Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých vozidel o dvě až šest procent. O pátém zlevnění vozů od ledna firma podle ČTK informovala na svém webu. Přístup automobilky k cenové politice by podle některých analytiků mohl nepříznivě ovlivnit její ziskovost. Smutné je, že zlevnění se týká pouze trhu v USA. Vláda se tento měsíc chystá přijmout přísnější normy, které by měly omezit daňové úlevy pro elektromobily.
Automobilka snížila ceny obou verzí svého sedanu Model 3 o 1000 dolarů (21.460 Kč) a crossoveru Model Y o 2000 dolarů, uvádí na svých internetových stránkách. Ceny svých dražších vozů, Modelu S a X, zlevnila o 5000 dolarů.
Od začátku roku snížila Tesla cenu svého základního Modelu 3 úhrnem o 11 procent. Cena základního Modelu Y klesla o pětinu.
Společnost na webu uvedla, že kvůli přísnějším americkým normám se od 18. dubna sníží na polovinu daňová úleva 7500 dolarů, kterou lze od letošního ledna využít pro její základní Model 3. Subvence pro elektromobily jsou součástí amerického zákona o snižování inflace (IRA).
Tesla tento týden oznámila, že v prvním čtvrtletí dodala téměř 423.000 vozů. Ve srovnání s předchozím kvartálem to je nárůst o čtyři procenta. Ke zvýšení přispělo zlevnění aut v USA, Číně a na dalších trzích. Na letošní rok si Tesla stanovila cíl dodat 1,8 milionu aut.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?