V roce 2025 bude Dacia startovat v mistrovství světa v rallye a vyvrcholí účastí na Rallye Dakar jako výrobce v kategorii T1+. Tovární program Dacia bude po celou sezónu využívat vlastní technické znalosti a při vývoji vozů značky se bude opírat o britskou motoristickou a inženýrskou skupinu Prodrive.
DACIA VSTUPUJE DO RALLYE DAKAR
Dacia potvrdila, že od roku 2025 bude jako automobilka startovat v mistrovství světa v rallye, jehož vrcholem bude Dakar, vrcholná zkouška vytrvalosti a odolnosti. Dakar, mimořádné lidské dobrodružství, každoročně již více než 40 let sdružuje více než 60 národností a 500 dobrodruhů na jedinečné soutěži.
Dakar je dokonalou ilustrací rovnováhy mezi tím co je "racionálním" a "emocionálním", což je základem DNA značky Dacia.
Rallye je lidským a sportovním dobrodružstvím, které jasně odpovídá teritoriu značky Dacia: je to robustní a outdoorové dobrodružství za volantem prototypu s pohonem všech kol vyvinutého pro zvládání těch nejextrémnějších podmínek.
Rallye Dakar bude pro značku Dacia testovacím polem a laboratoří nápadů. Bude to příležitost otestovat a vyzkoušet nová chytrá řešení "à la Dacia", pokud jde o venkovní funkce, ale také o volbu energie.
Než se prototypy Dacia pustí do výzvy sezóny 2025, budou vyzkoušeny již v roce 2024 na marocké rallye (Rallye du Maroc).
DACIA SE OPÍRÁ O SILNOU A ZKUŠENOU TECHNOLOGICKOU ZÁKLADNU
Dacia se při realizaci tohoto zajímavého projektu opírá o schopnosti skupiny Renault a britské motoristické a inženýrské skupiny Prodrive, jejíž zkušenosti s vývojem prototypů pro rallye-raid jsou světově proslulé.
Společnost Prodrive je již téměř 40 let jedním z hlavních hráčů v celosvětovém motorsportu a pomáhá značkám vyhrávat četná mezinárodní mistrovství.
Prodrive se účastní Rallye Dakar a Rallye-Raid od roku 2020, přičemž se zúčastnil posledních tří dakarských rallye s vozy navrženými a řízenými vlastními týmy a v letech 2022 a 2023 dosáhl druhého místa v celkovém pořadí se Sébastienem Loebem, který je nyní součástí nového týmu Dacia.
SÉBASTIEN LOEB A CRISTINA GUTIERREZ HERRERO BUDOU JEZDCI TÝMU DACIA
Španělská jezdkyně Cristina Gutierrez Herrero se v roce 2017 stala první španělskou ženou v kategorii automobilů, která dokončila Rallye Dakar. Je jí pouhých 31 let a v letech 2017 až 2023 se zúčastnila už celkem 7 dakarských rallye. Cristina je od roku 2012 také mistryní Španělska v rallye v terénních vozech (kategorie žen).
Devětačtyřicetiletý francouzský jezdec Sébastien Loeb vyhrál v letech 2004 až 2012 devětkrát v řadě mistrovství světa v rallye. Je jedním z nejúspěšnějších jezdců v motoristickém sportu a často je považován za nejlepšího jezdce rallye všech dob.
Loeb se Dakaru účastní od roku 2016. Od roku 2021 se Rallye Dakar účastnil za volantem vozu Bahrain Raid Xtreme Hunter, který navrhl a provozuje britský tým Prodrive.
Úspěšný příběh Sébastiena Loeba a Prodrive bude nyní pokračovat za volantem vozu Dacia.
PROTOTYP DACIE BUDE JEZDIT NA SYNTETICKÉ TESTOVACÍ PALIVO DODANÉ SPOLEČNOSTÍ ARAMCO
Prototyp Dacia bude jezdit na syntetické testovací palivo dodané společností Aramco, světovým lídrem v oblasti energetiky a chemického průmyslu.
Syntetická paliva společnosti Aramco se vyrábějí kombinací obnovitelného vodíku a zachyceného CO2, což vede k výrobě nízkouhlíkového paliva kompatibilního s dnešními motory.
Rallye Dakar je pro značku Dacia ideálním testovacím místem pro tuto technologii.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?