Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787.000 vozů, což je dubnový rekord. Uvedla to dnes v tiskové zprávě. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel od tohoto výrobce. Toyota je největším prodejcem aut na světě.
Výroba mimo Japonsko se v dubnu zvýšila o 14,7 procenta na 514.738 vozů, což je také rekord pro měsíc duben. Výroba v Číně vzrostla o 51,9 procenta, což automobilka přičítá právě zrušení restrikcí, které úřady v Šanghaji zavedly kvůli pandemii. Toyota zvýšila výrobu také v Severní Americe a v Evropě.
V japonských továrnách firma zvýšila výrobu o 12,2 procenta na 273.062 aut. Pomohla jí zejména vysoká poptávka na domácím trhu a zlepšení situace na trhu s čipy, kterých bylo za pandemie nedostatek.
Toyota v dubnu zvýšila také prodej, celosvětově o 4,9 procenta na 800.863 vozů. Dobře na odbyt šla její auta v Japonsku, kde se prodej meziročně zvýšil o 21,5 procenta na 125.326 vozů. Prodej v zahraničí pak vzrostl o 2,3 procenta na 675.537 aut. Vysoká poptávka v Číně vynahradila pokles poptávky na jiných trzích, včetně Evropy a Severní Ameriky.
Toyota začátkem tohoto měsíce uvedla, že v nynějším finančním roce hodlá celosvětově vyrobit i prodat rekordní počty aut pod značkou Toyota a Lexus. Plán počítá s výrobou 10,1 milionu a s prodejem 10,4 milionu aut, uvedla agentura Kjódó. Finanční rok Toyoty končí v březnu. Vyšší výrobu umožní další zlepšení dostupnosti čipů.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?