Toyota pokračuje v investicích do technologie plug-in hybrid (PHEV) a plánuje uvést modely, které ujedou zhruba 200 kilometrů na jedno nabití. Rozšíří tak svoji nabídku, která zahrnuje hybridy, plug-in hybridy s dojezdem asi 80 kilometrů, čistý elektromobil, vodíkový elektromobil, o další alternativu.
Nové pojetí plug-in hybridního pohonu tak bude mít blíž spíše ke klasickým elektromobilům, tedy BEV, avšak nabídne jejich praktičtější verzi – po vybití bude opět vůz fungovat jako samonabíjecí hybrid.
„Stále platí, že chceme pokračovat v našem přístupu, který nabízí více různých cest a nesoustředí se jen na jedinou. Přizpůsobujeme způsob elektrifikace potřebám zákazníků a jednotlivých regionů s využitím silných stránek a charakteristik každého typu vozidla,“ říká Hiroki Nakajima, výkonný viceprezident Toyoty.
Toyota do roku 2026 celosvětově rozšíří svoji současnou nabídku elektromobilů o 10 nových modelů. „Plánujeme uvést na trh BEV, které bude zcela odlišné od těch současných. Tato nová generace BEV znásobí dojezd díky použití baterií s mnohem vyšší účinností a zároveň nabídne design a jízdní výkon, který rozbuší srdce,“ slibuje Nakajima.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.