Německý důchodce (77 let) slepě následoval pokyny, které dostával od své navigace. Ta ho navedla na turistickou stezku v Rakousku, kde nakonec uvízl a poškodil svůj vůz.
Německý důchodce jel do obce Sankt ležící u jezera Wolfgangsee v rakouské spolkové republice Salcbursko v regionu Salzkammergut. Nic nedbal na dopravní značení, ani varování kolemjdoucích. Až se stalo nevyhnutelné. GPS v jeho voze ho navedl na turistickou stezku, kde s vozem uvízl a navíc ho při té příležitosti poškodil.
Na místo neobvyklé dopravní nehody dorazili policisté, kteří řidiče podrobili dechové zkoušce, která prokázala, že nepožil alkohol. Dostal pouze pokutu za nerespektování dopravních značek. Po té, co jeho uvíznutý vůz vysvobodili místní hasiči, pokračoval dál cestě.
A proč se o této události vůbec zmiňujeme? Jelikož německý důchodce se špatnými orientačními schopnostmi neřídil žádné u důchodců nudné přibližovadlo. Onen pán tento kaskadérský kousek provedl s vozem Alpina B3 Touring. Tento kombík vycházející z vozu BMW řady 3 má pod kapotou přeplněný třílitrový šestiválec, který dosahuje výkonu 340 kW (462 koní) a točivého momentu mamutích 700 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h zabere pouhých 3,9 vteřiny a hranice 200 km/h je pokořena za 13,4 vteřiny. Pokud B3 nejde zrovna po trase pro pěší, je schopna dosáhnout rychlosti až 300 km/h. Na praktický rodinný kombík to nejsou špatná čísla.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?