Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých vozidel o dvě až šest procent. O pátém zlevnění vozů od ledna firma podle ČTK informovala na svém webu. Přístup automobilky k cenové politice by podle některých analytiků mohl nepříznivě ovlivnit její ziskovost. Smutné je, že zlevnění se týká pouze trhu v USA. Vláda se tento měsíc chystá přijmout přísnější normy, které by měly omezit daňové úlevy pro elektromobily.
Automobilka snížila ceny obou verzí svého sedanu Model 3 o 1000 dolarů (21.460 Kč) a crossoveru Model Y o 2000 dolarů, uvádí na svých internetových stránkách. Ceny svých dražších vozů, Modelu S a X, zlevnila o 5000 dolarů.
Od začátku roku snížila Tesla cenu svého základního Modelu 3 úhrnem o 11 procent. Cena základního Modelu Y klesla o pětinu.
Společnost na webu uvedla, že kvůli přísnějším americkým normám se od 18. dubna sníží na polovinu daňová úleva 7500 dolarů, kterou lze od letošního ledna využít pro její základní Model 3. Subvence pro elektromobily jsou součástí amerického zákona o snižování inflace (IRA).
Tesla tento týden oznámila, že v prvním čtvrtletí dodala téměř 423.000 vozů. Ve srovnání s předchozím kvartálem to je nárůst o čtyři procenta. Ke zvýšení přispělo zlevnění aut v USA, Číně a na dalších trzích. Na letošní rok si Tesla stanovila cíl dodat 1,8 milionu aut.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?