Nejprodávanějším elektromobilem ve Švédsku byl v červenci sportovně-užitkový vůz (SUV) Atto 3 čínské automobilky BYD. Zákazníci si koupili 721 těchto crossoverů, což podle údajů automobilového sdružení Mobility Sweden překonalo prodej vozů ID.4 německé automobilky Volkswagen. Informovala o tom agentura Bloomberg.
Společnost BYD letos v Číně předstihla Volkswagen co do prodeje aut všech typů motorů dohromady. Čínský výrobce vozů se snaží expandovat i v Evropě.
Čínský elektromobil se ve Švédsku prodává přibližně za 445.000 švédských korun (zhruba 911.000 Kč). Z hlediska registrací vozů všech druhů pohonů žebříček za minulý měsíc vede vůz XC60 společnosti Volvo Cars.
Od začátku roku zůstává nejprodávanějším automobilem ve Švédsku Model Y společnosti Tesla, který je před dvěma modely Volvo Cars.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?