Francouzská vláda plánuje do roku 2027 vynaložit dvě miliardy eur (46,8 miliardy Kč) na zlepšení cyklistické infrastruktury a na pomoc lidem při nákupu jízdních kol, aby snížila používání automobilů a podpořila cyklistiku. S odvoláním na její oznámení o tom v pátek podle ČTK informovala agentura Reuters.
Cílem bude zdvojnásobit síť cyklostezek, v letech 2023 až 2027 proto vláda vynaloží 250 milionů eur ročně na nové trasy pro cyklisty. Zbytek rozpočtu půjde na další opatření na podporu používání jízdních kol. Ministr dopravy Clément Beaune na twitteru napsal, že úsilí vlády v tomto směru je "bezprecedentní a masivní".
Vláda chce, aby se jízdní kolo stalo atraktivní alternativou k automobilům a dopravním prostředkem dostupným pro každého od nejútlejšího věku a po celý život, uvedl Beaune v rozhovoru s deníkem Le Parisien.
Cílem bude zvýšit síť cyklostezek v zemi ze současných 50.000 kilometrů na 80.000 kilometrů v roce 2027 a 100.000 kilometrů do roku 2030. Prioritou budou provinční města a venkovské oblasti, protože velká města již získala značné státní prostředky na cyklistickou infrastrukturu, uvedl Beaune.
Na dotace na nákup jízdních kol, včetně jízdních kol z druhé ruky, bude vyčleněno přibližně 500 milionů eur.
Vláda také zvýší výdaje na parkovací zařízení pro kola na nádražích a ve městech, navýší výdaje na značení kol proti krádeži a zajistí výuku jízdy na kole pro všechny žáky základních škol.
Cyklistické organizace tuto iniciativu uvítaly. "Tato vizionářská iniciativa nejenže změní způsob, jakým naši občané dojíždějí do práce a žijí, ale také učiní z Francie světového lídra v podpoře cyklistické infrastruktury a kultury," uvedl Olivier Schneider, předseda svazu cyklistů FUB.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.