Už mírné zahřátí negativně ovlivňuje bdělost řidiče. Podle dánské studie řidiči jedoucí při teplotě 27 stupňů Celsia o 22 procent pomaleji reagují na podněty než řidiči jedoucí při teplotě 21 stupňů Celsia. Také je u nich o 50 procent vyšší pravděpodobnost, že přehlédnou semafory. Dnes o tom informovala společnost Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto. Ta zároveň radí řidičům, jaké zásady dodržovat pro udržení dobrých teplotních podmínek v autě.
Podle společnosti může být při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia v autě dvakrát tepleji, volant a palubní deska se při takové venkovní teplotě mohou zahřát na 85 stupňů. "Rychlost, s jakou se mohou auta zahřívat, je znepokojující. Pokud je venku příjemná teplota 24 stupňů a auto stojí na slunci, během 10 minut může teplota uvnitř dosáhnout 38 stupňů a za půl hodiny se teplota přiblíží 50 stupňům Celsia," stojí v tiskové zprávě.
Podle generální ředitelky Aures Holdings Karolíny Topolové je udržování přijatelné teploty uvnitř vozu především otázkou bezpečnosti, nejen komfortu. Podle tiskové zprávy se první příznaky dehydratace dostaví při ztrátě tekutin nad jedno procento. Snižuje se fyzická výkonnost, zhoršuje se termoregulace a klesá chuť k jídlu. "Pokud pociťujete únavu, ospalost, zhoršující se náladu nebo dezorientaci, je nezbytné sáhnout po vodě," uvedla společnost.
Zástupci Aures Holdings radí řidičům v teplých letních měsících, aby pili dostatečné množství vody. Řidiči by také měli například plánovat jízdu v době, kdy už slunce nesvítí naplno, nosit světlé a volné oblečení. Jako prevence proti únavě a nepozornosti mohou fungovat pravidelné přestávky v jízdě. Ve velkých teplech lze podle společnosti použít také mokrý ručník jako obklad.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?