Až 730 koní a 1320 Nm pro limuzínu Mercedes-Benz třídy S. To je recept od Brabusu pro nové "esko". Poprvé bude k vidění na Motor Show od 25. listopadu do 4. prosince v Essenu.
Vlajkové lodi Mercedesu, modelu S 600 nabízí Brabus čtyři různá výkonostní vylepšení. Například u sériového 5,5 litrového motoru zvedne výkon z 517 na 580 koní a točivý moment na 900 Nm.
Vrcholovým motorem je však Brabus S V12 S Biturbo, jehož zdvihový objem je díky speciální klikové hřídeli, větším válcovým vývrtům a kovaným pístům rozšířen na 6233 cm3. Brabus S V12 S Biturbo vyvíjí nejvyšší výkon 730 koní při 5100 otáčkách. Maximální točivý moment je 1320 Nm. Je ale elektronicky omezen na 1100 Nm a již při 2100 otáčkách ustává. Aby byla tato limuzína dostatečným vyzyvatelem, stačí jí pouhé 4 sekundy na dosažení 100 km/h z místa a 11,9 sekund na 200 km/h. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 340 km/h! Přenos síly na zadní kola se děje přes modifikovanou 5 stupňovou automatickou převodovku. Kontakt s vozovkou udržují 21 palcová kola z lehkého kovu s pneumatikami 255/30 vpředu a 285/30 vzadu.
Speciálně sladěný se sportovními koly je podvozek, který je k dostání s pneumatickým pérováním nebo Active Body Control (ABC). Sportovnímu ladění pomáhá i snížení o 25 mm. Navíc Brabus nabízí k tomuto Mercedesu vysoce výkonné brzdy ve třech provedeních.
V interiéru se můžeme dočkat vstupních prahů s logem Brabus, ergonomicky utvořeného bezpečnostního volantu a exklusivního vnitřního vybavení v kůži. Dodatečně může být "esko" vybaveno různými multimédii.
Foto: Brabus
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.