Německá společnost Carlsson zabývající se tuningem Mercedesů "dostala" do nového modelu S 500 435 koní, kterými teď disponuje.
Stejně jako Brabus, představí i Carlsson svoji verzi úpravy nové třídy S na essenské MotorShow, která se bude konat letos na přelomu listopadu a prosince. Narozdíl od Brabusu, který na MotorShow představí úpravu nejsilnějšího "eska" s názvem Brabus S V12 S Biturbo, Carlsson přetvořil o něco slabší model, a to S 500 a dal mu název CK50.
Nově vyvinutý motor CK50 zrychlí nejen tep řidiče, ale také z 0-100 km/h za 5,1 sekundy. Oproti sériovému modelu S 500 (285kW/388k) má "esko" pod taktovkou Carlssonu o 31kW vyšší výkon, tedy 316kW/435k. Maximální rychlosti je dosaženo při 293 km/h. Maximální točivý moment se pohybuje mezi 2800 - 4800 otáčkami a má hodnotu 600Nm.
Lehkonohost vozu dávají třídílná 11 paprsková kovaná kola o velikosti 21 palců. Obuta budou do pneumatik o rozměrech 255/30 vpředu a 285/30 vzadu. Kromě kol umocňují dojem ze sportovního vozu přední a zadní spoiler, snížení o 30 milimetrů a čtyři oválné koncovky výfuku, které dominují zadní části vozu. Pro interiér je nabízena kombinace Alcantara/kůže ve třech odstínech šedé. Na přání lze také dostat ergonomický volant v kombinaci kůže/dřevo.
Foto: Carlsson
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?