Ferrari nabízí svým nejbohatším zákazníkům šanci "stát se členem vývojového týmu". Za 1 500 000 eur (cca 45 000 000 Kč) se stanete majitelem jednoho z dvaceti vyrobených speciálů Ferrari FXX.
Každý z nich bude vybaven komplikovaným telemetrickým systémem, sledujícím 39 dynamických parametrů. Data budou skutečně vyhodnocena a zpracována techniky Ferrari. Proslulá italská automobilka říká, že v tom vidí cestu, jak sledovat jezdecký styl zákazníků a následně s využitím takto získaných informací optimalizovat budoucí modely. FXX není homologováno pro použití na veřejných komunikacích, ale s jeho nákupem získáte také přístup na sérii speciálních akcí, pořádaných na různých závodních tratích světa. Bude-li to vaším přáním, Ferrari bude vaše FXX skladovat v Maranellu a zajistí jeho dopravu na kteroukoli z těchto akcí. FXX vychází z Enza, ale jeho vidlicový dvanáctiválec 6,3 l byl vyladěn tak, aby v 8500 ot./min. podával výkon 800 koní. Automobilka tvrdí, že díky technologiím z formule 1 změní sekvenční převodovka rychlostní stupeň za méně než 100 milisekund. Rozsáhlé úpravy karoserie vyústily v nárůst přítlaku o mohutných čtyřicet procent a zadní spoiler lze nastavit v závislosti na podmínkách konkrétního okruhu.
Blýskli se i subdodavatelé: například Bridgestone vyvinul pro limitovaný model speciální slicky, Brembo dodalo nové chlazení brzd a destičky. Sedadla a pedály budou přizpůsobeny na míru každému zákazníkovi zvlášť. Podle slov Ferrari bude prvním dodávkám předcházet pečlivý výběr "vhodných" zákazníků, který bude mít na starosti speciální komise. Maranellská automobilka uplatňuje tento restriktivní přístup už léta, aby předešla spekulativním nákupům vzácných vozů.
zdroj: HP - exclusiv
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?