Největší japonská automobilka Toyota Motor v dubnu zvýšila celosvětovou výrobu meziročně o 13,8 procenta na 787.000 vozů, což je dubnový rekord. Uvedla to dnes v tiskové zprávě. Za rekordním výsledkem je zlepšení dostupnosti mikročipů a také zotavení po pandemii covidu-19. Vyšší byl v dubnu také prodej vozidel od tohoto výrobce. Toyota je největším prodejcem aut na světě.
Výroba mimo Japonsko se v dubnu zvýšila o 14,7 procenta na 514.738 vozů, což je také rekord pro měsíc duben. Výroba v Číně vzrostla o 51,9 procenta, což automobilka přičítá právě zrušení restrikcí, které úřady v Šanghaji zavedly kvůli pandemii. Toyota zvýšila výrobu také v Severní Americe a v Evropě.
V japonských továrnách firma zvýšila výrobu o 12,2 procenta na 273.062 aut. Pomohla jí zejména vysoká poptávka na domácím trhu a zlepšení situace na trhu s čipy, kterých bylo za pandemie nedostatek.
Toyota v dubnu zvýšila také prodej, celosvětově o 4,9 procenta na 800.863 vozů. Dobře na odbyt šla její auta v Japonsku, kde se prodej meziročně zvýšil o 21,5 procenta na 125.326 vozů. Prodej v zahraničí pak vzrostl o 2,3 procenta na 675.537 aut. Vysoká poptávka v Číně vynahradila pokles poptávky na jiných trzích, včetně Evropy a Severní Ameriky.
Toyota začátkem tohoto měsíce uvedla, že v nynějším finančním roce hodlá celosvětově vyrobit i prodat rekordní počty aut pod značkou Toyota a Lexus. Plán počítá s výrobou 10,1 milionu a s prodejem 10,4 milionu aut, uvedla agentura Kjódó. Finanční rok Toyoty končí v březnu. Vyšší výrobu umožní další zlepšení dostupnosti čipů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.