Německá společnost Carlsson zabývající se tuningem Mercedesů "dostala" do nového modelu S 500 435 koní, kterými teď disponuje.
Stejně jako Brabus, představí i Carlsson svoji verzi úpravy nové třídy S na essenské MotorShow, která se bude konat letos na přelomu listopadu a prosince. Narozdíl od Brabusu, který na MotorShow představí úpravu nejsilnějšího "eska" s názvem Brabus S V12 S Biturbo, Carlsson přetvořil o něco slabší model, a to S 500 a dal mu název CK50.
Nově vyvinutý motor CK50 zrychlí nejen tep řidiče, ale také z 0-100 km/h za 5,1 sekundy. Oproti sériovému modelu S 500 (285kW/388k) má "esko" pod taktovkou Carlssonu o 31kW vyšší výkon, tedy 316kW/435k. Maximální rychlosti je dosaženo při 293 km/h. Maximální točivý moment se pohybuje mezi 2800 - 4800 otáčkami a má hodnotu 600Nm.
Lehkonohost vozu dávají třídílná 11 paprsková kovaná kola o velikosti 21 palců. Obuta budou do pneumatik o rozměrech 255/30 vpředu a 285/30 vzadu. Kromě kol umocňují dojem ze sportovního vozu přední a zadní spoiler, snížení o 30 milimetrů a čtyři oválné koncovky výfuku, které dominují zadní části vozu. Pro interiér je nabízena kombinace Alcantara/kůže ve třech odstínech šedé. Na přání lze také dostat ergonomický volant v kombinaci kůže/dřevo.
Foto: Carlsson
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.