V roce 2025 bude Dacia startovat v mistrovství světa v rallye a vyvrcholí účastí na Rallye Dakar jako výrobce v kategorii T1+. Tovární program Dacia bude po celou sezónu využívat vlastní technické znalosti a při vývoji vozů značky se bude opírat o britskou motoristickou a inženýrskou skupinu Prodrive.
DACIA VSTUPUJE DO RALLYE DAKAR
Dacia potvrdila, že od roku 2025 bude jako automobilka startovat v mistrovství světa v rallye, jehož vrcholem bude Dakar, vrcholná zkouška vytrvalosti a odolnosti. Dakar, mimořádné lidské dobrodružství, každoročně již více než 40 let sdružuje více než 60 národností a 500 dobrodruhů na jedinečné soutěži.
Dakar je dokonalou ilustrací rovnováhy mezi tím co je "racionálním" a "emocionálním", což je základem DNA značky Dacia.
Rallye je lidským a sportovním dobrodružstvím, které jasně odpovídá teritoriu značky Dacia: je to robustní a outdoorové dobrodružství za volantem prototypu s pohonem všech kol vyvinutého pro zvládání těch nejextrémnějších podmínek.
Rallye Dakar bude pro značku Dacia testovacím polem a laboratoří nápadů. Bude to příležitost otestovat a vyzkoušet nová chytrá řešení "à la Dacia", pokud jde o venkovní funkce, ale také o volbu energie.
Než se prototypy Dacia pustí do výzvy sezóny 2025, budou vyzkoušeny již v roce 2024 na marocké rallye (Rallye du Maroc).
DACIA SE OPÍRÁ O SILNOU A ZKUŠENOU TECHNOLOGICKOU ZÁKLADNU
Dacia se při realizaci tohoto zajímavého projektu opírá o schopnosti skupiny Renault a britské motoristické a inženýrské skupiny Prodrive, jejíž zkušenosti s vývojem prototypů pro rallye-raid jsou světově proslulé.
Společnost Prodrive je již téměř 40 let jedním z hlavních hráčů v celosvětovém motorsportu a pomáhá značkám vyhrávat četná mezinárodní mistrovství.
Prodrive se účastní Rallye Dakar a Rallye-Raid od roku 2020, přičemž se zúčastnil posledních tří dakarských rallye s vozy navrženými a řízenými vlastními týmy a v letech 2022 a 2023 dosáhl druhého místa v celkovém pořadí se Sébastienem Loebem, který je nyní součástí nového týmu Dacia.
SÉBASTIEN LOEB A CRISTINA GUTIERREZ HERRERO BUDOU JEZDCI TÝMU DACIA
Španělská jezdkyně Cristina Gutierrez Herrero se v roce 2017 stala první španělskou ženou v kategorii automobilů, která dokončila Rallye Dakar. Je jí pouhých 31 let a v letech 2017 až 2023 se zúčastnila už celkem 7 dakarských rallye. Cristina je od roku 2012 také mistryní Španělska v rallye v terénních vozech (kategorie žen).
Devětačtyřicetiletý francouzský jezdec Sébastien Loeb vyhrál v letech 2004 až 2012 devětkrát v řadě mistrovství světa v rallye. Je jedním z nejúspěšnějších jezdců v motoristickém sportu a často je považován za nejlepšího jezdce rallye všech dob.
Loeb se Dakaru účastní od roku 2016. Od roku 2021 se Rallye Dakar účastnil za volantem vozu Bahrain Raid Xtreme Hunter, který navrhl a provozuje britský tým Prodrive.
Úspěšný příběh Sébastiena Loeba a Prodrive bude nyní pokračovat za volantem vozu Dacia.
PROTOTYP DACIE BUDE JEZDIT NA SYNTETICKÉ TESTOVACÍ PALIVO DODANÉ SPOLEČNOSTÍ ARAMCO
Prototyp Dacia bude jezdit na syntetické testovací palivo dodané společností Aramco, světovým lídrem v oblasti energetiky a chemického průmyslu.
Syntetická paliva společnosti Aramco se vyrábějí kombinací obnovitelného vodíku a zachyceného CO2, což vede k výrobě nízkouhlíkového paliva kompatibilního s dnešními motory.
Rallye Dakar je pro značku Dacia ideálním testovacím místem pro tuto technologii.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.