VW GX3: Napůl motocykl, napůl sporťák…

ar1, 4. ledna 2006, 18:50 Google+

Tři kola, dvě sedadla, nekonečné zážitky… O rozhodnutí vyrábět či nevyrábět sériově toto vozítko rozhodnou až reakce americké veřejnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GX3

GX3 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Volkswagen se postaral o skutečnou senzaci autosalonu v Los Angeles, když ve světové premiéře představuje unikátní vozidlo GX3, které je jakýmsi křížencem silničního superbiku a monopostu F1. Originální tříkolový dvoumístný stroj, který má rozhodně blíž k motocyklu než k automobilu, nabízí zcela nové prožitky z dynamické jízdy.

Tříkolka GX3 je poháněná čtyřválcovým motorem Volkswagen, který z objemu 1,6 l dává výkon 92 kW/125 k a jehož točivý moment dosahuje hodnoty až 152 Nm. I když nejde o nijak závratné výkony, s ohledem na váhu stroje pouhých 570 kg činí výkonová hmotnost jen 4,56 kg/k - je tedy jasné, že nedostatkem dynamiky GX3 trpět rozhodně nebude!

Z 0 na 100 km/h GX3 zrychlí za pouhých 5,7 s, pro znalce je ještě působivější hodnota dosažitelného příčného zrychlení 1,25 g, což je hodnota srovnatelná jen s ryze sportovními vozy. Asi jen málokdo by takovou dynamiku očekával od vozítka, jehož kalkulovaná cena se pohybuje pod hranicí 17 000 USD a jehož spotřeba v městském provozu činí jen 5,2 l/100 km…

Výkon motoru se přenáší přes šestistupňovou převodovku řetězem na jediné zadní kolo, letmo uložené na kyvném rameni. Na osmnáctipalcový ráfek zadního kola je obuta pneumatika úctyhodných rozměrů 315/30 R18. Dvojice předních sedmnáctipalcových kol s pneumatikami 215/45 R17 je uložena na příčných ramenech, přičemž celková koncepce přední nápravy je hodně podobná nezávislému zavěšení automobilu. Zvláštností modelu GX3 je velmi tuhý prostorový ocelový rám, ke kterému jsou uchyceny exteriérové a interiérové panely ze skelného laminátu. Za sedadly je uložena nádrž o objemu 80 litrů. Vizuálně velmi působivé jsou mohutné ochranné oblouky za sedadly a zlatě a černě eloxované komponenty závěsů kol. Přední partie se svým V-profilem odvolávají na styling současných modelů Volkswagen, velmi patrná je především designová příbuznost s modelem Golf GTI.

Unikátní tříkolka GX3 je dílem kalifornské skupiny Moonraker, nadnárodního seskupení mladých konstruktérů, designerů, marketingových specialistů, a kalifornského designerského centra automobilky Volkswagen. Práce na novém projektu se rozběhly začátkem roku 2005.

Volkswagen tvrdí, že je schopný velmi rychle uvést na trh produkční verzi tříkolky GX3, vše ale mají v rukou američtí zákazníci - jejich reakce totiž nakonec rozhodnou o budoucnosti tohoto originálního projektu. O uvedení na český trh se zatím neuvažuje.

Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: VW GX3: Napůl motocykl, napůl sporťák…

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Food Truck Alfréd

Krásná děvčata a jejich Food Truck Alfréd

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

reklama

Doporučujeme

C30

Nové Volvo C30

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

  4. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  5. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  6. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud