Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche hodlá postupně elektrifikovat svůj sortiment tak, aby se do roku 2030 podíl elektromobilů na jeho celkovém prodeji vyšplhal na 80 procent. Cílem podniku je, aby jediným automobilem značky Porsche se spalovacím motorem zůstal kultovní model 911. Podle agentury Reuters to uvedl šéf týmu Porsche pro syntetická paliva Karl Dums.
Model 911 se v loňském roce na celkovém prodeji automobilky Porche podílel zhruba 13 procenty. "Budeme vyrábět model 911 se spalovacím motorem tak dlouho, jak to bude možné," uvedl Dums.
Členské země Evropské unie v letošním roce definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut. Evropská komise (EK) nicméně přislíbila, že vytvoří právní podmínky k tomu, aby se po roce 2035 mohly prodávat automobily s pohonem na syntetická paliva.
Automobilka Porsche nedávno investovala do chilské firmy HIF Global, která působí v oblasti syntetických paliv. Dums nicméně upozornil, že syntetická paliva firmy HIF Global jsou zaměřena spíše na těžká vozidla a letecký průmysl, protože se předpokládá, že téměř všechny osobní automobily přejdou na elektrický pohon.
Podle odborníků se budou syntetická paliva používat pouze u některých drahých modelů osobních vozů. Cena těchto paliv činí v současnosti až deset liber (zhruba 280 Kč) za litr.
Společnost Porsche ve středu oznámila, že v letošním prvním pololetí zvýšila provozní zisk meziročně o 11 procent na 3,85 miliardy eur (téměř 93 miliard Kč). Tržby stouply o 14 procent na 20,4 miliardy eur. Firma také potvrdila celoroční výhled, který počítá s tržbami v rozsahu od 40 do 42 miliard eur.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?