Co má společného prémiové SUV DS s vozy Formule E?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 2. června 2023, 11:27 Google+

DS Automobiles, první prémiová značka, která se zapojila do Formule E, využívá zkušeností a titulů získaných v šampionátu v seriálu plně elektrických monopostů k urychlení vývoje svých sériových modelů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
OD DS E-TENSE FE23 PO NOVOU DS 7 E-TENSE 4×4 360

OD DS E-TENSE FE23 PO NOVOU DS 7 E-TENSE 4×4 360 | foto: DS Automobiles

Sdílejte článek

Od doby, kdy se šampionát ABB FIA Formule E otevřel výrobcům, je DS Automobiles jedinou značkou, která v každé sezóně vyhrála alespoň jeden závod. Divize DS Performance získala se třemi generacemi monopostů v Americe, Asii, Evropě a Africe v 98 závodech 4 mistrovské tituly, 47 pódiových umístění a 16 vítězství.

Zkušenosti a know-how získané při soupeření s předními světovými výrobci v mimořádně konkurenčním šampionátu jsou pro společnost DS Automobiles přínosem. Závody jí slouží jako laboratoř s vědomím, že ze soutěží se rodí inovace.

Divize DS Performance vytvořila řadu fyzických součástí vozu DS E-TENSE FE23, který v současné době řídí Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne, jako je zadní hnací ústrojí včetně systému rekuperace energie a převodovky, systémy chlazení, elektrické systémy, zadní zavěšení (...), ale také software a zejména algoritmy, které optimalizují hospodaření s energií. A to, co se DS Performance naučí díky svým zkušenostem ve Formuli E, využijí týmy pracující na vývoji sériových modelů E-TENSE společnosti DS Automobiles. 

Nový model DS 7 E-TENSE 4×4 360 je vybaven softwarem pro rekuperaci energie vzešlý přímo z Formule E. Je ještě účinnější než u předchozích modelů, optimalizuje řízení pomocí analýzy tlaku vyvíjeného na brzdový pedál a nabízí nebývalou kvalitu brzdění.

Odborníci společnosti DS Automobiles, kteří jsou průkopníky v oblasti energetické transformace, napomáhají vývoji elektrifikace pravidelnými aktualizacemi softwaru a hardwaru. Značka se svými čtyřmi tituly ve Formuli E již nyní usiluje o budoucnost bez emisí CO2 v běžném provozu: od roku 2024 budou všechny nové modely DS Automobiles výhradně 100% elektrické.

Béatrice Foucher, generální ředitelka DS Automobiles:

„Jakmile se šampionát Formule E otevřel výrobcům, rozhodli jsme se okamžitě vstoupit do této inovativní soutěže s cílem urychlit vývoj naší elektrifikované řady a zviditelnit značku DS Automobiles. Zkušenosti získané od roku 2015, které se odrazily v řadě vítězství na všech kontinentech, jež šampionát navštívil, a čtyřmi tituly mistra světa, přinášejí díky opakovanému přenosu technologií přímý prospěch našim zákazníkům. Z našich úspěchů v nejvýznamnějším světovém šampionátu 100% elektrických vozů totiž nejvíce těží právě naši zákazníci.“

Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:

„Motorsport byl vždy mimořádným nástrojem výzkumu a vývoje. Dnes to platí ještě více, protože se nacházíme uprostřed elektrické revoluce v automobilovém průmyslu. Formule E je velmi užitečnou laboratoří pro urychlení a zdokonalení elektrifikace automobilů. Díky tomuto šampionátu vyvinula divize DS Performance vysoce výkonný software pro rekuperaci energie při brzdění, ale také fyzické součásti, jako je motor a měnič, které se postupem času zmenšily a zlepšila se jejich účinnost. Všechny tyto zkušenosti se již zúročily v naší elektrifikované nabídce a najdeme je i v příštích 100% elektrických vozech značky.“ 

img-responsive

DS Virgin | foto: DS Automobiles

Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:

98 závodů

4 vítězné tituly 

16 vítězství

47 pódiových umístění

22 pole position

Vytisknout

Diskuze: Co má společného prémiové SUV DS s vozy Formule E?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

Škoda Superb Combi IV

TEST Škoda Superb Combi L&K 2,0 TDI 142 kW 4x4 – vrchol nabídky, stojí za to ?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – život ve městě a elektrický provoz

reklama

Doporučujeme

HoppyGo Fiat Ducato

Dovolená s karavanem? Desatero, aby cestování bylo hračkou!

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud