DS Automobiles, první prémiová značka, která se zapojila do Formule E, využívá zkušeností a titulů získaných v šampionátu v seriálu plně elektrických monopostů k urychlení vývoje svých sériových modelů.
Od doby, kdy se šampionát ABB FIA Formule E otevřel výrobcům, je DS Automobiles jedinou značkou, která v každé sezóně vyhrála alespoň jeden závod. Divize DS Performance získala se třemi generacemi monopostů v Americe, Asii, Evropě a Africe v 98 závodech 4 mistrovské tituly, 47 pódiových umístění a 16 vítězství.
Zkušenosti a know-how získané při soupeření s předními světovými výrobci v mimořádně konkurenčním šampionátu jsou pro společnost DS Automobiles přínosem. Závody jí slouží jako laboratoř s vědomím, že ze soutěží se rodí inovace.
Divize DS Performance vytvořila řadu fyzických součástí vozu DS E-TENSE FE23, který v současné době řídí Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne, jako je zadní hnací ústrojí včetně systému rekuperace energie a převodovky, systémy chlazení, elektrické systémy, zadní zavěšení (...), ale také software a zejména algoritmy, které optimalizují hospodaření s energií. A to, co se DS Performance naučí díky svým zkušenostem ve Formuli E, využijí týmy pracující na vývoji sériových modelů E-TENSE společnosti DS Automobiles.
Nový model DS 7 E-TENSE 4×4 360 je vybaven softwarem pro rekuperaci energie vzešlý přímo z Formule E. Je ještě účinnější než u předchozích modelů, optimalizuje řízení pomocí analýzy tlaku vyvíjeného na brzdový pedál a nabízí nebývalou kvalitu brzdění.
Odborníci společnosti DS Automobiles, kteří jsou průkopníky v oblasti energetické transformace, napomáhají vývoji elektrifikace pravidelnými aktualizacemi softwaru a hardwaru. Značka se svými čtyřmi tituly ve Formuli E již nyní usiluje o budoucnost bez emisí CO2 v běžném provozu: od roku 2024 budou všechny nové modely DS Automobiles výhradně 100% elektrické.
Béatrice Foucher, generální ředitelka DS Automobiles:
„Jakmile se šampionát Formule E otevřel výrobcům, rozhodli jsme se okamžitě vstoupit do této inovativní soutěže s cílem urychlit vývoj naší elektrifikované řady a zviditelnit značku DS Automobiles. Zkušenosti získané od roku 2015, které se odrazily v řadě vítězství na všech kontinentech, jež šampionát navštívil, a čtyřmi tituly mistra světa, přinášejí díky opakovanému přenosu technologií přímý prospěch našim zákazníkům. Z našich úspěchů v nejvýznamnějším světovém šampionátu 100% elektrických vozů totiž nejvíce těží právě naši zákazníci.“
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:
„Motorsport byl vždy mimořádným nástrojem výzkumu a vývoje. Dnes to platí ještě více, protože se nacházíme uprostřed elektrické revoluce v automobilovém průmyslu. Formule E je velmi užitečnou laboratoří pro urychlení a zdokonalení elektrifikace automobilů. Díky tomuto šampionátu vyvinula divize DS Performance vysoce výkonný software pro rekuperaci energie při brzdění, ale také fyzické součásti, jako je motor a měnič, které se postupem času zmenšily a zlepšila se jejich účinnost. Všechny tyto zkušenosti se již zúročily v naší elektrifikované nabídce a najdeme je i v příštích 100% elektrických vozech značky.“
Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:
98 závodů
4 vítězné tituly
16 vítězství
47 pódiových umístění
22 pole position
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?