Tři kola, dvě sedadla, nekonečné zážitky… O rozhodnutí vyrábět či nevyrábět sériově toto vozítko rozhodnou až reakce americké veřejnosti.
Volkswagen se postaral o skutečnou senzaci autosalonu v Los Angeles, když ve světové premiéře představuje unikátní vozidlo GX3, které je jakýmsi křížencem silničního superbiku a monopostu F1. Originální tříkolový dvoumístný stroj, který má rozhodně blíž k motocyklu než k automobilu, nabízí zcela nové prožitky z dynamické jízdy.
Tříkolka GX3 je poháněná čtyřválcovým motorem Volkswagen, který z objemu 1,6 l dává výkon 92 kW/125 k a jehož točivý moment dosahuje hodnoty až 152 Nm. I když nejde o nijak závratné výkony, s ohledem na váhu stroje pouhých 570 kg činí výkonová hmotnost jen 4,56 kg/k - je tedy jasné, že nedostatkem dynamiky GX3 trpět rozhodně nebude! Z 0 na 100 km/h GX3 zrychlí za pouhých 5,7 s, pro znalce je ještě působivější hodnota dosažitelného příčného zrychlení 1,25 g, což je hodnota srovnatelná jen s ryze sportovními vozy. Asi jen málokdo by takovou dynamiku očekával od vozítka, jehož kalkulovaná cena se pohybuje pod hranicí 17 000 USD a jehož spotřeba v městském provozu činí jen 5,2 l/100 km…Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou převodovku řetězem na jediné zadní kolo, letmo uložené na kyvném rameni. Na osmnáctipalcový ráfek zadního kola je obuta pneumatika úctyhodných rozměrů 315/30 R18. Dvojice předních sedmnáctipalcových kol s pneumatikami 215/45 R17 je uložena na příčných ramenech, přičemž celková koncepce přední nápravy je hodně podobná nezávislému zavěšení automobilu. Zvláštností modelu GX3 je velmi tuhý prostorový ocelový rám, ke kterému jsou uchyceny exteriérové a interiérové panely ze skelného laminátu. Za sedadly je uložena nádrž o objemu 80 litrů. Vizuálně velmi působivé jsou mohutné ochranné oblouky za sedadly a zlatě a černě eloxované komponenty závěsů kol. Přední partie se svým V-profilem odvolávají na styling současných modelů Volkswagen, velmi patrná je především designová příbuznost s modelem Golf GTI. Unikátní tříkolka GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker, nadnárodního seskupení mladých konstruktérů, designerů, marketingových specialistů, a kalifornského designerského centra automobilky Volkswagen. Práce na novém projektu se rozběhly začátkem roku 2005.Volkswagen tvrdí, že je schopný velmi rychle uvést na trh produkční verzi tříkolky GX3, vše ale mají v rukou američtí zákazníci - jejich reakce totiž nakonec rozhodnou o budoucnosti tohoto originálního projektu. O uvedení na český trh se zatím neuvažuje.
Volkswagen
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?