V roce 2025 bude Dacia startovat v mistrovství světa v rallye a vyvrcholí účastí na Rallye Dakar jako výrobce v kategorii T1+. Tovární program Dacia bude po celou sezónu využívat vlastní technické znalosti a při vývoji vozů značky se bude opírat o britskou motoristickou a inženýrskou skupinu Prodrive.
DACIA VSTUPUJE DO RALLYE DAKAR
Dacia potvrdila, že od roku 2025 bude jako automobilka startovat v mistrovství světa v rallye, jehož vrcholem bude Dakar, vrcholná zkouška vytrvalosti a odolnosti. Dakar, mimořádné lidské dobrodružství, každoročně již více než 40 let sdružuje více než 60 národností a 500 dobrodruhů na jedinečné soutěži.
Dakar je dokonalou ilustrací rovnováhy mezi tím co je "racionálním" a "emocionálním", což je základem DNA značky Dacia.
Rallye je lidským a sportovním dobrodružstvím, které jasně odpovídá teritoriu značky Dacia: je to robustní a outdoorové dobrodružství za volantem prototypu s pohonem všech kol vyvinutého pro zvládání těch nejextrémnějších podmínek.
Rallye Dakar bude pro značku Dacia testovacím polem a laboratoří nápadů. Bude to příležitost otestovat a vyzkoušet nová chytrá řešení "à la Dacia", pokud jde o venkovní funkce, ale také o volbu energie.
Než se prototypy Dacia pustí do výzvy sezóny 2025, budou vyzkoušeny již v roce 2024 na marocké rallye (Rallye du Maroc).
DACIA SE OPÍRÁ O SILNOU A ZKUŠENOU TECHNOLOGICKOU ZÁKLADNU
Dacia se při realizaci tohoto zajímavého projektu opírá o schopnosti skupiny Renault a britské motoristické a inženýrské skupiny Prodrive, jejíž zkušenosti s vývojem prototypů pro rallye-raid jsou světově proslulé.
Společnost Prodrive je již téměř 40 let jedním z hlavních hráčů v celosvětovém motorsportu a pomáhá značkám vyhrávat četná mezinárodní mistrovství.
Prodrive se účastní Rallye Dakar a Rallye-Raid od roku 2020, přičemž se zúčastnil posledních tří dakarských rallye s vozy navrženými a řízenými vlastními týmy a v letech 2022 a 2023 dosáhl druhého místa v celkovém pořadí se Sébastienem Loebem, který je nyní součástí nového týmu Dacia.
SÉBASTIEN LOEB A CRISTINA GUTIERREZ HERRERO BUDOU JEZDCI TÝMU DACIA
Španělská jezdkyně Cristina Gutierrez Herrero se v roce 2017 stala první španělskou ženou v kategorii automobilů, která dokončila Rallye Dakar. Je jí pouhých 31 let a v letech 2017 až 2023 se zúčastnila už celkem 7 dakarských rallye. Cristina je od roku 2012 také mistryní Španělska v rallye v terénních vozech (kategorie žen).
Devětačtyřicetiletý francouzský jezdec Sébastien Loeb vyhrál v letech 2004 až 2012 devětkrát v řadě mistrovství světa v rallye. Je jedním z nejúspěšnějších jezdců v motoristickém sportu a často je považován za nejlepšího jezdce rallye všech dob.
Loeb se Dakaru účastní od roku 2016. Od roku 2021 se Rallye Dakar účastnil za volantem vozu Bahrain Raid Xtreme Hunter, který navrhl a provozuje britský tým Prodrive.
Úspěšný příběh Sébastiena Loeba a Prodrive bude nyní pokračovat za volantem vozu Dacia.
PROTOTYP DACIE BUDE JEZDIT NA SYNTETICKÉ TESTOVACÍ PALIVO DODANÉ SPOLEČNOSTÍ ARAMCO
Prototyp Dacia bude jezdit na syntetické testovací palivo dodané společností Aramco, světovým lídrem v oblasti energetiky a chemického průmyslu.
Syntetická paliva společnosti Aramco se vyrábějí kombinací obnovitelného vodíku a zachyceného CO2, což vede k výrobě nízkouhlíkového paliva kompatibilního s dnešními motory.
Rallye Dakar je pro značku Dacia ideálním testovacím místem pro tuto technologii.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?