Ford Focus druhé generace, novopečený držitel titulu "Auto roku 2006 v ČR", jenž byl na tuzemský trh uveden v loňském roce, si vede více než zdatně:
19. ledna totiž z výrobní linky Fordova závodu ve Valencii sjel z výrobního pásu čtyřdveřový model Focusu s pořadovým číslem 4 000 000!
S celkovým počtem 442 000 prodaných vozů za rok 2005 navázal Nový Ford Focus přímo excelentním způsobem na úspěchy svého předchůdce, Fordu Focus první generace. V současnosti se Focus vyrábí v evropských závodech v Saarlouis a Petrohradu, dále pak v USA, Číně, na Taiwanu, Filipínách a Jižní Africe. Od roku 2000 a 2001, kdy byl nejlépe prodávaným vozem světa, dosáhl v celosvětovém měřítku celkový počet prodaných vozů čísla přesahujícího pětimilionovou hranici!
Do rekordního počtu 4 000 000 automobilů vyrobených v Evropě se ovšem nezapočítává produkce Focusu C-Max, jehož výroba od začátku výroby v roce 2003 dosáhla vynikajícího čísla 370 000 vozů.
Produkce modelové řady Fordu Focus začala v roce 1998 nejprve ve Fordových závodech ve Valencii a Saarlouis. V roce 2002 se výroba rozšířila i do nově otevřeného závodu v Petrohradu, kde se jako v jediném závodě na světě vyrábí veškeré modelové verze Fordu Focus: od 3-, 4, a 5-ti dveřové varianty, až po model kombi. V roce 2005, kdy Ford zavedl v Petrohradě třetí výrobní směnu, dosáhl počet v Rusku vyrobených vozů rekordního objemu 33 000 automobilů. Poptávka po Focusu je ovšem tak vysoká, že právě v těchto dnech bylo rozhodnuto o navýšení výrobní kapacity na 60 000 vozů.
Výrobní závod v Saarlouis je, s celkovým počtem 6 800 zaměstnanců, jedním z nejproduktivnějších závodů v Evropě. Jen za loňský rok vyrobil společně s modelovou řadou Focusu C-Max na 422 800 vozů. V loňském roce oslavil saarlouiský závod nejen své 35. výročí, ale i desetimiliontý vyrobený vůz!
Výrobní závod ve španělské Valencii je zaměřen nejen na výrobu modelové řady Fordu Focus, ale i Fordů Fiesta, Ka a rovněž modelu Mazda2. Díky rozmanitosti výroby se tak závod ve Valencii pyšní titulem „nejflexibilnější závod značky Ford" v Evropě.
Ford Focus je mimochodem i nejprodávanějším osobním Fordem v ČR a jeho cena začíná částkou 409 990,- Kč. Ford Motor Company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.