Ferrari nabízí svým nejbohatším zákazníkům šanci "stát se členem vývojového týmu". Za 1 500 000 eur (cca 45 000 000 Kč) se stanete majitelem jednoho z dvaceti vyrobených speciálů Ferrari FXX.
Každý z nich bude vybaven komplikovaným telemetrickým systémem, sledujícím 39 dynamických parametrů. Data budou skutečně vyhodnocena a zpracována techniky Ferrari. Proslulá italská automobilka říká, že v tom vidí cestu, jak sledovat jezdecký styl zákazníků a následně s využitím takto získaných informací optimalizovat budoucí modely. FXX není homologováno pro použití na veřejných komunikacích, ale s jeho nákupem získáte také přístup na sérii speciálních akcí, pořádaných na různých závodních tratích světa. Bude-li to vaším přáním, Ferrari bude vaše FXX skladovat v Maranellu a zajistí jeho dopravu na kteroukoli z těchto akcí. FXX vychází z Enza, ale jeho vidlicový dvanáctiválec 6,3 l byl vyladěn tak, aby v 8500 ot./min. podával výkon 800 koní. Automobilka tvrdí, že díky technologiím z formule 1 změní sekvenční převodovka rychlostní stupeň za méně než 100 milisekund. Rozsáhlé úpravy karoserie vyústily v nárůst přítlaku o mohutných čtyřicet procent a zadní spoiler lze nastavit v závislosti na podmínkách konkrétního okruhu.
Blýskli se i subdodavatelé: například Bridgestone vyvinul pro limitovaný model speciální slicky, Brembo dodalo nové chlazení brzd a destičky. Sedadla a pedály budou přizpůsobeny na míru každému zákazníkovi zvlášť. Podle slov Ferrari bude prvním dodávkám předcházet pečlivý výběr "vhodných" zákazníků, který bude mít na starosti speciální komise. Maranellská automobilka uplatňuje tento restriktivní přístup už léta, aby předešla spekulativním nákupům vzácných vozů.
zdroj: HP - exclusiv
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.