DS Automobiles, první prémiová značka, která se zapojila do Formule E, využívá zkušeností a titulů získaných v šampionátu v seriálu plně elektrických monopostů k urychlení vývoje svých sériových modelů.
Od doby, kdy se šampionát ABB FIA Formule E otevřel výrobcům, je DS Automobiles jedinou značkou, která v každé sezóně vyhrála alespoň jeden závod. Divize DS Performance získala se třemi generacemi monopostů v Americe, Asii, Evropě a Africe v 98 závodech 4 mistrovské tituly, 47 pódiových umístění a 16 vítězství.
Zkušenosti a know-how získané při soupeření s předními světovými výrobci v mimořádně konkurenčním šampionátu jsou pro společnost DS Automobiles přínosem. Závody jí slouží jako laboratoř s vědomím, že ze soutěží se rodí inovace.
Divize DS Performance vytvořila řadu fyzických součástí vozu DS E-TENSE FE23, který v současné době řídí Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne, jako je zadní hnací ústrojí včetně systému rekuperace energie a převodovky, systémy chlazení, elektrické systémy, zadní zavěšení (...), ale také software a zejména algoritmy, které optimalizují hospodaření s energií. A to, co se DS Performance naučí díky svým zkušenostem ve Formuli E, využijí týmy pracující na vývoji sériových modelů E-TENSE společnosti DS Automobiles.
Nový model DS 7 E-TENSE 4×4 360 je vybaven softwarem pro rekuperaci energie vzešlý přímo z Formule E. Je ještě účinnější než u předchozích modelů, optimalizuje řízení pomocí analýzy tlaku vyvíjeného na brzdový pedál a nabízí nebývalou kvalitu brzdění.
Odborníci společnosti DS Automobiles, kteří jsou průkopníky v oblasti energetické transformace, napomáhají vývoji elektrifikace pravidelnými aktualizacemi softwaru a hardwaru. Značka se svými čtyřmi tituly ve Formuli E již nyní usiluje o budoucnost bez emisí CO2 v běžném provozu: od roku 2024 budou všechny nové modely DS Automobiles výhradně 100% elektrické.
Béatrice Foucher, generální ředitelka DS Automobiles:
„Jakmile se šampionát Formule E otevřel výrobcům, rozhodli jsme se okamžitě vstoupit do této inovativní soutěže s cílem urychlit vývoj naší elektrifikované řady a zviditelnit značku DS Automobiles. Zkušenosti získané od roku 2015, které se odrazily v řadě vítězství na všech kontinentech, jež šampionát navštívil, a čtyřmi tituly mistra světa, přinášejí díky opakovanému přenosu technologií přímý prospěch našim zákazníkům. Z našich úspěchů v nejvýznamnějším světovém šampionátu 100% elektrických vozů totiž nejvíce těží právě naši zákazníci.“
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:
„Motorsport byl vždy mimořádným nástrojem výzkumu a vývoje. Dnes to platí ještě více, protože se nacházíme uprostřed elektrické revoluce v automobilovém průmyslu. Formule E je velmi užitečnou laboratoří pro urychlení a zdokonalení elektrifikace automobilů. Díky tomuto šampionátu vyvinula divize DS Performance vysoce výkonný software pro rekuperaci energie při brzdění, ale také fyzické součásti, jako je motor a měnič, které se postupem času zmenšily a zlepšila se jejich účinnost. Všechny tyto zkušenosti se již zúročily v naší elektrifikované nabídce a najdeme je i v příštích 100% elektrických vozech značky.“
Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:
98 závodů
4 vítězné tituly
16 vítězství
47 pódiových umístění
22 pole position
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.