Americký výrobce elektromobilů Tesla snížil ceny svých vozidel o dvě až šest procent. O pátém zlevnění vozů od ledna firma podle ČTK informovala na svém webu. Přístup automobilky k cenové politice by podle některých analytiků mohl nepříznivě ovlivnit její ziskovost. Smutné je, že zlevnění se týká pouze trhu v USA. Vláda se tento měsíc chystá přijmout přísnější normy, které by měly omezit daňové úlevy pro elektromobily.
Automobilka snížila ceny obou verzí svého sedanu Model 3 o 1000 dolarů (21.460 Kč) a crossoveru Model Y o 2000 dolarů, uvádí na svých internetových stránkách. Ceny svých dražších vozů, Modelu S a X, zlevnila o 5000 dolarů.
Od začátku roku snížila Tesla cenu svého základního Modelu 3 úhrnem o 11 procent. Cena základního Modelu Y klesla o pětinu.
Společnost na webu uvedla, že kvůli přísnějším americkým normám se od 18. dubna sníží na polovinu daňová úleva 7500 dolarů, kterou lze od letošního ledna využít pro její základní Model 3. Subvence pro elektromobily jsou součástí amerického zákona o snižování inflace (IRA).
Tesla tento týden oznámila, že v prvním čtvrtletí dodala téměř 423.000 vozů. Ve srovnání s předchozím kvartálem to je nárůst o čtyři procenta. Ke zvýšení přispělo zlevnění aut v USA, Číně a na dalších trzích. Na letošní rok si Tesla stanovila cíl dodat 1,8 milionu aut.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?