Německý důchodce (77 let) slepě následoval pokyny, které dostával od své navigace. Ta ho navedla na turistickou stezku v Rakousku, kde nakonec uvízl a poškodil svůj vůz.
Německý důchodce jel do obce Sankt ležící u jezera Wolfgangsee v rakouské spolkové republice Salcbursko v regionu Salzkammergut. Nic nedbal na dopravní značení, ani varování kolemjdoucích. Až se stalo nevyhnutelné. GPS v jeho voze ho navedl na turistickou stezku, kde s vozem uvízl a navíc ho při té příležitosti poškodil.
Na místo neobvyklé dopravní nehody dorazili policisté, kteří řidiče podrobili dechové zkoušce, která prokázala, že nepožil alkohol. Dostal pouze pokutu za nerespektování dopravních značek. Po té, co jeho uvíznutý vůz vysvobodili místní hasiči, pokračoval dál cestě.
A proč se o této události vůbec zmiňujeme? Jelikož německý důchodce se špatnými orientačními schopnostmi neřídil žádné u důchodců nudné přibližovadlo. Onen pán tento kaskadérský kousek provedl s vozem Alpina B3 Touring. Tento kombík vycházející z vozu BMW řady 3 má pod kapotou přeplněný třílitrový šestiválec, který dosahuje výkonu 340 kW (462 koní) a točivého momentu mamutích 700 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouhých 3,9 vteřiny a hranice 200 km/h je pokořena za 13,4 vteřiny. Pokud B3 nejde zrovna po trase pro pěší, je schopna dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Na praktický rodinný kombík to nejsou špatná čísla.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.