Tři kola, dvě sedadla, nekonečné zážitky… O rozhodnutí vyrábět či nevyrábět sériově toto vozítko rozhodnou až reakce americké veřejnosti.
Volkswagen se postaral o skutečnou senzaci autosalonu v Los Angeles, když ve světové premiéře představuje unikátní vozidlo GX3, které je jakýmsi křížencem silničního superbiku a monopostu F1. Originální tříkolový dvoumístný stroj, který má rozhodně blíž k motocyklu než k automobilu, nabízí zcela nové prožitky z dynamické jízdy.
Tříkolka GX3 je poháněná čtyřválcovým motorem Volkswagen, který z objemu 1,6 l dává výkon 92 kW/125 k a jehož točivý moment dosahuje hodnoty až 152 Nm. I když nejde o nijak závratné výkony, s ohledem na váhu stroje pouhých 570 kg činí výkonová hmotnost jen 4,56 kg/k - je tedy jasné, že nedostatkem dynamiky GX3 trpět rozhodně nebude! Z 0 na 100 km/h GX3 zrychlí za pouhých 5,7 s, pro znalce je ještě působivější hodnota dosažitelného příčného zrychlení 1,25 g, což je hodnota srovnatelná jen s ryze sportovními vozy. Asi jen málokdo by takovou dynamiku očekával od vozítka, jehož kalkulovaná cena se pohybuje pod hranicí 17 000 USD a jehož spotřeba v městském provozu činí jen 5,2 l/100 km…Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou převodovku řetězem na jediné zadní kolo, letmo uložené na kyvném rameni. Na osmnáctipalcový ráfek zadního kola je obuta pneumatika úctyhodných rozměrů 315/30 R18. Dvojice předních sedmnáctipalcových kol s pneumatikami 215/45 R17 je uložena na příčných ramenech, přičemž celková koncepce přední nápravy je hodně podobná nezávislému zavěšení automobilu. Zvláštností modelu GX3 je velmi tuhý prostorový ocelový rám, ke kterému jsou uchyceny exteriérové a interiérové panely ze skelného laminátu. Za sedadly je uložena nádrž o objemu 80 litrů. Vizuálně velmi působivé jsou mohutné ochranné oblouky za sedadly a zlatě a černě eloxované komponenty závěsů kol. Přední partie se svým V-profilem odvolávají na styling současných modelů Volkswagen, velmi patrná je především designová příbuznost s modelem Golf GTI. Unikátní tříkolka GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker, nadnárodního seskupení mladých konstruktérů, designerů, marketingových specialistů, a kalifornského designerského centra automobilky Volkswagen. Práce na novém projektu se rozběhly začátkem roku 2005.Volkswagen tvrdí, že je schopný velmi rychle uvést na trh produkční verzi tříkolky GX3, vše ale mají v rukou američtí zákazníci - jejich reakce totiž nakonec rozhodnou o budoucnosti tohoto originálního projektu. O uvedení na český trh se zatím neuvažuje.
Volkswagen
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?