Čína předstihla Japonsko na pozici největšího světového vývozce aut. V prvním čtvrtletí Čína vyvezla podle oficiálních statistik zveřejněných minulý týden 1,07 milionu vozů, což je meziročně o 58 procent více. Z Japonska putovalo na světové trhy 954.185 automobilů, o šest procent více než ve stejném období loni, píše podle ČTK zpravodajský server BBC. Čínský vývoz podpořila poptávka po elektromobilech a prodej do Ruska.
V loňském roce Čína předstihla Německo a stala se druhým největším vývozcem automobilů na světě. Podle čínské Generální celní správy vyvezla Čína v roce 2022 zhruba 3,2 milionu vozidel, zatímco Německo exportovalo 2,6 milionu vozidel.
Vzestup čínského automobilového průmyslu pomohl podpořit odklon od fosilních paliv. Vývoz nových energetických vozidel (NEV), mezi něž patří i elektromobily, vzrostl v prvním čtvrtletí ve srovnání s předchozím rokem o více než 90 procent.
Mezi největší čínské vývozce NEV patří čínská pobočka americké společnosti Tesla, SAIC, vlastník značky MG, a fima BYD, kterou podporuje americký investor Warren Buffett.
Tesla má v Šanghaji obrovský výrobní závod, který vyváží do regionů včetně Japonska a Evropy. Obří továrna Tesly zvaná gigafactory je v současné době schopna vyrobit 1,25 milionu vozidel ročně, společnost plánuje další zvýšení kapacity. Minulý měsíc začala vyrábět sportovně-užitkové vozy Model Y určené na vývoz do Kanady.
Od začátku války na Ukrajině, kdy západní země uvalily na Moskvu obchodní sankce, zaznamenala Čína také prudký nárůst vývozu do Ruska. V loňském roce čínské automobilky - včetně společností Geely, Chery a Great Wall - vykázaly skokový nárůst svého podílu na ruském trhu poté, co po invazi na Ukrajinu ze země odešli jejich konkurenti včetně německého Volkswagenu a japonské Toyoty.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.