Provozní ztráta britského výrobce luxusních automobilů Aston Martin se vloni zvýšila o 85 procent na 141,8 milionu liber (zhruba 3,8 miliardy Kč). Firma to ve středu podle ČTK uvedla v tiskové zprávě. Objem prodeje však vzrostl o čtyři procenta na 6412 vozů a tržby díky vyšším prodejním cenám stouply o 26 procent na 1,38 miliardy liber.
Bez zahrnutí některých mimořádných položek provozní ztráta stoupla o 59 procent zhruba na 118 milionů liber. Byla tak nižší, než očekávali analytici.
Automobilka uvedla, že nadále registruje silnou poptávku u všech svých produktových řad. Upozornila, že loňskému růstu objemu prodeje nezabránily ani problémy v dodavatelském řetězci a logistice, které se projevily zejména ve druhém a třetím čtvrtletí.
Ve čtvrtém čtvrtletí se prodej meziročně zvýšil o 22 procent na 2352 vozů. Automobilka dnes předpověděla, že v celém letošním roce by se měl prodej pohybovat v blízkosti 7000 vozů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?