Ford of Europe oficiálně oznamuje jméno produkční verze před časem představeného konceptu SAV – nový model ponese označení Ford S-MAX.
Písmeno „S“ v názvu reflektuje zřetelně sportovní styling novinky. K charakteristickým rysům připravovaného modelu patří také flexibilní a velmi prostorný interiér.
Ford S-MAX, který rozšíří modelové portfolio společnosti Ford of Europe, staví na úspěchu multifunkčního modelu Focus C-MAX a v nabídce značky Ford se zařadí mezi kombi Mondeo a sedmisedadlový MPV model Galaxy. Ford S-MAX se bude vyrábět spolu s modely Galaxy a Mondeo v závodě automobilky Ford v belgickém Genku.
Ford S-MAX se nejširší veřejnosti představí v březnu na tradičním Mezinárodním autosalonu v Ženevě, na automobilovém trhu se pak tato novinka objeví v polovině tohoto roku.
Flexibilita na třetí
Nový Ford S-MAX demonstruje schopnost Fordu orientovat se i na okrajové segmenty trhu – netradičně uspořádaný interiér se sedadly ve třech řadách a atraktivně stylizovaná karoserie osloví především vyznavače moderního aktivního životního stylu.
Zájemci o model Ford S-MAX si mohou díky originální konstrukci podlahy v zadní části karoserie FFS (Ford Fold Flat System) zvolit tradiční uspořádání pěti sedadel ve dvou řadách, nebo sedmi sedadel ve třech řadách. Ford S-MAX tak posouvá zase o kus dál laťku flexibility, vysoko nasazenou už modelem Focus C-MAX.
Nový design značky Ford
S připravovaným modelem S-MAX a novým Galaxy posiluje Ford výrazně svoji pozici v sílícím segmentu velkých vozů. Na rozdíl od předchozí úspěšné generace Galaxy, která byla produktem společného podniku s další automobilkou, byl nový MPV model Galaxy vyvíjen kompletně „doma“, tedy výhradně konstruktéry automobilky Ford.
Nový model S-MAX je prvním produkčním modelem automobilky Ford, který vznikl podle nového konceptu tzv. kinetického designu, který veřejnosti poprvé představila studie na autosalonu IAA v září 2005 ve Frankfurtu nad Mohanem.
Výroba v Belgii
Ford S-MAX se bude v belgickém závodě Fordu v Genku, odkud vyjíždějí i modely Ford Mondeo. Do přípravy flexibilního konceptu výroby Ford investoval 715 milionů EUR.
Od otevření závodu v roce 1964 se v Genku vyrobilo více než 12 milionů automobilů. Belgický závod je jednou z nejmodernějších automobilek v Evropě, která pracuje podle nejmodernějších principů štíhlé výroby. Závod v Genku, kde se bude od roku 2007 vyrábět i nové Mondeo, v současné době pracuje na dvě směny a zaměstnává 4946 pracovníků. Vloni z montážních linek závodu v Genku sjelo 207 163 automobilů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.