Ferrari nabízí svým nejbohatším zákazníkům šanci "stát se členem vývojového týmu". Za 1 500 000 eur (cca 45 000 000 Kč) se stanete majitelem jednoho z dvaceti vyrobených speciálů Ferrari FXX.
Každý z nich bude vybaven komplikovaným telemetrickým systémem, sledujícím 39 dynamických parametrů. Data budou skutečně vyhodnocena a zpracována techniky Ferrari. Proslulá italská automobilka říká, že v tom vidí cestu, jak sledovat jezdecký styl zákazníků a následně s využitím takto získaných informací optimalizovat budoucí modely. FXX není homologováno pro použití na veřejných komunikacích, ale s jeho nákupem získáte také přístup na sérii speciálních akcí, pořádaných na různých závodních tratích světa. Bude-li to vaším přáním, Ferrari bude vaše FXX skladovat v Maranellu a zajistí jeho dopravu na kteroukoli z těchto akcí. FXX vychází z Enza, ale jeho vidlicový dvanáctiválec 6,3 l byl vyladěn tak, aby v 8500 ot./min. podával výkon 800 koní. Automobilka tvrdí, že díky technologiím z formule 1 změní sekvenční převodovka rychlostní stupeň za méně než 100 milisekund. Rozsáhlé úpravy karoserie vyústily v nárůst přítlaku o mohutných čtyřicet procent a zadní spoiler lze nastavit v závislosti na podmínkách konkrétního okruhu.
Blýskli se i subdodavatelé: například Bridgestone vyvinul pro limitovaný model speciální slicky, Brembo dodalo nové chlazení brzd a destičky. Sedadla a pedály budou přizpůsobeny na míru každému zákazníkovi zvlášť. Podle slov Ferrari bude prvním dodávkám předcházet pečlivý výběr "vhodných" zákazníků, který bude mít na starosti speciální komise. Maranellská automobilka uplatňuje tento restriktivní přístup už léta, aby předešla spekulativním nákupům vzácných vozů.
zdroj: HP - exclusiv
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?