První verze úpravy VW Golf GTI od Abt Sportsline skončila na 230k a 310Nm. Nyní představují úpravu stejného vozu pod názvem GTI VS4-R s 270 koňmi.
Vzezření nejnovějšího GTI hodně připomíná Motorsport. Úprava zahrnuje mohutný přední spoiler s malým páskem z carbonu. K tomu patří široké boční prahy a hluboký zadní spoiler. Čtyři koncovky výfuku nedavání vozu jen sportovní image, ale i velmi sportovní zvuk. Pod kapotou se ukrývá 270 koní a 350 Nm, což je o 40 koní a 40 Nm více než u předchůdce. A o 70 k a 70 Nm víc než v sériovém provedení. Také vylepšené jízdní výkony jsou zřejmé. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 6,4 sekundy (předchůdce 7,2 s) a maximální rychlosti dosahuje při 244 km/h (235 km/h).
Inženýři z Abt dosáhli zvýšení výkonu 2,0 FSI Turbo díky modifikaci řízení motoru a nově zkonstuovanému turbodmychadlu. O potěšení z jízdy se starají sportovní tlumiče. Snížení o 40 milimetrů přináší kromě modifikace karoserie také sportovní zjev. Kontakt s vozovkou zajišťují litá kola SP1 nebo nová hliníková kola AR, obuté do pneumatik o velikosti 225. V interiéru jsou také malé změny oproti předchůdci. Nový volant, hliníková hlavice řadící páky a rohože s logem Abt.
Foto: Abt Sportsline
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.