PR článek - Dvakrát do roka většina Čechů mění pneumatiky u svého vozu a nad vlastnostmi pneumatik, které na svůj vůz nazouvá, většinou ani nepřemýšlí. Jestli vás ovšem čeká nákup nového pneu, poradíme vám, čím se při výběru řídit. Proč dělíme pneumatiky na letní a zimní a komu se vyplatí jezdit na celoročních?
Víte, v čem se od sebe liší letní a zimní pneumatiky? Ty letní jsou tvrdší a vhodnější do vyšších teplot. Zimní pneumatiky mají lepší přilnavost a lépe se chovají na sněhu i zmrzlém asfaltu. Například zimní pneumatiky 195/65 R15, které se hodí na osobní vozy nižší a střední třídy, snižují riziko aquaplaningu, mají skvělou přilnavost na ledu i na sněhu a poskytují bezpečnou jízdu.
Celoroční pneumatikyV případě, že si chcete přezouvání ušetřit, je samozřejmě možné vsadit na pneumatiky celoroční, ovšem ty jsou vhodné pro příležitostné a městské řidiče. Celoroční pneumatiky jsou totiž skvělé na dokonale upravených silnicích. Přestože si s celoročními pneumatikami ušetříte přezouvání a skladování druhé sady pneumatik, zvažte, zda jsou pro vás vhodné. Stejně jako při vybírání moto oblečení dbáte zejména na svoji bezpečnost, měli byste stejným způsobem přistupovat také k přezouvání a pravidelné kontrole pneumatik.
Jak rozeznat pneumatiky na první pohled?Zdá se vám, že všechny pneumatiky vypadají stejně? Ale kdepak. Zimní pneumatiky bezpečně poznáte podle sněhové vločky, jež je vytlačena na boční straně pneumatiky. Na celoročních pneumatikách bývá vyznačeno, že se dají používat během všech ročních období, a to například nápisem 4Season, All Season či All Weather.
Nepodceňujte, na jakých pneumatikách jezdíte. Vhodné pneumatiky se postarají o vaši bezpečnou jízdu a budou mít vhodnou přilnavost k vozovce.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?