Německý výrobce luxusních sportovních automobilů Porsche hodlá postupně elektrifikovat svůj sortiment tak, aby se do roku 2030 podíl elektromobilů na jeho celkovém prodeji vyšplhal na 80 procent. Cílem podniku je, aby jediným automobilem značky Porsche se spalovacím motorem zůstal kultovní model 911. Podle agentury Reuters to uvedl šéf týmu Porsche pro syntetická paliva Karl Dums.
Model 911 se v loňském roce na celkovém prodeji automobilky Porche podílel zhruba 13 procenty. "Budeme vyrábět model 911 se spalovacím motorem tak dlouho, jak to bude možné," uvedl Dums.
Členské země Evropské unie v letošním roce definitivně schválily normu, která od roku 2035 prakticky znemožňuje prodej nových benzinových a naftových aut. Evropská komise (EK) nicméně přislíbila, že vytvoří právní podmínky k tomu, aby se po roce 2035 mohly prodávat automobily s pohonem na syntetická paliva.
Automobilka Porsche nedávno investovala do chilské firmy HIF Global, která působí v oblasti syntetických paliv. Dums nicméně upozornil, že syntetická paliva firmy HIF Global jsou zaměřena spíše na těžká vozidla a letecký průmysl, protože se předpokládá, že téměř všechny osobní automobily přejdou na elektrický pohon.
Podle odborníků se budou syntetická paliva používat pouze u některých drahých modelů osobních vozů. Cena těchto paliv činí v současnosti až deset liber (zhruba 280 Kč) za litr.
Společnost Porsche ve středu oznámila, že v letošním prvním pololetí zvýšila provozní zisk meziročně o 11 procent na 3,85 miliardy eur (téměř 93 miliard Kč). Tržby stouply o 14 procent na 20,4 miliardy eur. Firma také potvrdila celoroční výhled, který počítá s tržbami v rozsahu od 40 do 42 miliard eur.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?