Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787.000 vozů, což je dubnový rekord. Uvedla to dnes v tiskové zprávě. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel od tohoto výrobce. Toyota je největším prodejcem aut na světě.
Výroba mimo Japonsko se v dubnu zvýšila o 14,7 procenta na 514.738 vozů, což je také rekord pro měsíc duben. Výroba v Číně vzrostla o 51,9 procenta, což automobilka přičítá právě zrušení restrikcí, které úřady v Šanghaji zavedly kvůli pandemii. Toyota zvýšila výrobu také v Severní Americe a v Evropě.
V japonských továrnách firma zvýšila výrobu o 12,2 procenta na 273.062 aut. Pomohla jí zejména vysoká poptávka na domácím trhu a zlepšení situace na trhu s čipy, kterých bylo za pandemie nedostatek.
Toyota v dubnu zvýšila také prodej, celosvětově o 4,9 procenta na 800.863 vozů. Dobře na odbyt šla její auta v Japonsku, kde se prodej meziročně zvýšil o 21,5 procenta na 125.326 vozů. Prodej v zahraničí pak vzrostl o 2,3 procenta na 675.537 aut. Vysoká poptávka v Číně vynahradila pokles poptávky na jiných trzích, včetně Evropy a Severní Ameriky.
Toyota začátkem tohoto měsíce uvedla, že v nynějším finančním roce hodlá celosvětově vyrobit i prodat rekordní počty aut pod značkou Toyota a Lexus. Plán počítá s výrobou 10,1 milionu a s prodejem 10,4 milionu aut, uvedla agentura Kjódó. Finanční rok Toyoty končí v březnu. Vyšší výrobu umožní další zlepšení dostupnosti čipů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.