Toyota pokračuje v investicích do technologie plug-in hybrid (PHEV) a plánuje uvést modely, které ujedou zhruba 200 kilometrů na jedno nabití. Rozšíří tak svoji nabídku, která zahrnuje hybridy, plug-in hybridy s dojezdem asi 80 kilometrů, čistý elektromobil, vodíkový elektromobil, o další alternativu.
Nové pojetí plug-in hybridního pohonu tak bude mít blíž spíše ke klasickým elektromobilům, tedy BEV, avšak nabídne jejich praktičtější verzi – po vybití bude opět vůz fungovat jako samonabíjecí hybrid.
„Stále platí, že chceme pokračovat v našem přístupu, který nabízí více různých cest a nesoustředí se jen na jedinou. Přizpůsobujeme způsob elektrifikace potřebám zákazníků a jednotlivých regionů s využitím silných stránek a charakteristik každého typu vozidla,“ říká Hiroki Nakajima, výkonný viceprezident Toyoty.
Toyota do roku 2026 celosvětově rozšíří svoji současnou nabídku elektromobilů o 10 nových modelů. „Plánujeme uvést na trh BEV, které bude zcela odlišné od těch současných. Tato nová generace BEV znásobí dojezd díky použití baterií s mnohem vyšší účinností a zároveň nabídne design a jízdní výkon, který rozbuší srdce,“ slibuje Nakajima.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?