Už mírné zahřátí negativně ovlivňuje bdělost řidiče. Podle dánské studie řidiči jedoucí při teplotě 27 stupňů Celsia o 22 procent pomaleji reagují na podněty než řidiči jedoucí při teplotě 21 stupňů Celsia. Také je u nich o 50 procent vyšší pravděpodobnost, že přehlédnou semafory. Dnes o tom informovala společnost Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto. Ta zároveň radí řidičům, jaké zásady dodržovat pro udržení dobrých teplotních podmínek v autě.
Podle společnosti může být při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia v autě dvakrát tepleji, volant a palubní deska se při takové venkovní teplotě mohou zahřát na 85 stupňů. "Rychlost, s jakou se mohou auta zahřívat, je znepokojující. Pokud je venku příjemná teplota 24 stupňů a auto stojí na slunci, během 10 minut může teplota uvnitř dosáhnout 38 stupňů a za půl hodiny se teplota přiblíží 50 stupňům Celsia," stojí v tiskové zprávě.
Podle generální ředitelky Aures Holdings Karolíny Topolové je udržování přijatelné teploty uvnitř vozu především otázkou bezpečnosti, nejen komfortu. Podle tiskové zprávy se první příznaky dehydratace dostaví při ztrátě tekutin nad jedno procento. Snižuje se fyzická výkonnost, zhoršuje se termoregulace a klesá chuť k jídlu. "Pokud pociťujete únavu, ospalost, zhoršující se náladu nebo dezorientaci, je nezbytné sáhnout po vodě," uvedla společnost.
Zástupci Aures Holdings radí řidičům v teplých letních měsících, aby pili dostatečné množství vody. Řidiči by také měli například plánovat jízdu v době, kdy už slunce nesvítí naplno, nosit světlé a volné oblečení. Jako prevence proti únavě a nepozornosti mohou fungovat pravidelné přestávky v jízdě. Ve velkých teplech lze podle společnosti použít také mokrý ručník jako obklad.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.