Carvago porovnalo prodeje na švédském a českém trhu za posledních 12 měsíců. Detailní analýza odhalila několik konkrétních modelů aut, které se vyplatí dovézt. Výběru dominují diesely, které ve Švédsku podléhají vyššímu zdanění. Lákavou destinací spotřebitelů a dovozců ojetin bývalo desítky let Německo. Zatímco německý trh stále nabízí obrovský výběr, prémiové vozy nebo zajímavé konfigurace, výrazné rozdíly v cenách se s českým trhem postupně smazaly. Novou destinací, kde lze najít zajímavé vozy a výrazně ušetřit, je nyní Švédsko.
Provoz dieselu se ve Švédsku prodražíŠvédsko patří k průkopníkům zohlednění produkce emisí při určování výše každoročně placené silniční daně, vždyť první takový systém představilo již v roce 1991. Poslední úpravy vedou švédskou veřejnost k tomu, že přechází na elektrické, hybridní či obecně nízkoemisní modely aut. Například majitel Seatu Tarraco, SUV s dieselovým motorem 2.0 TDI 140 kW a rokem registrace 2019, zaplatí ročně na silniční dani 18 326 SEK (37 203 Kč), což je v tomto případě více než 5 procent jeho hodnoty na švédském trhu.
Auta s největším rozdílem v ceněZajímavé cenové rozdíly jsou k nalezení v různých třídách automobilů. Rodinné SUV Seat Tarraco z roku 2019 a nájezdem 30–50 tisíc km má rozdíl v mediánu cen za posledních 12 měsíců 185 tisíc korun. Nejdostupnějším vozem se zajímavým cenovým rozdílem je naftový Ford Kuga z roku 2019 a nájezdem 100–150 tisíc km. Jeho mediánová cena na švédském trhu je 345 tisíc korun a na českém 499 tisíc. Rozdíl tedy přesahuje 150 tisíc korun.
Mezi nejvýhodnější modely pro dovoz ze Švédska patří prémiové značky jako BMW, Mercedes-Benz, Audi či „domácí“ Volvo. Například vozů BMW 520d xDrive z roku 2022 s nájezdem 5–15 tisíc kilometrů se prodalo na švédském trhu za posledních 12 měsíců 70 kusů s mediánovou cenou v přepočtu 1 132 000 Kč, zatímco na českém trhu se stejných vozů prodalo 13 s mediánovou cenou 1 465 000 Kč. Rozdíl je tedy více než 330 tisíc korun.
Jak dovézt auto ze ŠvédskaDovoz ojetiny ze Švédska je zcela jistě náročnější než z blízkých spolkových zemí v Německu. „Využít služeb firem, které se dovozem zabývají, nebo pro své auto rovnou vyrazit do Švédska osobně skýtá různá úskalí jako jazykové bariéry, náklady na prověření vozu a podobně. Obě dvě varianty ale spojuje jedno, z našeho pohledu výrazné, riziko – uplatnění záruky. V případě jakéhokoliv problému jste odkázání na prodejce ve Švédsku. To u Carvago nehrozí, vše řeší zákazník s námi a my za auto ve chvíli výkupu přebíráme odpovědnost,“ vysvětluje zakladatel Carvago Jakub Šulta,.
V ceně vozu je již započítaná marže 4 procenta, dalšími náklady představuje fyzická kontrola vozu CarAudit za 1990 Kč a doprava vypočítaná na základě PSČ. V případě dovozu ze Švédska to činí přibližně 25 tisíc korun. Následně si zákazník zvolí doprovodné služby (přihlášení, pojištění, extra mytí, doručení na pickup point nebo k sobě domů),to vše bez stresu a z pohodlí domova. I při využití všech služeb tak zájemce o některý z výše uvedených vozů stále ušetří značnou částku. K tomu má právo automobil do 14 dnů vrátit a zároveň je chráněn roční zárukou, kterou lze prodloužit až na 3 roky.
Modelový příklad: Ford Kuga, 2.0 TDCi, 2019, 4X4, 100–150 tisíc km nájezd, Švédský medián 345 000 Kč, Cena Carvago 359 000 Kč, CarAudit 1 990 Kč, Doprava 25 000 Kč, Přihlášení 3 000 Kč, Celkem 389 000 Kč, Český medián 499 000 Kč, Úspora 110 000 Kč.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?