Už mírné zahřátí negativně ovlivňuje bdělost řidiče. Podle dánské studie řidiči jedoucí při teplotě 27 stupňů Celsia o 22 procent pomaleji reagují na podněty než řidiči jedoucí při teplotě 21 stupňů Celsia. Také je u nich o 50 procent vyšší pravděpodobnost, že přehlédnou semafory. Dnes o tom informovala společnost Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto. Ta zároveň radí řidičům, jaké zásady dodržovat pro udržení dobrých teplotních podmínek v autě.
Podle společnosti může být při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia v autě dvakrát tepleji, volant a palubní deska se při takové venkovní teplotě mohou zahřát na 85 stupňů. "Rychlost, s jakou se mohou auta zahřívat, je znepokojující. Pokud je venku příjemná teplota 24 stupňů a auto stojí na slunci, během 10 minut může teplota uvnitř dosáhnout 38 stupňů a za půl hodiny se teplota přiblíží 50 stupňům Celsia," stojí v tiskové zprávě.
Podle generální ředitelky Aures Holdings Karolíny Topolové je udržování přijatelné teploty uvnitř vozu především otázkou bezpečnosti, nejen komfortu. Podle tiskové zprávy se první příznaky dehydratace dostaví při ztrátě tekutin nad jedno procento. Snižuje se fyzická výkonnost, zhoršuje se termoregulace a klesá chuť k jídlu. "Pokud pociťujete únavu, ospalost, zhoršující se náladu nebo dezorientaci, je nezbytné sáhnout po vodě," uvedla společnost.
Zástupci Aures Holdings radí řidičům v teplých letních měsících, aby pili dostatečné množství vody. Řidiči by také měli například plánovat jízdu v době, kdy už slunce nesvítí naplno, nosit světlé a volné oblečení. Jako prevence proti únavě a nepozornosti mohou fungovat pravidelné přestávky v jízdě. Ve velkých teplech lze podle společnosti použít také mokrý ručník jako obklad.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?