Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787.000 vozů, což je dubnový rekord. Uvedla to dnes v tiskové zprávě. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel od tohoto výrobce. Toyota je největším prodejcem aut na světě.
Výroba mimo Japonsko se v dubnu zvýšila o 14,7 procenta na 514.738 vozů, což je také rekord pro měsíc duben. Výroba v Číně vzrostla o 51,9 procenta, což automobilka přičítá právě zrušení restrikcí, které úřady v Šanghaji zavedly kvůli pandemii. Toyota zvýšila výrobu také v Severní Americe a v Evropě.
V japonských továrnách firma zvýšila výrobu o 12,2 procenta na 273.062 aut. Pomohla jí zejména vysoká poptávka na domácím trhu a zlepšení situace na trhu s čipy, kterých bylo za pandemie nedostatek.
Toyota v dubnu zvýšila také prodej, celosvětově o 4,9 procenta na 800.863 vozů. Dobře na odbyt šla její auta v Japonsku, kde se prodej meziročně zvýšil o 21,5 procenta na 125.326 vozů. Prodej v zahraničí pak vzrostl o 2,3 procenta na 675.537 aut. Vysoká poptávka v Číně vynahradila pokles poptávky na jiných trzích, včetně Evropy a Severní Ameriky.
Toyota začátkem tohoto měsíce uvedla, že v nynějším finančním roce hodlá celosvětově vyrobit i prodat rekordní počty aut pod značkou Toyota a Lexus. Plán počítá s výrobou 10,1 milionu a s prodejem 10,4 milionu aut, uvedla agentura Kjódó. Finanční rok Toyoty končí v březnu. Vyšší výrobu umožní další zlepšení dostupnosti čipů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.