Tesla omezuje plány na výrobu baterií v Německu a místo toho se zaměří na jejich výrobu ve Spojených státech, kde jsou výhodnější daňové pobídky. Uvedlo to podle ČTK v úterý ministerstvo hospodářství spolkové republiky Braniborsko, ve kterém se továrna Tesly nachází.
Tesla původně plánovala, že v německém závodě ve městě Grünheide bude vyrábět celé akumulátory. Kapacita měla činit přes 50 gigawatthodin ročně. Ale vzhledem k tomu, že USA nabízejí výrobcům elektromobilů, kteří používají ve svých vozech baterie vyrobené v USA, daňové úlevy a spotřebitelské slevy, firma změnila plány.
Podle braniborského ministerstva Tesla ve zdejším závodě zahájila výrobu bateriových systémů a připravuje výrobu komponentů bateriových článků. V dalším rozvoji výroby však upřednostnila Spojené státy, protože díky daňovým pobídkám jsou tam podmínky pro podnikání příznivější. Své v rozhodování zřejmě sehrála i ekonomická politika USA, která podporuje výrobu v USA výrazně nižšími cenami energií, než je tomu v současné době v Evropě
Tesla na žádost o komentář nereagovala. V roce 2020 šéf Tesly Elon Musk uvedl, že berlínská gigafactory bude největší továrnou na baterie na světě.
Tesla měla problémy se zvýšením výroby nových bateriových článků 4680 ve svých továrnách v Kalifornii a Texasu. Odborníci to přičítali novým nevyzkoušeným technikám firmy. Koncem ledna Tesla oznámila, že investuje více než 3,6 miliardy USD (80,2 miliardy Kč) do rozšíření svého komplexu v Nevadě o dva nové závody, jeden bude vyrábět elektrický nákladní vůz Semi a druhý baterie 4680, napsala agentura Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.