Poprvé byl vůz představen veřejnosti na pařížském autosalonu v roce 2004 jako concept S3X. Na autosalonu v Ženevě začátkem roku 2006 bude slavit novou premiéru, do prodeje přijde nejdříve v létě 2006.
Nová Captiva je 4.64 metrů dlouhá, 1.84 metrů široká a 1.72 metrů vysoká. Zákazníci si budou moci vybrat mezi pohonem předních nebo všech kol a mezi pěti nebo sedmimístnou verzí. Zároveň je Captiva prvním dieslovým SUV od Chevroletu. Tento dvoulitrový dieslový agregát s přímým vstřikováním paliva poskytující výkon 150 koní vyvinul GM Daewoo Auto&Techlogy ve spolupráci s GM Powertrain a VM Motori. Je to první vznětový motor z řady dieslových agregátů, které mají být dodávány v průběhu roku 2006 i do jiných modelů Chevrolet.
Dále budou nabízeny dva benzínové agregáty - čtyřválcový o objemu 2,4 litru a šestiválcový o objemu 3,2 litru. Jako první evropský Chevrolet bude Captiva vybavena systémem ESP.
Foto: General Motors
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?