Nové hybridní vozidlo vyvinuto Fordovou společností má dvojí úlohu, pomoct redukovat závislost USA na dovozu ropy, ale také snížit emise plynů.
Nyní má Ford k dispozici již dva motory na úsporu ropy, hybridní elektro motor a teď vozidlo Ford Escape Hybrid E85, které je vybaveno speciální technologií schopné namíchat palivo s 85-ti procenty acetaldehydu, zbylých 15 % je benzín. Acetaldehyd neboli ethanol je palivo snadno vyprodukované nejčastěji z obilí. Tento inovační systém by mohl významně redukovat závislost USA na dovážené ropě a zároveň produkuje o 25 % méně kysličníku uhličitého a tím značně pomáhá globálním změnám klimatu.
Pokud by jen 5 procent z amerických vozidel bylo poháněno tímto hybridním systémem, dodávka nafty by mohla být redukována přibližně na 140 milionů barelů za rok, což by značně ulevilo americkému hospodaření a zlepšilo platební bilanci.
Projekt VeraSun společnosti Energy podpořil dostupnost paliva E85 za maloobchodní ceny a je již volně prodejné v některých středozápadních částí USA na čerpacích stanicích,
Ford bude vyrábět 250.000 vozidel ročně s tímto pohonem, včetně pick -upu F - 150, modelu Crown Victoria a Merkur. SUV - Ford Escape Hybrid, byl představen v roce 2004 a je dodnes nejčistším a zároveň jediným plně hybridním vozidlem.
zdroj: Ford motor company
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.