Ford of Europe oficiálně oznamuje jméno produkční verze před časem představeného konceptu SAV – nový model ponese označení Ford S-MAX.
Písmeno „S“ v názvu reflektuje zřetelně sportovní styling novinky. K charakteristickým rysům připravovaného modelu patří také flexibilní a velmi prostorný interiér.
Ford S-MAX, který rozšíří modelové portfolio společnosti Ford of Europe, staví na úspěchu multifunkčního modelu Focus C-MAX a v nabídce značky Ford se zařadí mezi kombi Mondeo a sedmisedadlový MPV model Galaxy. Ford S-MAX se bude vyrábět spolu s modely Galaxy a Mondeo v závodě automobilky Ford v belgickém Genku.
Ford S-MAX se nejširší veřejnosti představí v březnu na tradičním Mezinárodním autosalonu v Ženevě, na automobilovém trhu se pak tato novinka objeví v polovině tohoto roku.
Flexibilita na třetí
Nový Ford S-MAX demonstruje schopnost Fordu orientovat se i na okrajové segmenty trhu – netradičně uspořádaný interiér se sedadly ve třech řadách a atraktivně stylizovaná karoserie osloví především vyznavače moderního aktivního životního stylu.
Zájemci o model Ford S-MAX si mohou díky originální konstrukci podlahy v zadní části karoserie FFS (Ford Fold Flat System) zvolit tradiční uspořádání pěti sedadel ve dvou řadách, nebo sedmi sedadel ve třech řadách. Ford S-MAX tak posouvá zase o kus dál laťku flexibility, vysoko nasazenou už modelem Focus C-MAX.
Nový design značky Ford
S připravovaným modelem S-MAX a novým Galaxy posiluje Ford výrazně svoji pozici v sílícím segmentu velkých vozů. Na rozdíl od předchozí úspěšné generace Galaxy, která byla produktem společného podniku s další automobilkou, byl nový MPV model Galaxy vyvíjen kompletně „doma“, tedy výhradně konstruktéry automobilky Ford.
Nový model S-MAX je prvním produkčním modelem automobilky Ford, který vznikl podle nového konceptu tzv. kinetického designu, který veřejnosti poprvé představila studie na autosalonu IAA v září 2005 ve Frankfurtu nad Mohanem.
Výroba v Belgii
Ford S-MAX se bude v belgickém závodě Fordu v Genku, odkud vyjíždějí i modely Ford Mondeo. Do přípravy flexibilního konceptu výroby Ford investoval 715 milionů EUR.
Od otevření závodu v roce 1964 se v Genku vyrobilo více než 12 milionů automobilů. Belgický závod je jednou z nejmodernějších automobilek v Evropě, která pracuje podle nejmodernějších principů štíhlé výroby. Závod v Genku, kde se bude od roku 2007 vyrábět i nové Mondeo, v současné době pracuje na dvě směny a zaměstnává 4946 pracovníků. Vloni z montážních linek závodu v Genku sjelo 207 163 automobilů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?