Francouzská vláda plánuje do roku 2027 vynaložit dvě miliardy eur (46,8 miliardy Kč) na zlepšení cyklistické infrastruktury a na pomoc lidem při nákupu jízdních kol, aby snížila používání automobilů a podpořila cyklistiku. S odvoláním na její oznámení o tom v pátek podle ČTK informovala agentura Reuters.
Cílem bude zdvojnásobit síť cyklostezek, v letech 2023 až 2027 proto vláda vynaloží 250 milionů eur ročně na nové trasy pro cyklisty. Zbytek rozpočtu půjde na další opatření na podporu používání jízdních kol. Ministr dopravy Clément Beaune na twitteru napsal, že úsilí vlády v tomto směru je "bezprecedentní a masivní".
Vláda chce, aby se jízdní kolo stalo atraktivní alternativou k automobilům a dopravním prostředkem dostupným pro každého od nejútlejšího věku a po celý život, uvedl Beaune v rozhovoru s deníkem Le Parisien.
Cílem bude zvýšit síť cyklostezek v zemi ze současných 50.000 kilometrů na 80.000 kilometrů v roce 2027 a 100.000 kilometrů do roku 2030. Prioritou budou provinční města a venkovské oblasti, protože velká města již získala značné státní prostředky na cyklistickou infrastrukturu, uvedl Beaune.
Na dotace na nákup jízdních kol, včetně jízdních kol z druhé ruky, bude vyčleněno přibližně 500 milionů eur.
Vláda také zvýší výdaje na parkovací zařízení pro kola na nádražích a ve městech, navýší výdaje na značení kol proti krádeži a zajistí výuku jízdy na kole pro všechny žáky základních škol.
Cyklistické organizace tuto iniciativu uvítaly. "Tato vizionářská iniciativa nejenže změní způsob, jakým naši občané dojíždějí do práce a žijí, ale také učiní z Francie světového lídra v podpoře cyklistické infrastruktury a kultury," uvedl Olivier Schneider, předseda svazu cyklistů FUB.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.