Středočeští kriminalisté dopadli a obvinili dva cizince, kteří na území republiky kradli velmi sofistikovaným způsobem luxusní auta. Podle policie mají na svědomí krádeže 11 vozů se škodou téměř 12 milionů korun. Mužům ve věku 29 a 31 let hrozí až osmileté tresty, informovala dnes ČTK mluvčí středočeské policie Vlasta Suchánková.
Dvojice se zaměřovala na vozidla s bezklíčovým ovládáním zámků a startování. Vyráželi pro ně několik měsíců z polského příhraničí. Do ČR pokaždé přijeli s vozem s polskou registrační značkou, a aby ztížili své odhalení, auta měnili. Kradli v noci pomocí speciálního zařízení, jež umí přenést kódovanou informaci z klíče do blízkosti vozidla. K odcizení jim stačilo několik vteřin a vůz nijak nepoškodili.
Jeden z pachatelů pokaždé přistoupil co nejblíž ke vchodu rodinného domu, před nímž stál zaparkovaný vůz. "Jelikož v prostoru za vchodovými dveřmi majitelé zpravidla své klíče od vozu odkládají, zaměřil jeden z mužů speciální zařízení přes zeď domu, kde došlo k přijetí a propojení signálu z klíče, který současně vyslal signál k vozidlu, u kterého čekal druhý z pachatelů. Ten pak do otevřeného vozu nastoupil, nastartoval a odjel s ním," uvedla mluvčí.
Kriminalisté se případem zabývali od loňského srpna, kdy se začala ztrácet první luxusní vozidla, a to nejen ve Středočeském, ale i v Libereckém a Královéhradeckém kraji nebo v Praze. Loni v říjnu se podařilo dvojici cizinců zadržet. Jednoho muže policisté zatkli přímo v kradeném voze poté, co s ním při ujíždění majiteli havaroval. Druhého muže policisté dopadli v doprovodném vozidle.
Kriminalisté cizince obvinili z krádeže a soud je vzal do vyšetřovací vazby. Letos v dubnu obvinění rozšířili o další desítku případů. U obviněných také zajistili speciální elektrotechnické zařízení používané ke krádežím a vozidlo Mercedes, s nímž přijeli do ČR.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?