Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním čtvrtletí meziročně vzrostl o 12,6 procenta na 209.600 vozů. Vyplývá to z údajů, které podle ČTK zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. V samotném březnu se odbyt meziročně zvýšil o 29,9 procenta na 82.200 vozů. Tempo růstu tak prudce zrychlilo z únorových 6,8 procenta.
Odbyt celé skupiny Volkswagen se v prvním čtvrtletí meziročně zvýšil o 7,5 procenta na 2,04 milionu vozů. V březnu se zvýšil o 23,9 procenta 812.100 vozů. Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.
Odbyt Škody Auto se v celém loňském roce snížil o 16,7 procenta na 731.300 vozů. Za poklesem stál přetrvávající nedostatek polovodičů, válka na Ukrajině, potíže v dodavatelském řetězci, rostoucí ceny energií a surovin a pokračující nejistota na globálních trzích. Provozní zisk automobilky se loni snížil o 42 procent na 628 milionů eur, což je zhruba 15 miliard Kč.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?