V roce 2025 bude Dacia startovat v mistrovství světa v rallye a vyvrcholí účastí na Rallye Dakar jako výrobce v kategorii T1+. Tovární program Dacia bude po celou sezónu využívat vlastní technické znalosti a při vývoji vozů značky se bude opírat o britskou motoristickou a inženýrskou skupinu Prodrive.
DACIA VSTUPUJE DO RALLYE DAKAR
Dacia potvrdila, že od roku 2025 bude jako automobilka startovat v mistrovství světa v rallye, jehož vrcholem bude Dakar, vrcholná zkouška vytrvalosti a odolnosti. Dakar, mimořádné lidské dobrodružství, každoročně již více než 40 let sdružuje více než 60 národností a 500 dobrodruhů na jedinečné soutěži.
Dakar je dokonalou ilustrací rovnováhy mezi tím co je "racionálním" a "emocionálním", což je základem DNA značky Dacia.
Rallye je lidským a sportovním dobrodružstvím, které jasně odpovídá teritoriu značky Dacia: je to robustní a outdoorové dobrodružství za volantem prototypu s pohonem všech kol vyvinutého pro zvládání těch nejextrémnějších podmínek.
Rallye Dakar bude pro značku Dacia testovacím polem a laboratoří nápadů. Bude to příležitost otestovat a vyzkoušet nová chytrá řešení "à la Dacia", pokud jde o venkovní funkce, ale také o volbu energie.
Než se prototypy Dacia pustí do výzvy sezóny 2025, budou vyzkoušeny již v roce 2024 na marocké rallye (Rallye du Maroc).
DACIA SE OPÍRÁ O SILNOU A ZKUŠENOU TECHNOLOGICKOU ZÁKLADNU
Dacia se při realizaci tohoto zajímavého projektu opírá o schopnosti skupiny Renault a britské motoristické a inženýrské skupiny Prodrive, jejíž zkušenosti s vývojem prototypů pro rallye-raid jsou světově proslulé.
Společnost Prodrive je již téměř 40 let jedním z hlavních hráčů v celosvětovém motorsportu a pomáhá značkám vyhrávat četná mezinárodní mistrovství.
Prodrive se účastní Rallye Dakar a Rallye-Raid od roku 2020, přičemž se zúčastnil posledních tří dakarských rallye s vozy navrženými a řízenými vlastními týmy a v letech 2022 a 2023 dosáhl druhého místa v celkovém pořadí se Sébastienem Loebem, který je nyní součástí nového týmu Dacia.
SÉBASTIEN LOEB A CRISTINA GUTIERREZ HERRERO BUDOU JEZDCI TÝMU DACIA
Španělská jezdkyně Cristina Gutierrez Herrero se v roce 2017 stala první španělskou ženou v kategorii automobilů, která dokončila Rallye Dakar. Je jí pouhých 31 let a v letech 2017 až 2023 se zúčastnila už celkem 7 dakarských rallye. Cristina je od roku 2012 také mistryní Španělska v rallye v terénních vozech (kategorie žen).
Devětačtyřicetiletý francouzský jezdec Sébastien Loeb vyhrál v letech 2004 až 2012 devětkrát v řadě mistrovství světa v rallye. Je jedním z nejúspěšnějších jezdců v motoristickém sportu a často je považován za nejlepšího jezdce rallye všech dob.
Loeb se Dakaru účastní od roku 2016. Od roku 2021 se Rallye Dakar účastnil za volantem vozu Bahrain Raid Xtreme Hunter, který navrhl a provozuje britský tým Prodrive.
Úspěšný příběh Sébastiena Loeba a Prodrive bude nyní pokračovat za volantem vozu Dacia.
PROTOTYP DACIE BUDE JEZDIT NA SYNTETICKÉ TESTOVACÍ PALIVO DODANÉ SPOLEČNOSTÍ ARAMCO
Prototyp Dacia bude jezdit na syntetické testovací palivo dodané společností Aramco, světovým lídrem v oblasti energetiky a chemického průmyslu.
Syntetická paliva společnosti Aramco se vyrábějí kombinací obnovitelného vodíku a zachyceného CO2, což vede k výrobě nízkouhlíkového paliva kompatibilního s dnešními motory.
Rallye Dakar je pro značku Dacia ideálním testovacím místem pro tuto technologii.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?