná offroadem Outdoor Line a městsky působící Urban Line. V polovině roku 2006 by mělo Suzuki SX4 stát u obchodníků. K dispozici budou dva benzínové a jeden vznětový motor. První z nich 1,5 l s výkonem 99 koní a maximálním točivým momentem 133Nm při 4 100 otáčkách, druhý 1,6 l se 107 koňmi, 145 Nm a nakonec 120 k diesel 1,9 DDiS s 280 Nm.
K vidění bude navíc i World Rallye Car SX4 WRC a také Swift uživaný v Junior World Rallye Championship s názvem Swift Super 1600. Jako další sériové modely budou vystaveny Swift a dieselová Grand Vitara.
Foto: Suzuki
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.