Není tomu tak dávno, co se třída R dostala do prodeje. Německý tuner Brabus nezahálel a již nabízí výkonostní injekce a pozměněné aerodynamické díly.
Pro variantu R 350 je připraveno zvýšení zdvihového objemu na rovné 4 litry, poskytuje výkon 332 koní a maximální točivý moment 420 Nm při 4 200 otáčkách. S PowerXtra-D6 tuningem stoupne výkon u R 320 CDI ze sériových 224 koní na 272 při 3 800 otáčkách. Paralelně se zvýší maximální točivý moment ze sériových 510 Nm na 590 Nm. Díky tomu zvládne upravený turbodiesel Common-Rail zrychlení z nuly na 100 km/h za 8,2 sekundy a maximální rychlosti je dosaženo při 227 km/h. Pro osmiválcový R 500 jsou nabízeny čtyři různé varianty zvýšení výkonu. Nejvyšším stupněm je Brabus 6.1 S. Motor V8 má rozšířený objem na 6,1 litru, vysoce výkonné výfukové potrubí z ušlechtilé oceli a kovový katalyzátor. Po této úpravě poskytuje 445 koní při 6 000 otáčkách, maximální točivý moment 635 Nm je k dispozici při 4 500 otáčkách. Jízdní výkony jsou velmi sportovní, což dokazuje zrychlení na 100 km/h za 5,9 vteřin a maximální rychlost dosahující 265 km/h.
V obličeji třídy R je znát změna - mohutný přední spoiler a přidané mlhovky do předního nárazníku jsou nepřehlédnutelným znakem přestavby. Vzadu je nové dolní oplechování a dvě chromové koncovky sportovního výfukového potrubí na každé straně. Kola jsou na výběr ze čtyř různých variant od 18 po 22 palcová. Obouvají pneumatiky až 265/35 vpředu a 295/30 vzadu. Pro lepší kooperaci podvozku s koly vyvinuli inženýři sportovně komfortní podvozek. V interiéru najdeme vstupní prahy z ušlechtilé oceli s osvětleným logem Brabus, ergonomický volant a vybavení v kůži a Alcatara. Zároveň může být zvolen multimediální koncept s DVD přehrávačem, hrací konsolou a LCD obrazovkami v opěrkách hlavy.
Foto: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.