Německý důchodce (77 let) slepě následoval pokyny, které dostával od své navigace. Ta ho navedla na turistickou stezku v Rakousku, kde nakonec uvízl a poškodil svůj vůz.
Německý důchodce jel do obce Sankt ležící u jezera Wolfgangsee v rakouské spolkové republice Salcbursko v regionu Salzkammergut. Nic nedbal na dopravní značení, ani varování kolemjdoucích. Až se stalo nevyhnutelné. GPS v jeho voze ho navedl na turistickou stezku, kde s vozem uvízl a navíc ho při té příležitosti poškodil.
Na místo neobvyklé dopravní nehody dorazili policisté, kteří řidiče podrobili dechové zkoušce, která prokázala, že nepožil alkohol. Dostal pouze pokutu za nerespektování dopravních značek. Po té, co jeho uvíznutý vůz vysvobodili místní hasiči, pokračoval dál cestě.
A proč se o této události vůbec zmiňujeme? Jelikož německý důchodce se špatnými orientačními schopnostmi neřídil žádné u důchodců nudné přibližovadlo. Onen pán tento kaskadérský kousek provedl s vozem Alpina B3 Touring. Tento kombík vycházející z vozu BMW řady 3 má pod kapotou přeplněný třílitrový šestiválec, který dosahuje výkonu 340 kW (462 koní) a točivého momentu mamutích 700 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouhých 3,9 vteřiny a hranice 200 km/h je pokořena za 13,4 vteřiny. Pokud B3 nejde zrovna po trase pro pěší, je schopna dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Na praktický rodinný kombík to nejsou špatná čísla.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.