Německo je pasé. Pro ojetiny do Švédska! Ušetříte i statisíce

Pavel Stavebník / AutoRoad.cz, 30. června 2023, 00:29 Google+

Carvago porovnalo prodeje na švédském a českém trhu za posledních 12 měsíců. Detailní analýza odhalila několik konkrétních modelů aut, které se vyplatí dovézt. Výběru dominují diesely, které ve Švédsku podléhají vyššímu zdanění. Lákavou destinací spotřebitelů a dovozců ojetin bývalo desítky let Německo. Zatímco německý trh stále nabízí obrovský výběr, prémiové vozy nebo zajímavé konfigurace, výrazné rozdíly v cenách se s českým trhem postupně smazaly. Novou destinací, kde lze najít zajímavé vozy a výrazně ušetřit, je nyní Švédsko.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
on-line prodej

on-line prodej | foto: FYI, s.r.o.

Sdílejte článek

Provoz dieselu se ve Švédsku prodraží
Švédsko patří k průkopníkům zohlednění produkce emisí při určování výše každoročně placené silniční daně, vždyť první takový systém představilo již v roce 1991. Poslední úpravy vedou švédskou veřejnost k tomu, že přechází na elektrické, hybridní či obecně nízkoemisní modely aut. Například majitel Seatu Tarraco, SUV s dieselovým motorem 2.0 TDI 140 kW a rokem registrace 2019, zaplatí ročně na silniční dani 18 326 SEK (37 203 Kč), což je v tomto případě více než 5 procent jeho hodnoty na švédském trhu.

Auta s největším rozdílem v ceně
Zajímavé cenové rozdíly jsou k nalezení v různých třídách automobilů. Rodinné SUV Seat Tarraco z roku 2019 a nájezdem 30–50 tisíc km má rozdíl v mediánu cen za posledních 12 měsíců 185 tisíc korun. Nejdostupnějším vozem se zajímavým cenovým rozdílem je naftový Ford Kuga z roku 2019 a nájezdem 100–150 tisíc km. Jeho mediánová cena na švédském trhu je 345 tisíc korun a na českém 499 tisíc. Rozdíl tedy přesahuje 150 tisíc korun.

Mezi nejvýhodnější modely pro dovoz ze Švédska patří prémiové značky jako BMW, Mercedes-Benz, Audi či „domácí“ Volvo. Například vozů BMW 520d xDrive z roku 2022 s nájezdem 5–15 tisíc kilometrů se prodalo na švédském trhu za posledních 12 měsíců 70 kusů s mediánovou cenou v přepočtu 1 132 000 Kč, zatímco na českém trhu se stejných vozů prodalo 13 s mediánovou cenou 1 465 000 Kč. Rozdíl je tedy více než 330 tisíc korun.

Jak dovézt auto ze Švédska
Dovoz ojetiny ze Švédska je zcela jistě náročnější než z blízkých spolkových zemí v Německu. „Využít služeb firem, které se dovozem zabývají, nebo pro své auto rovnou vyrazit do Švédska osobně skýtá různá úskalí jako jazykové bariéry, náklady na prověření vozu a podobně. Obě dvě varianty ale spojuje jedno, z našeho pohledu výrazné, riziko – uplatnění záruky. V případě jakéhokoliv problému jste odkázání na prodejce ve Švédsku. To u Carvago nehrozí, vše řeší zákazník s námi a my za auto ve chvíli výkupu přebíráme odpovědnost,“ vysvětluje zakladatel Carvago Jakub Šulta,.

V ceně vozu je již započítaná marže 4 procenta, dalšími náklady představuje fyzická kontrola vozu CarAudit za 1990 Kč a doprava vypočítaná na základě PSČ. V případě dovozu ze Švédska to činí přibližně 25 tisíc korun. Následně si zákazník zvolí doprovodné služby (přihlášení, pojištění, extra mytí, doručení na pickup point nebo k sobě domů),to vše bez stresu a z pohodlí domova. I při využití všech služeb tak zájemce o některý z výše uvedených vozů stále ušetří značnou částku. K tomu má právo automobil do 14 dnů vrátit a zároveň je chráněn roční zárukou, kterou lze prodloužit až na 3 roky.

Modelový příklad: Ford Kuga, 2.0 TDCi, 2019, 4X4, 100–150 tisíc km nájezd, Švédský medián 345 000 Kč, Cena Carvago 359 000 Kč, CarAudit 1 990 Kč, Doprava 25 000 Kč, Přihlášení 3 000 Kč, Celkem 389 000 Kč, Český medián 499 000 Kč, Úspora 110 000 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Německo je pasé. Pro ojetiny do Švédska! Ušetříte i statisíce

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Škoda Sport

Škoda Sport z ročníku 1950 startuje již podruhé ve veteránském závodě Le Mans…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud