DS Automobiles, první prémiová značka, která se zapojila do Formule E, využívá zkušeností a titulů získaných v šampionátu v seriálu plně elektrických monopostů k urychlení vývoje svých sériových modelů.
Od doby, kdy se šampionát ABB FIA Formule E otevřel výrobcům, je DS Automobiles jedinou značkou, která v každé sezóně vyhrála alespoň jeden závod. Divize DS Performance získala se třemi generacemi monopostů v Americe, Asii, Evropě a Africe v 98 závodech 4 mistrovské tituly, 47 pódiových umístění a 16 vítězství.
Zkušenosti a know-how získané při soupeření s předními světovými výrobci v mimořádně konkurenčním šampionátu jsou pro společnost DS Automobiles přínosem. Závody jí slouží jako laboratoř s vědomím, že ze soutěží se rodí inovace.
Divize DS Performance vytvořila řadu fyzických součástí vozu DS E-TENSE FE23, který v současné době řídí Jean-Eric Vergne a Stoffel Vandoorne, jako je zadní hnací ústrojí včetně systému rekuperace energie a převodovky, systémy chlazení, elektrické systémy, zadní zavěšení (...), ale také software a zejména algoritmy, které optimalizují hospodaření s energií. A to, co se DS Performance naučí díky svým zkušenostem ve Formuli E, využijí týmy pracující na vývoji sériových modelů E-TENSE společnosti DS Automobiles.
Nový model DS 7 E-TENSE 4×4 360 je vybaven softwarem pro rekuperaci energie vzešlý přímo z Formule E. Je ještě účinnější než u předchozích modelů, optimalizuje řízení pomocí analýzy tlaku vyvíjeného na brzdový pedál a nabízí nebývalou kvalitu brzdění.
Odborníci společnosti DS Automobiles, kteří jsou průkopníky v oblasti energetické transformace, napomáhají vývoji elektrifikace pravidelnými aktualizacemi softwaru a hardwaru. Značka se svými čtyřmi tituly ve Formuli E již nyní usiluje o budoucnost bez emisí CO2 v běžném provozu: od roku 2024 budou všechny nové modely DS Automobiles výhradně 100% elektrické.
Béatrice Foucher, generální ředitelka DS Automobiles:
„Jakmile se šampionát Formule E otevřel výrobcům, rozhodli jsme se okamžitě vstoupit do této inovativní soutěže s cílem urychlit vývoj naší elektrifikované řady a zviditelnit značku DS Automobiles. Zkušenosti získané od roku 2015, které se odrazily v řadě vítězství na všech kontinentech, jež šampionát navštívil, a čtyřmi tituly mistra světa, přinášejí díky opakovanému přenosu technologií přímý prospěch našim zákazníkům. Z našich úspěchů v nejvýznamnějším světovém šampionátu 100% elektrických vozů totiž nejvíce těží právě naši zákazníci.“
Eugenio Franzetti, ředitel DS Performance:
„Motorsport byl vždy mimořádným nástrojem výzkumu a vývoje. Dnes to platí ještě více, protože se nacházíme uprostřed elektrické revoluce v automobilovém průmyslu. Formule E je velmi užitečnou laboratoří pro urychlení a zdokonalení elektrifikace automobilů. Díky tomuto šampionátu vyvinula divize DS Performance vysoce výkonný software pro rekuperaci energie při brzdění, ale také fyzické součásti, jako je motor a měnič, které se postupem času zmenšily a zlepšila se jejich účinnost. Všechny tyto zkušenosti se již zúročily v naší elektrifikované nabídce a najdeme je i v příštích 100% elektrických vozech značky.“
Klíčové údaje od zapojení společnosti DS Automobiles do Formule E:
98 závodů
4 vítězné tituly
16 vítězství
47 pódiových umístění
22 pole position
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.
Prodeje elektromobilů v Evropě klesají, a Evropská unie proto zvažuje přímou podporu jejich nákupu. Místopředsedkyně Evropské komise Teresa Riberová na Světovém ekonomickém fóru v Davosu oznámila, že jednou z možných cest, jak podpořit ekologickou dopravu, je zavedení dotací. Tento záměr už získal podporu Německa, které v elektromobilitě vidí klíč k plnění klimatických cílů.
Donald Trump se rozhodl zaměřit na podporu spalovacích motorů, což může znamenat zásadní změnu pro elektromobilitu v USA. Jeho iniciativa ruší dotace pro elektrická vozidla a omezení pro klasické vozy, aby spotřebitelé měli „skutečnou svobodu volby“.
Na polských silnicích přibude 43 nových úsekových měření rychlosti, včetně obchvatu Vratislavi, kde radní usilují o rozšíření plánu. Řeší tím problém nelegálních závodů, hluku a překračování rychlosti. Má tento krok potenciál zvýšit bezpečnost, nebo jde o další administrativní zátěž?
Motorsport je fascinující svět plný adrenalinu, technických inovací a neuvěřitelných výkonů. Pokud jste ho dosud neobjevili, tady je deset důvodů, proč stojí za to stát se fanouškem této úžasné disciplíny.
Členské státy Evropské unie definitivně schválily zavedení dodatečných cel až do výše 45 % na elektromobily dovážené z Číny, navzdory silnému odporu Německa a několika dalších zemí. Evropská komise (EK) o hlasování informovala na svém webu.