Stejně jako auto, potřebuje i přívěs pravidelnou kontrolu a údržbu. Zejména v zimě, kdy nízké teploty dávají přívěsu zabrat, a zanedbání malých problémů může vést k velkým závadám. Pokud ale budete přívěsu věnovat pravidelnou péči a servisní kontroly, udržíte ho dlouho v kondici. Zatímco na povinnou garanční prohlídku je třeba přijet s přívěsem do servisu, běžnou údržbu zvládnete sami. Na co si dát pozor?
KolaHlavní součástí přívěsu jsou kola, která potřebují pravidelný servis, a není radno je zanedbávat. Kontrolováno by mělo být především správné huštění pneumatik a dotažení kolových šroubů. „Právě stav pneumatik má vliv na pérování a jízdní vlastnosti celého přívěsu. Maximální doporučený tlak zjistí majitelé přímo na každé pneumatice. Tlak totiž ovlivňuje její životnost,“ uvádí Petr Ostrý, spolumajitel a jednatel společnosti Agados, která je největším tuzemským výrobcem přívěsných vozíků.
PovrchZejména v zimě se doporučuje udržovat povrchové části, které jsou náchylné na posypovou sůl, která se používá pro ošetření silnice. Přívěs oplachujte čistou vodou, aby solanka na plochu nepůsobila dlouho. Zvýšenou péči věnujte zinkovým částem, čímž zabráníte případnému reznutí. Přívěs uschovejte pod střechu nebo přikryjte alespoň plachtou, aby do něj nesněžilo.
SvětlaPřed každou jízdou zkontrolujte světelné prvky, které jsou důležité pro bezpečnost na silnici. „Přívěsy Agados mají od roku 2020 zadní LED osvětlení ve vlastním designu ve standardní výbavě u brzděných přívěsů a volitelně je osvětlení k dispozici i pro nebrzděné přívěsy. Novinkou letošního roku jsou i poziční světla v designu Agados. LED osvětlení je odolnější vůči otřesům během jízdy a má vyšší životnost. Velké množství přívěsů ale LED světly nedisponuje, proto musí majitel přívěsu se žárovkovými světly kontrolovat kontakty v samotné vidlici, zvláště v konektorech zadních svítilen, kam se často dostává vlhkost,“ vysvětluje Petr Ostrý.
PodvozekV zimě je kontrola podvozku důležitá. Nachází se zde šrouby, spoje. Zkontrolujte, zda nejsou uvolněny.
BrzdyZvýšenou pozornost věnujte kontrole a seřízení brzd. Potřebná je kontrola opotřebení brzdového systému a zjištění vůle mezi brzdovým obložením a brzdovým bubnem. Nezapomeňte na kontrolu a promazání nájezdové brzdy. Špatné brzdové tlumiče nechte vyměnit. Kompletní seřízení brzd by mělo proběhnout každé dva roky nebo po ujetí 40 tisíc km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?