První verze úpravy VW Golf GTI od Abt Sportsline skončila na 230k a 310Nm. Nyní představují úpravu stejného vozu pod názvem GTI VS4-R s 270 koňmi.
Vzezření nejnovějšího GTI hodně připomíná Motorsport. Úprava zahrnuje mohutný přední spoiler s malým páskem z carbonu. K tomu patří široké boční prahy a hluboký zadní spoiler. Čtyři koncovky výfuku nedavání vozu jen sportovní image, ale i velmi sportovní zvuk. Pod kapotou se ukrývá 270 koní a 350 Nm, což je o 40 koní a 40 Nm více než u předchůdce. A o 70 k a 70 Nm víc než v sériovém provedení. Také vylepšené jízdní výkony jsou zřejmé. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy (předchůdce 7,2 s) a maximální rychlosti dosahuje při 244 km/h (235 km/h).
Inženýři z Abt dosáhli zvýšení výkonu 2,0 FSI Turbo díky modifikaci řízení motoru a nově zkonstuovanému turbodmychadlu. O potěšení z jízdy se starají sportovní tlumiče. Snížení o 40 milimetrů přináší kromě modifikace karoserie také sportovní zjev. Kontakt s vozovkou zajišťují litá kola SP1 nebo nová hliníková kola AR, obuté do pneumatik o velikosti 225. V interiéru jsou také malé změny oproti předchůdci. Nový volant, hliníková hlavice řadící páky a rohože s logem Abt.
Foto: Abt Sportsline
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.