U nás je Sentra neznámým modelem Nissanu, ale za oceánem je velmi oblíbená. Od roku 1982 se v Severní Americe prodalo přes 3,8 milionu těchto vozů. V Detroitu debutuje jeho 6. generace.
Na evropském trhu by se Sentra velikostí řadila mezi Almeru a Primeru. Na podzim by měla přijít k prodejcům a cena bude od 15 000 USD.
Dvoulitrový benzínový motor s výkonem 135 koní dopomáhá Sentře k dobrým jízdním výkonům. 90 procent maximálního točivého momentu 190 Nm je k dispozici již od 2 400 otáček. Přenos síly na přední nápravu zajišťuje šestistupňová manuální převodovka nebo bezestupňový plynulý převod CVT. Produkován byl tento model Nissanu bok po boku s o něco menším Nissanem Versa v mexické výrobě Nissan.
Designu přední části Sentry vládnou pro Nissan charakteristické světlomety. Interiéru zase jasné kruhové ukazatele a tříramenný multifunkční volant. Nová Sentra je o 6 cm delší, o 8 cm širší a o dobrých 10 cm vyšší než model uvedený v roce 2000. Sériově bude Nissan Sentra jezdit na 15 palcových kolech, pro sportovní verzi 2,0 S budou k dispozici 16 palcová. K sériové výbavě budou patřit přední airbagy, sedadlo spolujezdce s pamětí poloh a aktivní hlavové opěrky.
Foto: Nissan
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.