Francouzská vláda plánuje do roku 2027 vynaložit dvě miliardy eur (46,8 miliardy Kč) na zlepšení cyklistické infrastruktury a na pomoc lidem při nákupu jízdních kol, aby snížila používání automobilů a podpořila cyklistiku. S odvoláním na její oznámení o tom v pátek podle ČTK informovala agentura Reuters.
Cílem bude zdvojnásobit síť cyklostezek, v letech 2023 až 2027 proto vláda vynaloží 250 milionů eur ročně na nové trasy pro cyklisty. Zbytek rozpočtu půjde na další opatření na podporu používání jízdních kol. Ministr dopravy Clément Beaune na twitteru napsal, že úsilí vlády v tomto směru je "bezprecedentní a masivní".
Vláda chce, aby se jízdní kolo stalo atraktivní alternativou k automobilům a dopravním prostředkem dostupným pro každého od nejútlejšího věku a po celý život, uvedl Beaune v rozhovoru s deníkem Le Parisien.
Cílem bude zvýšit síť cyklostezek v zemi ze současných 50.000 kilometrů na 80.000 kilometrů v roce 2027 a 100.000 kilometrů do roku 2030. Prioritou budou provinční města a venkovské oblasti, protože velká města již získala značné státní prostředky na cyklistickou infrastrukturu, uvedl Beaune.
Na dotace na nákup jízdních kol, včetně jízdních kol z druhé ruky, bude vyčleněno přibližně 500 milionů eur.
Vláda také zvýší výdaje na parkovací zařízení pro kola na nádražích a ve městech, navýší výdaje na značení kol proti krádeži a zajistí výuku jízdy na kole pro všechny žáky základních škol.
Cyklistické organizace tuto iniciativu uvítaly. "Tato vizionářská iniciativa nejenže změní způsob, jakým naši občané dojíždějí do práce a žijí, ale také učiní z Francie světového lídra v podpoře cyklistické infrastruktury a kultury," uvedl Olivier Schneider, předseda svazu cyklistů FUB.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?