Už mírné zahřátí negativně ovlivňuje bdělost řidiče. Podle dánské studie řidiči jedoucí při teplotě 27 stupňů Celsia o 22 procent pomaleji reagují na podněty než řidiči jedoucí při teplotě 21 stupňů Celsia. Také je u nich o 50 procent vyšší pravděpodobnost, že přehlédnou semafory. Dnes o tom informovala společnost Aures Holdings, která provozuje síť autocenter AAA Auto. Ta zároveň radí řidičům, jaké zásady dodržovat pro udržení dobrých teplotních podmínek v autě.
Podle společnosti může být při venkovní teplotě 30 stupňů Celsia v autě dvakrát tepleji, volant a palubní deska se při takové venkovní teplotě mohou zahřát na 85 stupňů. "Rychlost, s jakou se mohou auta zahřívat, je znepokojující. Pokud je venku příjemná teplota 24 stupňů a auto stojí na slunci, během 10 minut může teplota uvnitř dosáhnout 38 stupňů a za půl hodiny se teplota přiblíží 50 stupňům Celsia," stojí v tiskové zprávě.
Podle generální ředitelky Aures Holdings Karolíny Topolové je udržování přijatelné teploty uvnitř vozu především otázkou bezpečnosti, nejen komfortu. Podle tiskové zprávy se první příznaky dehydratace dostaví při ztrátě tekutin nad jedno procento. Snižuje se fyzická výkonnost, zhoršuje se termoregulace a klesá chuť k jídlu. "Pokud pociťujete únavu, ospalost, zhoršující se náladu nebo dezorientaci, je nezbytné sáhnout po vodě," uvedla společnost.
Zástupci Aures Holdings radí řidičům v teplých letních měsících, aby pili dostatečné množství vody. Řidiči by také měli například plánovat jízdu v době, kdy už slunce nesvítí naplno, nosit světlé a volné oblečení. Jako prevence proti únavě a nepozornosti mohou fungovat pravidelné přestávky v jízdě. Ve velkých teplech lze podle společnosti použít také mokrý ručník jako obklad.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.