Poprvé byl vůz představen veřejnosti na pařížském autosalonu v roce 2004 jako concept S3X. Na autosalonu v Ženevě začátkem roku 2006 bude slavit novou premiéru, do prodeje přijde nejdříve v létě 2006.
Nová Captiva je 4.64 metrů dlouhá, 1.84 metrů široká a 1.72 metrů vysoká. Zákazníci si budou moci vybrat mezi pohonem předních nebo všech kol a mezi pěti nebo sedmimístnou verzí. Zároveň je Captiva prvním dieslovým SUV od Chevroletu. Tento dvoulitrový dieslový agregát s přímým vstřikováním paliva poskytující výkon 150 koní vyvinul GM Daewoo Auto&Techlogy ve spolupráci s GM Powertrain a VM Motori. Je to první vznětový motor z řady dieslových agregátů, které mají být dodávány v průběhu roku 2006 i do jiných modelů Chevrolet.
Dále budou nabízeny dva benzínové agregáty - čtyřválcový o objemu 2,4 litru a šestiválcový o objemu 3,2 litru. Jako první evropský Chevrolet bude Captiva vybavena systémem ESP.
Foto: General Motors
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.