Německý důchodce (77 let) slepě následoval pokyny, které dostával od své navigace. Ta ho navedla na turistickou stezku v Rakousku, kde nakonec uvízl a poškodil svůj vůz.
Německý důchodce jel do obce Sankt ležící u jezera Wolfgangsee v rakouské spolkové republice Salcbursko v regionu Salzkammergut. Nic nedbal na dopravní značení, ani varování kolemjdoucích. Až se stalo nevyhnutelné. GPS v jeho voze ho navedl na turistickou stezku, kde s vozem uvízl a navíc ho při té příležitosti poškodil.
Na místo neobvyklé dopravní nehody dorazili policisté, kteří řidiče podrobili dechové zkoušce, která prokázala, že nepožil alkohol. Dostal pouze pokutu za nerespektování dopravních značek. Po té, co jeho uvíznutý vůz vysvobodili místní hasiči, pokračoval dál cestě.
A proč se o této události vůbec zmiňujeme? Jelikož německý důchodce se špatnými orientačními schopnostmi neřídil žádné u důchodců nudné přibližovadlo. Onen pán tento kaskadérský kousek provedl s vozem Alpina B3 Touring. Tento kombík vycházející z vozu BMW řady 3 má pod kapotou přeplněný třílitrový šestiválec, který dosahuje výkonu 340 kW (462 koní) a točivého momentu mamutích 700 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouhých 3,9 vteřiny a hranice 200 km/h je pokořena za 13,4 vteřiny. Pokud B3 nejde zrovna po trase pro pěší, je schopna dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Na praktický rodinný kombík to nejsou špatná čísla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.