Nové Porsche je daleko víc než jen automobil s pevnou střechou. Cayman vyplňuje mezeru mezi Boxsterem a klasickou 911. Nyní Porsche nabízí 4 modely!
Jako základ slouží nově vyvinutý 3,4 litrový plochý motor s čtyř-ventilovou technikou o síle 295 koní. Stovku zvládne za 5,4 sekundy a maximální rychlost vrcholí u hranice 275km/h. Významné změny se dotkly exteriéru, zadní část působí jako střecha, která však slouží jako praktické dveře se stylovým oknem, stejně jako zadní lampy. Přesto si nový model zachovává některé rysy z 911. Přední část se světlomety a blatníky mají rovněž svůj styl a nezapřou pudy automobilky. Na zadním víku nechybí křídlo vysouvající se automaticky dle rychlosti.
Ocelová karoserie slibuje zlepšení tuhosti vozidla, zavěšení McPherson je použito z modelu Boxster stejně jako Aktivní podvozek s nastavitelnými tlumiči ve dvou variantách, normální a sport, který automaticky poskytne lepší odezvu na plyn v závislosti na poloze škrtící klapky. Převodovka bude manuální s šesti stupni nebo poloautomatický tiptronic s řazením na volantu. Jízdní dynamika by měla slibovat podobné parametry jako má 911 Carrera s časem 8 minut a 15 sekund na okruhu Nurburgring, především díky nižšímu těžišti, kompaktnějším rozměrům a malé hmotnosti. Cayman také slibuje odstranění větrných vibrací ve vysokých rychlostech, s kterým má problém model Boxster.
Německá automobilka s dlouholetou tradicí a řadou velmi úspěšných modelu rozšiřuje svůj vozový park a slibuje si od něj velký úspěch, počítá s prodejem 100.000 kusů do konce roku 2008. Cena v přepočtu odpovídá 2,2 mil. korun.
zdroj: Porsche
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?