VW GX3: Napůl motocykl, napůl sporťák…

GX3
GX3, foto: Volkswagen
ar1 4. ledna 2006 18:50
Sdílej:

Tři kola, dvě sedadla, nekonečné zážitky… O rozhodnutí vyrábět či nevyrábět sériově toto vozítko rozhodnou až reakce americké veřejnosti.

Volkswagen se postaral o skutečnou senzaci autosalonu v Los Angeles, když ve světové premiéře představuje unikátní vozidlo GX3, které je jakýmsi křížencem silničního superbiku a monopostu F1. Originální tříkolový dvoumístný stroj, který má rozhodně blíž k motocyklu než k automobilu, nabízí zcela nové prožitky z dynamické jízdy.

Tříkolka GX3 je poháněná čtyřválcovým motorem Volkswagen, který z objemu 1,6 l dává výkon 92 kW/125 k a jehož točivý moment dosahuje hodnoty až 152 Nm. I když nejde o nijak závratné výkony, s ohledem na váhu stroje pouhých 570 kg činí výkonová hmotnost jen 4,56 kg/k - je tedy jasné, že nedostatkem dynamiky GX3 trpět rozhodně nebude! Z 0 na 100 km/h GX3 zrychlí za pouhých 5,7 s, pro znalce je ještě působivější hodnota dosažitelného příčného zrychlení 1,25 g, což je hodnota srovnatelná jen s ryze sportovními vozy. Asi jen málokdo by takovou dynamiku očekával od vozítka, jehož kalkulovaná cena se pohybuje pod hranicí 17 000 USD a jehož spotřeba v městském provozu činí jen 5,2 l/100 km…Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou převodovku řetězem na jediné zadní kolo, letmo uložené na kyvném rameni. Na osmnáctipalcový ráfek zadního kola je obuta pneumatika úctyhodných rozměrů 315/30 R18. Dvojice předních sedmnáctipalcových kol s pneumatikami 215/45 R17 je uložena na příčných ramenech, přičemž celková koncepce přední nápravy je hodně podobná nezávislému zavěšení automobilu. Zvláštností modelu GX3 je velmi tuhý prostorový ocelový rám, ke kterému jsou uchyceny exteriérové a interiérové panely ze skelného laminátu. Za sedadly je uložena nádrž o objemu 80 litrů. Vizuálně velmi působivé jsou mohutné ochranné oblouky za sedadly a zlatě a černě eloxované komponenty závěsů kol. Přední partie se svým V-profilem odvolávají na styling současných modelů Volkswagen, velmi patrná je především designová příbuznost s modelem Golf GTI. Unikátní tříkolka GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker, nadnárodního seskupení mladých konstruktérů, designerů, marketingových specialistů, a kalifornského designerského centra automobilky Volkswagen. Práce na novém projektu se rozběhly začátkem roku 2005.Volkswagen tvrdí, že je schopný velmi rychle uvést na trh produkční verzi tříkolky GX3, vše ale mají v rukou američtí zákazníci - jejich reakce totiž nakonec rozhodnou o budoucnosti tohoto originálního projektu. O uvedení na český trh se zatím neuvažuje.

Volkswagen

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.