Už mírné zahřátí negativně ovlivňuje bdělost řidiče. Podle dánské studie řidiči jedoucí při teplotě 27 stupňů Celsia o 22 procent pomaleji reagují na podněty než řidiči jedoucí při teplotě 21 stupňů Celsia. Také je u nich o 50 procent vyšší pravděpodobnost, že přehlédnou semafory. Dnes o tom informovala společnost Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto. Ta zároveň radí řidičům, jaké zásady dodržovat pro udržení dobrých teplotních podmínek v autě.
Podle společnosti může být při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia v autě dvakrát tepleji, volant a palubní deska se při takové venkovní teplotě mohou zahřát na 85 stupňů. "Rychlost, s jakou se mohou auta zahřívat, je znepokojující. Pokud je venku příjemná teplota 24 stupňů a auto stojí na slunci, během 10 minut může teplota uvnitř dosáhnout 38 stupňů a za půl hodiny se teplota přiblíží 50 stupňům Celsia," stojí v tiskové zprávě.
Podle generální ředitelky Aures Holdings Karolíny Topolové je udržování přijatelné teploty uvnitř vozu především otázkou bezpečnosti, nejen komfortu. Podle tiskové zprávy se první příznaky dehydratace dostaví při ztrátě tekutin nad jedno procento. Snižuje se fyzická výkonnost, zhoršuje se termoregulace a klesá chuť k jídlu. "Pokud pociťujete únavu, ospalost, zhoršující se náladu nebo dezorientaci, je nezbytné sáhnout po vodě," uvedla společnost.
Zástupci Aures Holdings radí řidičům v teplých letních měsících, aby pili dostatečné množství vody. Řidiči by také měli například plánovat jízdu v době, kdy už slunce nesvítí naplno, nosit světlé a volné oblečení. Jako prevence proti únavě a nepozornosti mohou fungovat pravidelné přestávky v jízdě. Ve velkých teplech lze podle společnosti použít také mokrý ručník jako obklad.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?