Až 730 koní a 1320 Nm pro limuzínu Mercedes-Benz třídy S. To je recept od Brabusu pro nové "esko". Poprvé bude k vidění na Motor Show od 25. listopadu do 4. prosince v Essenu.
Vlajkové lodi Mercedesu, modelu S 600 nabízí Brabus čtyři různá výkonostní vylepšení. Například u sériového 5,5 litrového motoru zvedne výkon z 517 na 580 koní a točivý moment na 900 Nm.
Vrcholovým motorem je však Brabus S V12 S Biturbo, jehož zdvihový objem je díky speciální klikové hřídeli, větším válcovým vývrtům a kovaným pístům rozšířen na 6233 cm3. Brabus S V12 S Biturbo vyvíjí nejvyšší výkon 730 koní při 5100 otáčkách. Maximální točivý moment je 1320 Nm. Je ale elektronicky omezen na 1100 Nm a již při 2100 otáčkách ustává. Aby byla tato limuzína dostatečným vyzyvatelem, stačí jí pouhé 4 sekundy na dosažení 100 km/h z místa a 11,9 sekund na 200 km/h. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h! Přenos síly na zadní kola se děje přes modifikovanou 5 stupňovou automatickou převodovku. Kontakt s vozovkou udržují 21 palcová kola z lehkého kovu s pneumatikami 255/30 vpředu a 285/30 vzadu.
Speciálně sladěný se sportovními koly je podvozek, který je k dostání s pneumatickým pérováním nebo Active Body Control (ABC). Sportovnímu ladění pomáhá i snížení o 25 mm. Navíc Brabus nabízí k tomuto Mercedesu vysoce výkonné brzdy ve třech provedeních.
V interiéru se můžeme dočkat vstupních prahů s logem Brabus, ergonomicky utvořeného bezpečnostního volantu a exklusivního vnitřního vybavení v kůži. Dodatečně může být "esko" vybaveno různými multimédii.
Foto: Brabus
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?